montesi Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Tempmåleren har hengt seg opp på min e39 96.. Tips?
jcvold Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 hm, prøv å "jokke" litt på sensoren, og varm den opp med hendene, eller noe varmt
Yngvejos Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 -40 betyr at det et brudd i føleren eller ledningen. Uendelig motstand = -40.
Sir Hofstad Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Setter seg ofte på -37,5 ca ved dårlig kontakt osv. -40 tipper jeg er defekt føler. Forutsatt at det ikke er den aktuelle utetemperaturen da...
Werther Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Måleren i min E34 oppførte seg pussig. Funket fint en periode, før den noen dager viste 3-6 grader for mye (varmt). Etterhvert ble den varmere og varmere (+20) før den endevendte og dro nedover og bosatte seg på -37. Er så mye småkødd med slikt på bmwer. Kjørecomputeren i Scorpioen jeg også har funker brillefint....
montesi Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 går det an å fikse dette sjøl, eller må den inn på verksted? evt dyrt?
Bjørn 320 Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Ganske vanleg feil dette, vanlegvis følaren som er kaputt. Kan ohme den med multimeter for å sjekke om den virkar. Går fint å fikse sjøl så sant du ikkje er heilt blåst på litt småmekking
Cumberdale Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 92 mod e34 her og tempen står på -30. Hvor ligger føleren uansett?
HegeK Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 ved fangeren. Førerside. Leit litt, pluggen er gul
Frode D Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Føleren ligger inni luftkanalen som går inn til bremsene på venstre side. Er bare å nappe den ut og koble av, og koble på en ny igjen Koster ca 300kr hos BMW for en ny føler Edit: Når du kobler på ny føler vil det ta et par timer før kjørecompen finner ut at den er ny. Så den vil vise -40 eller -37 en stund etter du har montert ny føler
Yngvejos Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Ganske vanleg feil dette, vanlegvis følaren som er kaputt. Kan ohme den med multimeter for å sjekke om den virkar.Går fint å fikse sjøl så sant du ikkje er heilt blåst på litt småmekking Kan legge til at føleren skal være flere kilo-ohm når den fungerer. Jeg kappa ledningen til min opp i 3 biter før jeg fant ut at jeg fikk kontakt hvis jeg stilte måleområdet opp på kohm.
jcvold Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 smarting du ironi or? nei.seriøst. er ganske bra å vite slike ting. det viser at man har mer greie på BMW enn gjennomsnittet. var ikke ironi
Bjørn 320 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 smarting du ironi or? nei.seriøst. er ganske bra å vite slike ting. det viser at man har mer greie på BMW enn gjennomsnittet. var ikke ironi Så kan eg legge til at dette gjeld alt av temperaturavhengige resistorar (PT-element), enten det gjeld til temperaturmålinga i dashbordet, overvåkning av eit ventilasjonsanlegg, ein generator eller kva det no enn skal være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå