Gå til innhold

E30 318iS eller 325i?

JulianS
 Share

Hva ville du valgt?  

194 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt?

• 318iS
      35
    • 325i
      162

Anbefalte innlegg

Ikke er de praktiske, men de har optimal vektfordeling, men det har vel e36 også.

S14a synes jeg ser litt tøff ut, men ikke de andre modellene. Og det er vel lettere å få noe ordentlig med hester ut av en sådan

Men det fryder meg at de blir frakjørt av 325 ;)

stock mot stock selvfølgelig.

Turbo er noe herk, na pwr ftw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å for å svare på det siste spm ditt... Ja med original diff men med e36 girkasse... selvfølgelig er den ikke original men det er en modifiksjon som koster max 1500 kr... Å ja, Jeg har flere kamerater som kjører 325, og jeg har kjørt endel sånne biler!!!

Ok, så bilene er mao. ikke like (orginale) under testen. Det kan være at kassa di ikke har mye utsalgsgivende kraft, men jeg vil bare poengtere det jeg håper du har skjønt forlengt; Man kan ikke sammenlikne en orginal og en uorginal bil mot hverandre og påstå at den ene går bedre enn den andre. Du har også vridd og vendt på hva du faktisk mener gjennom hele tråden. Først var det rett fram og nå er det plutselig i svingene, eller er det rundetid?? Skriv hva du mener.

Jeg synes du skriver litt uklart i det jeg har sitert over så derfor spør jeg; Er det slik at du har satt en orginal E36 kasse (fra hvilken motor/bil?) i bilen din, eller har du moddet innmaten i en E36 kasse og satt den i bilen din? Teksten er litt uklar på det punktet.

Og hva salgs utvekslinger kom E30 318iS med orginalt?

Det at 318iS med vektreduksjon og en god sjåfør kjører fort på en bane vet jeg, for det finnes nok av de på CCN treff, men her snakker vi om en nesten helt orginal (?) E30 318iS Touring (som veier hvor mye?) mot en E30 325i sedan (?).

Bremsing av motor på de respektive biler tror jeg hadde vært på sin plass.

Hva du f.eks klarer med en E30 318iS sedan med diverse trim på Rudskogen er i og for seg helt uintressant i denne sammenheng. Modifiser en E30 325i deretter da, så kan det bli intressant. Jeg har flere kompiser som har eid meget kvasse E30 325i maskiner, en av dem bremsa faktisk 210 sugehk med urørt bunndel. Og der ble til og med E30 M3 som en flue i speilet (enda det skal tillegges at M3 er tyngre enn vanlig 3-serie.) Men den testen blir jo like usaklig fordi M3n var orginal.

Tar du noen av poengene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner hva du mener, men har hele tiden prøvd å få fram at en iS ikke går så mye dårligere enn en 325. men tråden handler ikke om den originale e36 318iS girkassa mi, men når jeg bruker den kassa og 4.27 diff så holder ikke en 325 følge å sånn er det:)

Å hvorfor skal jeg bremse motoren min når den bortsett fra et åpent filter er original?

Men! det jeg mener er kult med en 318iS er at du kan kjøre FORT på bane samtidig at det bruker lite bensin, men selvfølgelig hvis du trenger sekserlyden(som jeg også liker) å det er alt, sånn som noen har presisert her da kan man glemme det.

Men som jeg skreiv i det første innlegget; hva syns vi om bilene i det daglige, på bane, forsikring osv.

Jeg snakket jo om 318iS generellt men så nevnte jeg min egen bil som går veldig bra også rett fram... jeg testa akselerasjon i femte gir her en dag, fra 80 til 175 på ca 16 sekunder, det hadde selvfølgelig gått fortere om jeg hadde brukt flere gir:)

Vektreduksjon? går vel en letta iS å den er det nesten ikke noe igjen av. men bilen min er like original som ole jørgen bruker bilene sine, koni dempere, senkefjærer, yellowstuff klosser og originale skiver. med det oppsettet har han vært nede på 1.11.?? på rudskogen. noen som har vært det med 325? bare spør:) Touringen veier forresten ca 1250 kg

Men vi får se da, 5. april hvem som går best av disse MTECH II bilene som har tre kvasse kammer tilsammen:)

325'n har original utveksling og det er det på iS'n også men det er mulig jeg slenger på en 4.27 sperre diff men det blir ikke noe særlig forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med det oppsettet har han vært nede på 1.11.?? på rudskogen. noen som har vært det med 325? bare spør:)

Sett Ole Jørgen i en 325 og det går nok fort det også. Jeg blir ikke overrasket hvis det faktisk på rudskogen går bedre; da den ekstra effekten kommer greit med der.

Jeg har uansett sett 325 målt til 1.09 (med gps) på rudskogen. Hvor modifiserte de var er en annen sak. Alt er uansett relativt, men uansett hvordan du vrir og vender på det så går en 325 bedre enn en 318is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en 325 går bedre men det betyr ikke at du kan kjøre fortere... selvfølgelig kan en 325 gå fort å, ta bilen til kjell otto f.eks...

Men ole jørgen sier jo han kjører fortere med iS å han kjører originale biler!

Å han tar tider med tracey...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal bytte ut min lettere oppfriskede 2,8 liter med 318 is motor i Z3'en, er jo verdens raskeste motorerer det. Da kunne jeg blåst ræva av både M-biler og de stpre Porschene, TØFFE GREIER. Det er jo svært populært å bygge om 2,5/2,8 motorer til 1,8 :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Det er jo ikke det jeg sier! E30 blir altfor tung i snuta med M52 motor, men z3 har jo fortsatt bra vektfordeling med det... Hadde vært genialt med m52 b28 i e30 hadde man fått den lenger bak... jeg sier ikke at sekser er verdens teiteste oppfinnelse, men det har ikke noe å gjøre i en e30.

Det er jo en grunn til at toppmodellen har firer, å at DET er en rå kjøremaskin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Det er jo ikke det jeg sier! E30 blir altfor tung i snuta med M52 motor, men z3 har jo fortsatt bra vektfordeling med det... Hadde vært genialt med m52 b28 i e30 hadde man fått den lenger bak... jeg sier ikke at sekser er verdens teiteste oppfinnelse, men det har ikke noe å gjøre i en e30.

Det er jo en grunn til at toppmodellen har firer, å at DET er en rå kjøremaskin!!!

Tror ikke du har kjørt seks sylindra E30 før... Hehe

Toppmodellen har firer pga. bedre vektfordeling om mulighet til å ta ut høy effekt. Kort veiv. Varva jo 10.000 rpm med 2,5l S14. Like stort volum som M20B25. Kjørbarhet og holdbarhet har nesten ingen betydning i DTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier ikke at sekser er verdens teiteste oppfinnelse, men det har ikke noe å gjøre i en e30.

Ærlig talt mann, nå må du rulle inn...Hvorfor tror du E30 ble så populær på 80-tallet? Pga 6eren selvfølgelig - det er den som er hele moroa med en bil som ellers begynner å bli gammel og utdatert. Hadde det ikke vært for det store salget av 325 hadde du aldri kunne kjøpt deg en 318is stv. Det du kjører var en krampetrekning for å holde E30 i produksjon noen år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har vært det med 325? bare spør:)

Ja, og vel så det. Har sittet på en del med en E30 325 som kjører lave 1:08-runder på Rudskogen, så det er ikke noe problem med å få en slik til å gå fort heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ikke M52 er like lett som fireren er den jo 18 kg lettere enn M50.. Men jeg tror nok ikke en 325 E30 er så fremtung som du tror, er jo ikke kjent for dårlige egenskaper akkurat de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfordeling i micro-skala gir ikke hvor gode rundetider som helst.Det gjør heller ikke noe få hester.

Uansett,så tror jeg at en e30 325 og en 318is ikke vil være så fryktelig forskjellige på rundetider på bane(litt avhenning av bane selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...