Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Kan legge ut noen bilder her, siden dette virker som "bimmers store båt tråd"

Øverste bilde er av 3 av rib'ene våre, den nyeste med 350hk yamaha v8'rn er ikke med der.

ytterst ligger en 11m/36fots tornado, med en volvo penta D6 turbo og kompressor, 350hk, DPR drev osv

Så en 9,5m, med 250hk yamaha

og en 7,5m med 250hk yamaha :)

n39wyqq59axlmcubzsib.jpg

Ett bilde tatt i litt røff sjø en vinter her nord.

mxk66s1v08it2yb0bwyt.jpeg

Og sist, lille båten, jeg kjøpte på 14års dagen

9qrwnitk6fd7ubms2xg7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var med familien og hentet ny båt forrige lørdag.

En Askeladden 635 Freestyle.

cz7nhknblp9f2vzs9huc.jpg

rvel0jh7p1yj6h2846mu.jpg

92itt1vap90kvlxwrtuw.jpg

Endelig får lov til å låne båt da de foregående har vært så stor at eller for ny til at far min lar meg få låne båten. Har selvfølgelig båtførerbeviset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Marius2002;

Gratulerer så mye da! :D

Selv har jeg hatt mye moro med båt opp gjennom årene, alt fra Pioneer-jolle i barndommen, til Ryds, Uttern osv og Hydrolift, nå i voksen alder!

Og Askeladden er jo veldig fine båter, så du vil nok få mange gode opplevelser med denne! ;)

Jeg er jo også delvis med i et båt-team som kjører i V25-klassen, hvis det sier deg noe? fungerer som team-manager etc. Og selvom jeg ikke kjører selv, det overlater jeg til mine kompiser, så er jeg veldig glad for og kunne delta i mer eller mindre "alt" som har med båt og gjøre! :D

Kos deg med sommeren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg hatt litt over en uke på fjorden hvor turen først bar fra Bygdøy til Strømstad hvor vi så lå værfaste i 4 dager.. Deretter skulle turen gå over til Larvik, men på grunn av store bølgehøyder opp mot 3 meter og de fleste bølgene sprutet over flybridgen valgte vi å snu for å ta turen på innsiden av Hvaler og så ligge over i Fredrikstad. Deretter bar turen over til Larvik hvor vi endelig fikk fint vær og så senere Tønsberg før vi returnerte til båthavna igjen.. Det har vært for det meste dårlig vær, men med 2 dager med knallvær får vi vel være fornøyde.. (:roll:) På samme tid i fjor var det forøvrig tropenetter og knallsol! 8)

Jeg turde ikke ta med kameraet opp på flybridgen for å ta bilde der, det var synd for illustrasjonen innvendig gir på langt nær samme inntrykk av bølgehøyde og sjø..

ud9g8vgic8hnxqylkid8.jpg

zmtqs7u6h8rnd2b5p71g.jpg

kj62jqy9kumdnf3tywb0.jpg

y5ilhfpf17z12reu5850.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg handlet en Aquaquick 285 gummibåt med tilhørende 9,9hk Tohatsu (2t) i 2007 til Doralen jeg hadde og denne kjøpte jeg hos West System i Oslo. Forutsetningene for at jeg skulle kjøpe båt og motor var at de justerte opp motoren til 15hk (slik opprinnelig 9,9hk motorene her). Her ble blandt annet forgasser byttet. Fyren som justerte opp hadde god peiling på 2t motorer og bl.a oppjustering. Du kan jo forsøke å kontakte forhandleren for tips og råd? :)

Takker for tipset ,kan prøve å ringe dem og høre om de vet om noe kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Litt uten om tema.. Men spør alikevel da jeg vet det er flere båt entusiaster her inne..

Går det bra å bare la motoren stå.. Tenkte litt på å evt å koble på en ketchup flaske på bensin slange med litt fet oljeblanding bensin å gi den noen runder på starter`n..

Eller er det bare å la den stå.. Tenkte på om det kan begynne å korridere inni motoren etc..

Gjelder en Mercury v6 200hk 2takt

Refererer til ditt stengte tema i teknisk;

Ved opptak av båten din bør du ferskvannskjøre motoren din og deretter kjøre på med en blanding 50/50 vann glykol. Dette gjør du for å hindre frostsprening og konservering av motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fredag var jeg på Sjøen For Alle 2010 i Lillestrøm, og som ny-ansatt i Hydrolift AS var det stas med avdukning av vår nye SX-22! Dette var forøvrig min første båtmesse, men det skal absolutt ikke bli den siste!

Mye gromt og spennende (også fra våre konkurrenter hehe), men jeg hadde faktisk trodd at dette skulle være større enn det faktisk var.

For dere som ikke har vært der enda, anbefaler jeg et besøk på det sterkeste! Uansett om man er i markedet for båt kjøp/salg eller bare for moro skyld! :D

Noen andre her inne som håper på å få sjøsatt båt til påsken kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom båtmessa idag og må si jeg er sinnsykt skuffet. Det var kort og godt en dårlig messe, i fjor var det dårlig, men i år hadde messa nådd bunn. Det er ingen tvil om at båtmarkedet har hatt problemer og det setter tydelige spor. Ellers må jeg jo tilføye at det er synd at norboat, som er arrangør, skal ta så stive m2 priser på standene, dette gjør at de fleste dropper ut og lager egne messer som f.eks Normar (Beneteau) med sin egen seilbåtmesse i Son.

Vi skal ha ut båten 1. April, men bobleanlegget i Strømstad har vært delvist fryst i vinter, så det skal jo bli spennende å se om det tiner til påske.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...