Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måleren i min E34 oppførte seg pussig. Funket fint en periode, før den noen dager viste 3-6 grader for mye (varmt). Etterhvert ble den varmere og varmere (+20) før den endevendte og dro nedover og bosatte seg på -37. Er så mye småkødd med slikt på bmwer. Kjørecomputeren i Scorpioen jeg også har funker brillefint....

Skrevet

Ganske vanleg feil dette, vanlegvis følaren som er kaputt. Kan ohme den med multimeter for å sjekke om den virkar.

Går fint å fikse sjøl så sant du ikkje er heilt blåst på litt småmekking :)

Skrevet

Føleren ligger inni luftkanalen som går inn til bremsene på venstre side. Er bare å nappe den ut og koble av, og koble på en ny igjen :) Koster ca 300kr hos BMW for en ny føler

Edit: Når du kobler på ny føler vil det ta et par timer før kjørecompen finner ut at den er ny. Så den vil vise -40 eller -37 en stund etter du har montert ny føler

Skrevet
Ganske vanleg feil dette, vanlegvis følaren som er kaputt. Kan ohme den med multimeter for å sjekke om den virkar.

Går fint å fikse sjøl så sant du ikkje er heilt blåst på litt småmekking :)

Kan legge til at føleren skal være flere kilo-ohm når den fungerer.

Jeg kappa ledningen til min opp i 3 biter før jeg fant ut at jeg fikk kontakt hvis jeg stilte måleområdet opp på kohm.

Skrevet
smarting du ;)

ironi or? :)

nei.seriøst. er ganske bra å vite slike ting. det viser at man har mer greie på BMW enn gjennomsnittet. var ikke ironi

Skrevet
smarting du ;)

ironi or? :)

nei.seriøst. er ganske bra å vite slike ting. det viser at man har mer greie på BMW enn gjennomsnittet. var ikke ironi

Så kan eg legge til at dette gjeld alt av temperaturavhengige resistorar (PT-element), enten det gjeld til temperaturmålinga i dashbordet, overvåkning av eit ventilasjonsanlegg, ein generator eller kva det no enn skal være ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...