Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Fin den baylineren! Hvor stor er den?

Helt greit fremkomstmiddel til kortere turer ja :)

Det er en jubileumsutgave av et eller annet slag. Heter hvertfall Bayliner 2155, så den er vel i overkant av 21 fot. Grei plass til 6 normalt store voksne, og gjør vel i overkant av 40 knop på en god dag.

Prøveturen i går gikk helt uten problemer, så det lover bra for resten av sesongen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har akkurat solgt en båt. Nye eier ringte nå ista å sa han ikke fikk registrert den i småbåtregisteret. De krevde dokumentasjon for 10 år tilbake, ti år!

Hva pokker gjør man med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av sikkerhetsmessige årsaker har de begynnt med ette ser jeg. Ganske tullete, da hvem har slik dokumentasjon. Rr båten securmerket, så ring til dem og hør i Arendal. De kan også registrere den for deg og er ikke så strenge tror jeg Tlf 37062900 eller mail@securmark.no

er den ikke merket, så bør du gjøre det, lykke til og god sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge båten billig til meg da? :)

He he kanskje det :) Da må du ha motor og da :)

Blir enten å selge båten som den er, gå sammen med han jeg kjøpte den av og selge båten komplett med motor, Reparere nåværende motor eller å kjøpe ny motor..

Litt i tvil hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sant det.. Men Tror ikke pengene strekker til, til å få reparert båten nå i år uansett..

Er ikke gratis med ny motor/reparere motor for å si det sånn :)

Utrolig synd dette skulle skje nå :( Hadde planlagt mye av ferien på sjøen..

Har akkurat kjøpt hus, så pengene går til mye annet enn båt nå..

Så blir enten å fikse opp i vinter..

Eller selge å kjøpe ny.. Har litt lyst på Avanti 28.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avanti 28 er en fin sak, men det er jaggu ikke for mange av dem.

jeg så på en slik når jeg kjøpte min scand, men den ble solgt før jeg rakk og tenke meg om.

Får jo cobra, el diablo etc som er ganske like å da.. :)

Men blir ikke no i år ihvertfall.. :)

Noen som vet sånn ca en powerhead overhaling vil koste ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Krisene i båtbransjen er ennå ikke over og det er fortsatt et labert marked (for båter til 1.000.000kr +). Det mest oppsiktsvekkende er vel kanskje at Johs Lunde Marine Group AS har raknet og slått konkurs. Johs Lunde har hatt flere forhandlere under sitt navn, deriblant Norsk Båtsenter AS som har vært offisiell importør og forhandler av Princess Yachts. Et salg av en Princess 95MY til en verdi av 65.000.0000kr var desverre dråpen for firmaet da pengene for yachten ikke kom inn. Trist at så store og seriøse aktører som dette går dukken. Princess i England er imidlertid på banen for å få det på riktig kjøl igjen ettersom Princess' sitt viktigste marked er - nettopp Norge. Får enda håpe at ting retter seg opp igjen, men det tar tid! :|

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?i ... 6&cat=5864

?size=banner468&id=363790

Noe sier meg at båtmessen Sjøen for Alle på Lillestrøm i år ikke kommer til å være det store. Når så store aktører har gått konkurs og flere andre er på kanten så er det horribelt av Norboat (arrangør) å ta grisepriser for standleie.. En stand med plass til 5 båter på gjennomsnitt 38 fot koster en forhandler/import omlag 800.000kr.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. vel, "heldigvis" har jeg ikke en 1 000 000,- båt. ;)

Uansett er det veldig synd de går konkurs ja. Mange som har gått under de siste par årende. Askeladden er vel bortevekk? eller er det noen som har tatt over dem?

Ser forøvrig det at sommeren nærmer seg med stormskritt, så jeg må vel nesten begynne å legge litt penger i båten, så den kanskje kommer seg på sjøen denne sesongen. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk usikker på om Askeladden er oppe og går igjen, men både Scand og Viksund er oppe og går igjen. Scand som "Nye Scand" og Viksund som "Viksund". Jeg håper og tror at Princess kommer på banen slik at de blir kompitable i Norge igjen og spesielt for de som eier Princess den dag i dag - nye som brukte.

Sommeren nærmer seg med stormskritt og den er sterkt etterlengtet! Skikkelig bra blir det.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten min er heldigvis hakketunder millionen,but barely just!

Neida,er min første båt ettersom eg aldri har hatt tilgang til båtplass før,så begynner i det små(og rimelige).

Er en 15 foter Rana fra '69 med en Mercury M402 40Hk fra '78.

Når eg kjøpte den gikk den såvidt,og lakk endel olje fra girhuset.

Men tok en shinings,overhalte motor og undervannshus,ja hele skiten,samt bygde på akterspeilet(måtte heves da motor var langstamma,båt beregna til kortstammet motor) og bygget om til el.start og lakkerte den i ny farge og med nyere dekor.

Båtlivet er herligt iallefall,håper på en fin sommer,kan ha det moro i en lite&rimeligere båt også synes eg :)

Utgangspunktet:

b8xndpzuiap31eymmx18.jpg

En "kjapp" overhaling(skal ALDRI overhale påhengs mer,min første og min siste!!!)

iuwb1156z6ixn6ss2hem.jpg

x4ips9e7ik6f6kb2n1x3.jpg

9vq8qvsdasq8veeyudr7.jpg

l8k8gaq5mrzdpatik6wx.jpg

wqy4cv9yfy1fqem7t5jr.jpg

Innkjøring av motor

vibz6pj7l0hazozhatct.jpg

Endelig ferdig og lakkert!

het6wfuy8666gy4yk3in.jpg

a1zrsnomyymq0w2tv9ua.jpg

Går helt fint nå :)

ra169w1sy9xaxppxbjta.jpg

Båtliv er fint :D

gw8xdoxkzlaabzkhdymm.jpg

p2orfhyj8b22mejjy99r.jpg

xnych2n0uxaw41enfwmt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...