Robin L Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 hei. jeg er blitt en fersk eier av en 97 525 tds. jeg er fersk med bmw, og lurer derfor på noen tinger: - den ene xeonpæra er lilla. er den da gåen? hvilken sokkel er dette? (tror det er originalt) -airbag-symbolet lyser konstant.selger nevnte en sensor som var defekt, kosta ca. 500. noen som vet noe? mulig å fikse selv? -jeg fikk en diesel chip med bilen. jeg glemte å spørre hvor jeg plugger inn denne.. noen som vet? -ved siden av beholderen til spylerveska står det en beholder. det er en rød "lapp" som er tredd på den. det sto noe om "reiningen" eller noe slikt på. hva er dette til? lurer, da spylinen på bakruta ikke funker.... -hvordan finner jeg utstyrsliste på bilen? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Airbag symbolet som trolig lyser pga. defekt sensormatte koster ca. 5000,- inkl. arbeid å fikse. Må av med setetrekket for å få gjort dette så er vel ingen veldig enkel jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 5000!? er det ikke mulig å skifte denne selv da? noen som vet hva delene koster isåfall? har det noe å si at symbolet lyser da?! vil ikke airbagen utløse seg om jeg krasjer? er det mulig å ta en diagnose på bilen? (koble til pc jeg tenker på) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Ta en diagnose, er du heldig er det bare beltestrammeren som er defekt (dårlig jording). Koster 400kr for ny ledning, det fikser du selv. Er du uheldig er det matta i passasjersetet som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trex Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Siden ingen har svart på denne: Den beholderen med rødt lokk er til intensiv-spylefunksjonen. Den aktiveres ved at du trykker på knappen på enden av blinklyshendelen. Knappen er markert med en S mener jeg å huske. Da vil bilen spyle vindu og evt lykter automatisk i noen sekunder. Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Jeg ser på den posten med airbaglyset. Er det en svakhet eller? har samme greien på min. Er det sånn at bilen ikke blir eu-godkjent hvis dette lyser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Hvis batteriet har tatt kvelden på E39 , altså helt flatt - så kan du risikere at airbag lampa begynner å lyse. Kjenner du ikke noen med resettingsutstyr da . Den enkle som rersetter service og airbag. Resett og fyr opp. Om den ikke da , så var det kun det som skulle til. Noen i nærheten som kan hjelpe denne karen med å resette ??? Ikke begynn å feilsøk på verksted før du har gjort dette. Har en mistanke om at dette ikke trenger å være så dyrt som noen kan mene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigjerde Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Lilla lys? Var samme med meg. Må nok ha ny pære. Jeg byttet på høyre side i fjor (fikk på bruktbil garanti), og nå er det antydning til lilla lys i venstre side. Kanskje det er lurt å bytte på begge sider samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Siden ingen har svart på denne:Den beholderen med rødt lokk er til intensiv-spylefunksjonen. Den aktiveres ved at du trykker på knappen på enden av blinklyshendelen. Knappen er markert med en S mener jeg å huske. Da vil bilen spyle vindu og evt lykter automatisk i noen sekunder. Tommy. Trodde intensiv spylervæsken var til for å blande seg med den vanlige spylervæsken for å unngå skjolder på ruta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Sensormatte sitter i passasjerstol,den skal bare registrere at det sitter passasjer i bilen,lyser airbaglampa så vil alle airbager i bilen utløses ved kollisjon,og ikke bare førerside.Som regel er det en feil på kabel under førerstolen som gjør at lampa lyser,du får teste dette først(lurt med ny kabel uansett) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeRu (Joavg) Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Til meg lyste den, så var jeg på diagnose ang kam\veiv sensor og gåen topp-pakning, og etterpå lyste den ikke.. de fjerna vell d.. Men så kom en kompis av meg i fylla å satt seg hardt ned i setet på passasjersia fram og vips der var den fram på dashen igjen... rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2008 kan man resette selv da, eller må man på verksted? merkeverksted? hva med å koble av batteriet, og la den stå strømløs en liten stund? bor forresten i kristiansund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeRu (Joavg) Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 kan man resette selv da, eller må man på verksted? merkeverksted?hva med å koble av batteriet, og la den stå strømløs en liten stund? bor forresten i kristiansund. ja, prøv d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2008 nå har jeg prøvd og koblet fra batteriet. ingen endring.. har ikke så lyst å betale massevis for en resett på verksted heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeRu (Joavg) Skrevet Februar 5, 2008 Share Skrevet Februar 5, 2008 nå har jeg prøvd og koblet fra batteriet. ingen endring..har ikke så lyst å betale massevis for en resett på verksted heller... Nei, denj sjer æ skjønne.. Shit ti d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå