Fredrik Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hvorfor er du så rask til å avskrive 996? Forresten tror jeg 997 ligger ca 500.000 over nivået trådstarter etterspør. Lå en 1992 911 Turbo ute til litt over 500.000. Det kan jo være en aktuell bil...? Vedr. 996 er forklaringen ganske enkelt at jeg ikke liker den (subjektivt og lite objektivt)... iallefall ikke i relasjon til 993 og spesielt 997. Det blir litt som med E65 i forhold til E32 og E38... teknisk og dynamisk er E65 selvfølgelig en signifikant bedre bil, men jeg liker den ikke. Ellers vil jeg mene at 964 på mange måter er en glemt modell fra Porsche (ref. din henvisning til en 1992 911 Turbo)... der 993 på mange måter er en mye mer moderne 911. En standard 964 Carrera burde kunne gi svært mye kjøreglede for pengene nå.
Fredrik Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 jeg hadde gått for en fin e60/61 evt e65 så ny som mulig. E39 m5 hadde jeg droppet selvom det er GROM bil, men ALT går jo i stykker på de Hva mener du med "alt" i denne sammenhengen ? ... Det har vært enkelte motorproblemer knyttet til tidlige modeller, men vi vet jo ikke egentlig hvordan de er behandlet av eierene (ref: et par historier i BMWCCN). Selv M3/M5 tåler ikke systematisk mishandling over lengre tid... høyt turtall på lave gear, udokumentert chipping, turbo etc.
E.H.D Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 En Imolarød eller Le mans blå 04 model X5 3.0D (altså facelft modellen) Tror man trenger minst 50 lapper til men... Er grom denne her Fredrik-hehe. Ellers så blir det en E61 530Datl ohh.... den var nice flere bilder?? Her er mer bilder http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=540046
Mr_Tran Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Jeg har både hatt m5 e39 og kjører idag e60. M5 er en veldig fin bil, bra kjøre egenskap. Bra drag sitter godt på veien. Men veldig dyr i drift og velikehold. Kjører idag e60 525d, føler at du slipper å tenke så mye på bilen. Billig i drift, sitter like bra på veien (sportspakke). Bra drag i den også, pluss er det Bare tutt og kjør. Får liksom mye mer utstyr og nyere teknologi i e60. Pluss at m5 ikke er med automat... Tviler på folk som har kjørt automat, vil gå til manuel. Tviler på noen m5 på marked er med 100 % garanti. En e60 Til 500000kr følger sikkert med garanti og kjøpslov på 5år hvis bilen er ny i norge.
Rovderacing Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hadde samme problemstilling og gikk for E39 M5.. Men kjenner eg blir varm i trøya angåande slike komentarer at alt går i stykker.. Dette er ikke fakta.. Har hatt min i snart 1.1\2 år og 11000 km.. Einaste problemet er en abs sensor.. En kompis av meg har samme type bil og har heller ikkje hatt noken problem.. Men det kjem an på kjøremønster. Alle biler kan ødeleggest.
Ron Jeremy Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 En Imolarød eller Le mans blå 04 model X5 3.0D (altså facelft modellen) Tror man trenger minst 50 lapper til men... Er grom denne her Fredrik-hehe. Ellers så blir det en E61 530Datl ohh.... den var nice flere bilder?? Her er mer bilder http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=540046 Var faktisk på X5world jeg så denne tråden, men identiske bilder i denne tråden - lekkert er det uansett! Eller hva med denne:
ReBell Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Har hørt både positivt og negativt om E39 M5, men synes det er rart at "alt" skal gå i stykker på de... Ser ingen grunn til at det skal skje... Porsche 993 og 996....Porsche generellt er vel uaktuellt siden jeg trenger plass. Har jo Cayenne, men de er alt for dyr. Dessuten er det ikke BMW. Den røde X5'en var jo gjennomført... Skal vel ikke se bort i fra en E92 eller E61 med litt goods kan bli min neste bil. Noen erfaringer med 7-serie 02-> ?
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hvorfor er du så rask til å avskrive 996? Forresten tror jeg 997 ligger ca 500.000 over nivået trådstarter etterspør. Lå en 1992 911 Turbo ute til litt over 500.000. Det kan jo være en aktuell bil...? Vedr. 996 er forklaringen ganske enkelt at jeg ikke liker den (subjektivt og lite objektivt)... iallefall ikke i relasjon til 993 og spesielt 997. Det blir litt som med E65 i forhold til E32 og E38... teknisk og dynamisk er E65 selvfølgelig en signifikant bedre bil, men jeg liker den ikke. Ellers vil jeg mene at 964 på mange måter er en glemt modell fra Porsche (ref. din henvisning til en 1992 911 Turbo)... der 993 på mange måter er en mye mer moderne 911. En standard 964 Carrera burde kunne gi svært mye kjøreglede for pengene nå. Hvordan kan du ikke like dette? Rent utseendemessig syns jeg dette er noe av det peneste Porsche har laget. Uten å avspore helt her må jeg si at det skal bli spennende å se hva Porsche finner på neste gang. De runde frontlyktene er litt oppbrukt nå syns jeg...
Fredrik Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hvordan kan du ikke like dette? Rent utseendemessig syns jeg dette er noe av det peneste Porsche har laget. Uten å avspore helt her må jeg si at det skal bli spennende å se hva Porsche finner på neste gang. De runde frontlyktene er litt oppbrukt nå syns jeg... Jeg har mest sansen for 997 bl.a fordi den er betydelig renere i linjene i forhold til 996 (bl.a pga de runde frontlyktene). Jeg sier ikke at 996 er en dårlig bil... kun at jeg liker 997 best. Porsche 997 Porsche 996
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hehe. Jeg forstår hva du mener. Kanskje jeg liker 996 ekstra godt fordi det var den første Porschen jeg kjørte. Jeg tror dessverre 997 er litt for dyr i forhold til hva trådstarter antyder. En ren og pen 993 911 bør imidlertid være innenfor rekkevidde. For 500.000 kan man også kjøpe seg en Ferrari. Ikke riktig så fornuftig som en E61, men kanskje litt moro likevel? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11606020&sid=xz7cbaqtniT529481
Fredrik Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hehe. Jeg forstår hva du mener. Kanskje jeg liker 996 ekstra godt fordi det var den første Porschen jeg kjørte. Jeg tror dessverre 997 er litt for dyr i forhold til hva trådstarter antyder. En ren og pen 993 911 bør imidlertid være innenfor rekkevidde. For 500.000 kan man også kjøpe seg en Ferrari. Ikke riktig så fornuftig som en E61, men kanskje litt moro likevel? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11606020&sid=xz7cbaqtniT529481 Eller hva med en Porsche Boxster S anno år 2000... den har en boxersekser på 3179 cm3 som yter 252 HK ved 6250 rpm og 305 Nm ved 4500 rpm. Det rekker til 0-100 Km/t på 5,8 sekunder og en topphastighet på 260 Km/t. 375000 (ekskl. evt. rabatt) er ikke mye for så mye kjøreglede som denne modellen formidler. Husk at den har en midtmontert motor a la Lotus... mao. er den kjøredynamisk bedre enn en 911... http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 0Kcc850269
ReBell Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Synes Både Porsche og Ferrari er fete biler (Hvem gjør ikke?), men det er veldig lite plass da, og ikke akkurat allround biler.... Allfall ikke Ferrari. Dessuten så er nok Ferrari _noe_ dyrere å eie enn f.eks. en E61.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå