Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal handle bil om noen måneder. Så trenger litt hjelp fra dere. Det blir enten

325ci, 328ci, 330ci. Ønsker litt erfaringer om hvordan disse bilene går. Har hatt en 320 og den gikk forsåvidt greit. 330 er jo egentlig et enkelt valg, men med tanke på pris, utvalget av biler og ikke minst fornuft så har jeg begynt å se litt mer på 325. 328 synes jeg det er enda mindre utvalg av i norge.

Hvordan går 325 i forhold til 328?

Mvh

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror 325 og 328 går ganske likt. 328'n Har nok litt bedre drag. 328'n er også billigere å forsikre enn 325'n. jeg ville valgt 328. Synes også det er flere 328 enn 325 til salgs?

Skrevet

Okei. 328 er det jo endå dårligere utvalg av enn 325 og 330.

Har sett litt på biler i tyskland. Men virker nesten som om det e dyrere å importere pga motorstørrelsen.

Skrevet

tror vel kanskje det vil bli hakket dyrere og importere ja, akkuratt på grunn av motorvolumet, men det skal jo sies at du har ett større marked å lete i da....

Skrevet

Jeg kjøpte meg en 328Ci 2000 mod. irundt påske i fjor! Angrer ikke ett sekund.. ;) Jeg ville ha en e46 coupe og det kunne ikke være for liten motor. 330Ci ble litt for dyr uansett hvordan jeg så på det. 325Ci kom jo ikke før i 2001 tror jeg? Den erstattet vel 328Ci som ble laget i 1999 og 2000. Correct me if I`m wrong!

Bestemte meg da for å se etter 328Ci pga. pris. Ville selvfølgelig ha mest mulig utstyr..

Men det var ikke rare utvalget for å si det mildt... Plutselig dukket det opp en på autodb.no med alt jeg ønsket meg og mere til. Etter en liten uke med papirer og konversering med selger så reiste jeg avgårde og da gikk det ikke lange stunden før jeg var på tur hjem i min nye bil. Har bare blitt mere og mere fornøyd med bilen.

Har du tålmodighet og finner et bra exemplar så garanterer jeg at du blir fornøyd med en slik bil om du går for en med litt motor :wink:

puh.. ble langt dette, men tenkte jeg skulle dele min erfaring med deg 8)

Skrevet
tror vel kanskje det vil bli hakket dyrere og importere ja, akkuratt på grunn av motorvolumet, men det skal jo sies at du har ett større marked å lete i da....

Det har ikke noe si hvor stor motor en har på import... ny regler i 2008

co, alder,vekt, pris og kw er det som avgjør..

Skrevet

Okei. Er egentlig 328 jeg er på jakt etter... siden 330 fort kan bli litt for dyrt, men siden utvalget er heller labert så har jeg begynt å se litt mer på 325. Men det er jo endå noen mnder igjen før jeg skal handle pga militæret... så får heller ha litt tolmodighet og håpe det dukker opp noe bra :)

Er det ikke også sånn at ved å bare skifte innsuget til 328 til et 325 innsug så fikk du en rundt 20hk mer? da burde jo den også gå en del bedre enn 325. Finnes 328 kun i 99, 00 mod?

Skrevet

328Ci e46 finnes kun i 1999 og 2000 mod. så vidt meg bekjent ja.

328`n er det dobbel vanos på M52TUB28 så om du skal bytte innsug på den så må du kjøpe et 330 innsug. Koed har dette brukt nå, men da det ikke er bolt on så har jeg ikke turt å kjøpt dette pga mine begrensede mekanikerkunnskaper... :oops:

Mulig jeg skal selge til sommer`n om det blir huskjøp på meg, så jeg kan jo eventuelt ta kontakt med deg da om det er aktuelt?

Skrevet

kommer jo helt ann på hvor mye penger du har tenkt å bruke da.

328 er jo gammel, og forsvant sammen med 323 da 330 ble introdusert sammen med 325.

en 325 ligger jo fra 280.000kr og opp.

Jeg har en estorill blå 325ci clubsport som jeg tenker å selge til våren.

utrops prisen blir nok rundt 365.000kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...