Gå til innhold

Hva ville du valgt?  

194 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt?

• 318iS
      35
    • 325i
      162

Anbefalte innlegg

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

liker 325 fremfor 318is, helt klart litt forskjellige fordeler/ulemper med hver av de, har egentlig aldri kjørt 318is, men synes kansje det blir litt feil og putte en "japseinspirert" motor i en slik vogn:)

orginalt synes jeg ikke e30 er noe særlig for bane, hadde en prelude 88 på 150hk tidligere, skulle helt klart ha kjørt fortest med 325 rett frem, men på bane skulle jeg nok ha kjørt fortere rundetider med preluden. (begge biler orginale)

kjørte forresten rundetider på ganske nøyaktig 2 min med orginal 325 med tikking i toppen og 195.60.15" dekk:) (ACR)

Skrevet

Jeg har hatt mye japsebiler og jeg kan fortelle deg at denne motoren ikke har velig mye felles med de, det er en helt annen type motor,egentlig utrolig sterk, å lyden er egentlig litt tøff, finfin bil for de som kjører mye da den er mye billigere å kjøre med enn 6`erne :P

EDIT: har blitt meget imponert over 4`erne til bmw i det siste, faktisk har jeg ikke prøvd de før nå.

Skrevet

IS Er deffinitivt det grommeste av disse to modellene!! dere som mener noe annet, kan umulig ha prøvd en !

Skrevet

Hvem er det som kjærer den hvite e30'n med s14 motor og m3 bremser og r-dekk som var på våler i helgen? jeg hang på han på slettene ihvertfall:D han trudde jeg også hadde s14 :wink:

Skrevet

Hva er det raskeste dere med 318is har kjørt på Ruskogen? Jeg har en bekjent som kjører 1:08-runder der med en 325i.

Skrevet
  Ron Jeremy skrev:
Den første BMW'en min var en 87 model Delfingrå 325i, 2 dørs forøvrig, med et herlig lydbilde!

Imponerte meg stort den gang, og da som nå, ville jeg ikke tenkt på en is fremfor en 325i.

Og etter å ha eid, og kjørt en E90 318i, så ble jeg ennå mer sikker at bensin I4 er noe jeg aldri skal ha igjen!

8)

Hmmm... etter å ha kjørt to stk. BMW´er med rekkesekser og en BMW med rekkefirer er jeg mer enn sikker på at en rekkefirer er noe jeg absolut skal ha igjen... :wink:

Skrevet
  JulianS skrev:
Vi får teste på våler hvor fort en 325 går i forhold til en iS;)

325 vant vel den duellen? :wink: Jeg passerte iallefall en 318is ved helsfyr som ikke så ut til å gå i det hele tatt! :twisted::lol:

Tuuut Tuuut!

Skrevet

Av 147 stemmer så leder 325i med 121 av de, det sier vel egentlig alt. Nesten alle synes 325i er tøffere. Meg inkludert. Har aldri kjørt IS men har kjørt mye E30 M3 men den er i en klasse for seg selv igjen. E30, bortsett fra M3, skal ha sekser, dermed basta! ;)

Skrevet
  FTE skrev:
Av 147 stemmer så leder 325i med 121 av de, det sier vel egentlig alt. Nesten alle synes 325i er tøffere. Meg inkludert. Har aldri kjørt IS men har kjørt mye E30 M3 men den er i en klasse for seg selv igjen. E30, bortsett fra M3, skal ha sekser, dermed basta! ;)

Hmmm... kan du også forklare hvorfor E30 318is (og ikke E30 325i) i sin tid ble omtalt som en M3 "light"... :wink:

Skrevet

Når golf gti og lignende kom på markede, og m3 var for dyrt for vanlige folk som ville han en "sportsbil" lagde dem 318 is. Fattigmans M3 kalte de den.

For den vanlige mann i gata kunne is konkurere mot tilsvarende "gti" er i samme priklasse osv.

Med m tech understell/325 bremser og tunet 1,8 l motor. Men for den ikke skulle gå like godt/bedre en en 325. Måtte de strupe den motoren litt ved å omprogramere hjernen til å gi mindre bensin samt og ha ett litt mindre spjedhus. Noe som mange idag bytter ut og vips 150+hk

Har selv hatt e30 is og kan skrive under på att det er like moro som en 325 om bilen er litt ribbet og har en frisk motor, men med 6 er lyden blir bare rett og slett grommest!

Jeg drømte om å blodtrimme min is, men kom aldri så langt/dyrt! Men respekt for dem gjør det, og selvsakt i en 30. Sett folk som har bremset rundt 200hk i en is motor! 8)

Skrevet
  orange_e30 skrev:
Når golf gti og lignende kom på markede, og m3 var for dyrt for vanlige folk som ville han en "sportsbil" lagde dem 318 is. Fattigmans M3 kalte de den.

Men Golf I GTI kom på markedet allerede i 1976 og E30 318is kom først på markedet så sent som i 1989... og da var Volkswagen godt igang med utviklingen av Golf III. Hmmm... kanskje forklaringen på begrepet M3 "light" i denne sammenhengen heller har noe å gjøre med modellens kjøreegenskaper ?... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...