Hofmeister-Knick Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Da ser det ut som om jeg har kjøpt bil!!http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12235097 Grattis! Ser meget bra ut! Bensin og rekke-sekser, er vel mange som misunner deg den kombinasjonen! Selv har jeg veldig lyst på bensin neste gang! Emblem fjernes best av lakkveksted eller tilsvarende, det bør nok vannslipes over der det har sittet og det er ikke noe du vil gjøre selv uten erfaring. M-pakke? E60/61 har fortreffelig design som den er i mine øyne, men om det er viktig for deg så husk at plastikk fra andre enn bayerische selv ikke nødvendigvis hever bilen (jeg skal vel ikke legge skjul på at jeg ikke er stor fan av styling). Skaff deg kanskje noen andre felger, max 18" ellers får du det igjen i redusert komfort. 19" til nød, du har jo sportsundertell (senket), da vil den ikke se ut som om den går på stylter. Større enn 19" ser fort misplassert ut. M5 har 19" originalt! Men, noe som jeg ville ha undersøkt her er mulighet for å chippe denne opp til 218 hk ++. Om det er samme motor som i 525i 218hk, så burde det være mulig å få atskillig ut av chip selv om det ikke er turbo. Det er mye mer fornuftig bruk av pengene!
Hulders Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Skrevet Februar 1, 2008 Jeg synes å huske at man må skifte en god del deler for å få denne motoren opp i krefter. Husker ikke helt, men jeg mener at jeg har lest en del topics om tuning av den minste 2,5 versjonen opp til x25i. - men om det hadde latt seg gjøre med en chip, så er jeg selvfølgelig veldig interessert umiddelbart Etter det jeg har lest kan man forvente max 10 hk ekstra med chipping av en sugemotor... Takk for innspillet på fjerning av modellbetegnelsen. Det er nok en av de første tingene jeg kommer til å prøve å gjøre. Vet at det kan ses på som "dekaltrimming", men jeg er fan av cleane flater uansett hvilken motor jeg hadde kjøpt. Det kan da ikke være så dyrt å få denne operasjonen utført.. Skal hente bilen på Søndag, og kjøre den fra Oslo til Stavanger. Gleder meg som en unge!!
Ron Jeremy Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Den nye 525i med 218 hk, er en 3 liter, altså samme motor som sitter i 530i. Så 523 kan ikke plutselig få 218 hk siden dette ikke er samme motor. Chippe kan man selvsagt gjøre med alle motorer, men man oppnår ikke like stor effektøkning på NA motorer som ved motorer med pustehjelp. Behold bilen som den er i første omgang, du blir garantert fornøyd, så kan du evt gjøre noen "grep" ved en senere anledning. Kjedelig å gjøre alt for tidlig, da kan man jo gå lei litt vel fort er min mening.
Hofmeister-Knick Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Den nye 525i med 218 hk, er en 3 liter, altså samme motor som sitter i 530i.Så 523 kan ikke plutselig få 218 hk siden dette ikke er samme motor. Chippe kan man selvsagt gjøre med alle motorer, men man oppnår ikke like stor effektøkning på NA motorer som ved motorer med pustehjelp. Behold bilen som den er i første omgang, du blir garantert fornøyd, så kan du evt gjøre noen "grep" ved en senere anledning. Kjedelig å gjøre alt for tidlig, da kan man jo gå lei litt vel fort er min mening. N52B25 kom i 2 utgaver, 177 hk og 218 hk, og sitter i 523i og 525i den aktuelle årsmodell. 525i med 3-liter kom senere.
Ron Jeremy Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 N52B25 kom i 2 utgaver, 177 hk og 218 hk, og sitter i 523i og 525i den aktuelle årsmodell. 525i med 3-liter kom senere Uttrykte meg kanskje litt klønete, men uansett gjelder prinsippet mht chip av NA motor kontra en med pustehjelp. Ville vel vært litt "rart" om det "bare" var en chip til 5-6.000.- så vips har man 20% mer effekt i en NA motor... Da hadde man vel ikke solgt mange 525i, hvis det var så enkelt.
Hakon Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Gratulerer med bil. Linken til annonsen fungerte ikke (hos meg i alle fall) så det hadde vært moro å sett noen bilder.
Hulders Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Det ser ut som om annonsen er slettet. Ikke så rart, for bilen står her hos meg Hentet bilen i Oslo, og må si at den skuffet ikke! Bilen er vanvittig velholdt og ser ny ut. Comfortsetene er ville!! Skal shine opp bilen og få tatt noen bilder av den senere. Spørs om jeg ikke må lage meg en ny tråd da, iom at det føles som om jeg begynner å bevege meg litt langt bort fra den opprinnelige topic- teksten. Et kjapt spørsmål først: Bilen ser ut til å komme med to feilkoder - Den ene er melding om at det er tomt for vindusspylerveske selv om jeg har fylt på 5 liter.. Den andre koden kom en 5-6 ganger i løpet av turen Oslo-Stavanger- en feil som sier at det er noe galt med level på luftfjæringen. Er dette vanlige feil som kan komme av og til? Jeg kommer til å levere bilen inn på Bavaria og få de til å gå gjennom disse feilene. Det er sikkert noen bagateller som må fikses opp i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå