Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg er overrasket over at så mange med E36 synes de har bra komfort. Sammenlignet med hva da? En traktor? :twisted:

Spøss korsjen person som sier det,,, en på 2 meter trur jeg ikke ville ha passa i en e36 :!: men jeg er bare 1,74 høy å passer perfekt i bil etter min mening!! å bil e ganske go å kjør,, i alle fall min...

jeg er 1.97 og jeg kjører en bmw e30 2dørs 325i, jeg syns ikke det er ubehagelig å kjøre den. Det er jo også noe man blir vant til etterhvert. Jeg har kjørt mange forskjellige biler både audi, bmw, renault, toyta, saab osv. Og jeg syns faktisk bilen min er mye mye bedre å kjøre. Men den er senket/ lav profils dekk osv. så du mister jo mye komfort der..så komfort blir vel litt feil å si selv om man er 1.74 eller 2 meter

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer jo helt ann på hvordan man kjører disse bilene og hvem som har kjørt disse før. Mange av bmw,ene er jo grisekjørt. Men det er jo alltid noen feil på alle biler som er fra 88-95.

That's Life

Skrevet

Jeg går god for min BMW som er snart 9 år gammel. Sammenlignet med jevnaldrede biler så holder den seg faktisk ganske bra og noen har til og med ikke trodd meg at bilen e så gammel.

Men eg kan bli litt enig med deg med at det er litt små fiks med disse bilene, særlig når de blir litt eldre. Men man kan faktisk unngå å bli tatt med buksene nede, ved å være på topp når det gjelder vedlikehold. Dvs. vær alltid i bimmers fora og spør før du eventuellt går til verksted. Eg har spart tusener på denne måten. :wink:

Lykke til med din nye bil ! :D

Skrevet
Komfort og ekstra utstyr som er standard er helt topp. Lyden i 6eren gjør den ikke noe dårligere. Kvalitets messig så må jeg si den ligger noen hakk under toyota som var forige bilen min.

Nei, den gjør nok ikke det.... Gi en Toyota carina samme behandlig som en gjennomsnittlig BMW 3-serie får. Tror ikke toyotaen hadde gått 3-4-500000 da. Hadde nok gått til hælvette før bmw`en.

Greit at det kan være litt småfix, men det kommer vel litt av, som du sier extrautstyr. I en Toyota har man ikke så mye småtterier det kan bli feil med. Der er det kun det man MÅ ha... og ingenting mer enn det. Både innvendig, utvendig, understell, og under panseret.

Skrevet
Komfort og ekstra utstyr som er standard er helt topp. Lyden i 6eren gjør den ikke noe dårligere. Kvalitets messig så må jeg si den ligger noen hakk under toyota som var forige bilen min.

Nei, den gjør nok ikke det.... Gi en Toyota carina samme behandlig som en gjennomsnittlig BMW 3-serie får. Tror ikke toyotaen hadde gått 3-4-500000 da. Hadde nok gått til hælvette før bmw`en.

Greit at det kan være litt småfix, men det kommer vel litt av, som du sier extrautstyr. I en Toyota har man ikke så mye småtterier det kan bli feil med. Der er det kun det man MÅ ha... og ingenting mer enn det. Både innvendig, utvendig, understell, og under panseret.

Er nok redd for at hvis man utsetter en Toyota og en BMW for heftig juling så holder Toyotaen lengst.. Ihvertfall min erfaring etter å ha prøvd mye rart.

Skrevet
Jeg er overrasket over at så mange med E36 synes de har bra komfort. Sammenlignet med hva da? En traktor? :twisted:

Biler av samme årsmodell!

Skrevet

Jeg tror at mange eldre BMW er - f.eks E34 og E39 kan måle seg med mange nye biler når det gjelder kjørekomfort. Er du flink til å vedlikeholde bilen din og ikke bare bruker den som en bruksgjenstand tror jeg - og det er min mening - ikke at det er noen flere feil på BMW generelt enn andre biler. Det er viktig å ta ting når de dukker opp.

Jeg sier meg ikke helt enig i påstanden om du har en 20 år gammel bil så må du bruke mye mer penger på bilen i året enn en nyere(snakker ikke om helt nye biler) - det kommer helt an på hvordan bilen er vedlikeholdt opp igjennom årene. BMW har sjel - og skal behandles deretter.

Skrevet

Første bmw min var en e34 520i 92 mod. Eneste problem jeg hadde med den etter jeg kjøpte den var at den plutseligt begynte å fuske når jeg kjørte og kansje nektet og starte av og til. kunne gå lemge mellom hver gang. hjalp når jeg koblet fra batteri. men har siden hatt e36 318is 92 mod som jeg aldri hadde problemer med og nå en e39 523i 98 mod som også har gått heilt fint siden jeg kjøpte den. Som etter alt og dømme kommer for salg rett over påske iår

Skrevet

har hatt 2 bmw,er min første var en E30 325 touring var førnøyd med den prob jeg hadde med den var gåen toppakning..den jeg har nå er en E36 328I cab har hatt litt småfeil som:en ødelagt ventil det var en del timers jobb også hadde jeg en gåen kulelager og gåen vannpumpe bilen har gått 240000KM men er ellers veldig førnøyd med bmw morsomme biler og kjøre....Min nåværende bil:)dz4t9zry8n5atpy6e7nd.jpg

Skrevet
Klart at hvis du skal ligge som en Fauskeråner når du kjører bil blir rattet for langt unna. Første gang jeg har hørt om rattproblemer i E36.

Jeg hadde jo bøttestol i E36'n min, så langt unna rånestilling. Men når avstanden til pedalene er rett, så er rattet for langt unna. Samme problem i Z3'n hvor rattet også står bom fast.

Men selv i orginalstand var E36 milevis unna citroen jeg hadde før i komfort.

Skrevet
Klart at hvis du skal ligge som en Fauskeråner når du kjører bil blir rattet for langt unna. Første gang jeg har hørt om rattproblemer i E36.

Jeg hadde jo bøttestol i E36'n min, så langt unna rånestilling. Men når avstanden til pedalene er rett, så er rattet for langt unna. Samme problem i Z3'n hvor rattet også står bom fast.

Men selv i orginalstand var E36 milevis unna citroen jeg hadde før i komfort.

E36 var nok ikke konstruert for hagenisser. Alle vet jo at de har veldig korte hender 8)

Skrevet

handla meg en e34 91' 520i 24v som førstegangsbil nå i oktober..

Utrolig bra inntrykk nå til å begynne med. Veldig kjekk og artig bil å kjøre.

Men nå etter tre måneder begynner det å komme litt problemer med diverse pakninger på motoren som ryker osv.. Tror ikke den tålte overgangen fra forrige eier til meg, hehe.. Helt annen kjørestil.

Så nå blir det vel overhaling av motor, evt ny.. Traverseforinger ble byttet og, men har ikke fått kjørt den og kjent forskjell etterpå..

Alt i alt er jeg egentlig fornøyd, men pga disse problemene angrer jeg egentlig litt på at jeg ikke handla meg en svinbillig drittbil til å begynne med.. BMW fortjener vel litt mer enn en tulling som meg bak rattet ;)

Skrevet

Kjøpte meg en 1994 325TDS for 2,5år siden. Har byttet vanlige siltedeler som støtdempere, foringer, bremseklosser, en calipter, batteri osv. For halvannet år siden for turboen til H! Har en mistanke om at det kom som følge av dårlig olje :evil: Både før og etter dette har jeg utelukkende kjørt på helsynt. castrol. Så hadde jeg en diesellekasje, men det kosta meg vel mer i diesel enn det gjorde å fixe det. En dag på tur til jobb låste bakdekkene seg..kjipt. Det var hånbrekket som på et eller annet vis låste seg. Ettesom dette skjedde midt i byen måtte jeg sette bilen inn på verksted for å få det gjort, og da ble det dyrt. Kosta ca7000kr å få fixa dette. (litt av hvært som måtte byttes) Dette er vel de feilene som jeg har hatt. Ikke galt egentlig. Det eneste som irriterer meg med bilen er DE HÆLVETES dørtrekkene :evil::evil: Henger å dingler. Dette fører jo til at vinduer og låser o.s.v. ikke funker helt som det skal. Utrolig på såpass dyre biler som BMW. Burde være en enkel sak å få dette til. Men sånn generelt sett er jeg veldig fornøyd :wink: Tøft bilde? Haha;)t31mac8nl3dwi6s2x1ml.jpg

Skrevet

BMW

Ah, en fryd :D

Følte det slik fra første stund jeg satte meg inn i bilen og kjørte avgårde for aller første gang (min nåværende 316i sedan. Endte med at jeg forelsket meg totalt og kjøpte bilen like etterpå. Eneste problemet jeg har hatt med bilen er defekt clutch, fikk byttet denne for 3600kr, noe jeg ikke syntes var så ille.

Ellers har jeg selv nådd en høyde på 200cm og har fortsatt plass til armer og ben i bilen, så ikke noe problem der.. kun for de som eventuelt måtte sitte bak meg.

Behandler bilen min veldig pent, kjører pent, håndvask i hall en gang i uka, skal snart ha service på den (bare sjekk). Vil også ha fikset det lille av rust som har dukket opp nederst på førerdør \ passasjerside. Min neste bil blir uten tvil en BMW, men dog av litt nyere kaliber og med litt mer krutt i motoren, drømmer om M5, men blir kanskje en litt brutal overgang fra 316i.. Hehe 8)

Her har vi bilen slik den ser ut den dag i dag, bærer absolutt ikke preg av 185000km.

y8gzzdzkmxy5h6udt3fw.jpg

1exsaym7v4kg3aixnehq.jpg

1rvgyy5ncx32on43r1vr.jpg

0jjprewgec78580z1xmp.jpg

Liker bilen min jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...