m-blå Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Ummfff..... Må bare få utblåst litt frustrasjon! Har vært så mye feil på bilen nå som har irritert meg. Begynte rett før jul med alarm antispinn,antiskrens og abs. Inn på verksted for og bytte føler. Så alarm på nivåkontroll pluss at hele I-drive skjermen detter ut av og til. På ny på verksted...må bytte kompressor til luftfjæring og ny software på bilen for og få I-drive opp og gå igjen. To uker senere detter skjermen ut igjen. Inn på ny og må ha ny ccc(hjerne til I-drive). Betalte regningen i dag....28 store! Og nå får jeg faen meg opp PDC failure, må bytte to parkeringsensorer! I tillegg til alt dette byttet jeg i fjor høst turbo. Begynner og bli veldigt dyrt bilhold dette og har mistet litt av gleden med bilen. La faktisk ut en annonse på finn i forbannelse. Gikk faktisk så langt at i min frustrasjon over feil på bilen gikk innom toyotaforhandleren(verdens kjedeligste biler men uten feil) og prøvekjørte en Landcruiser, den imponerte faktisk. Håper frustrasjonen snart legger seg og kjøregleden i Bmw en min kommer tilbake.
eriklepe Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 alltid kjedelig å få masse feil på bilen sin. Og dyrt blir det jo med alt ekstrautstyret. Du har nok vært veldig uheldig, men jo mindre utstyr jo mindre feilkilder!
|Andreas| Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Landcruisere er veldig fine biler. Har kjørt veldig mye LC, da med 3.0 diesel på 173hk. Gikk ganske bra den. Fungerer veldig bra offroad også
Kjennern Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Det var mye feil på en så ny bil. Kan stille seg noen spm med kvalitet på BMW siste åra... Opplevde mye av det samme med min E39, så fort noe var fiksa kom det noe nytt... Men er herlige biler å kjøre så bruker jo å "overse" driftskostnadene hehe.
Tore Diesel Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 For å si det sånn så hadde jeg også bytta til ett annet merke dersom det ikke hadde vært for kjøregleden som bilene mine gir meg! Hadde nok gått for Toyota dersom jeg ikke var så himla bilinteressert (fanatisk), men mest opptatt av å komme meg fra A til B. Får trøste seg med det at det til tider kan være minst like dyrt å eie ett annet bilmerke også, men at man da sitter igjen med mindre kjøreglede
Hoem Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Gikk faktisk så langt at i min frustrasjon over feil på bilen gikk innom toyotaforhandleren(verdens kjedeligste biler men uten feil) og prøvekjørte en Landcruiser, den imponerte faktisk. Håper frustrasjonen snart legger seg og kjøregleden i Bmw en min kommer tilbake. Trist å høre om bilen din, men kan på det varmeste anbefale en Land Cruiser, hvilken årmodell er det du ser etter? Kan varmt anbefale både 3l´eren og 4,2 literen! De går ikke så aller værst, og er utrolig fornuftige biler(kanskje ikke LC 200 da) I terrenget er de ok, , men er merkbart at de har blitt mer luksusvogn enn offroadkjøretøy lik de gamle HJ60´ene og generelt eldre LC.. Jeg har en liten drøm om å få tatt inn en ny 4Runner fra statene, desverre tror jeg dette blir vanskelig da jeg mistenker at de ikke er typegodkjent, desverre.. Uansett så har jeg full forståelse for din frustrasjon, er utrolig kjedelig når man får feil på feil
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Jeg er på min tredje Land cruiser nå. Først kjøpte jeg en ny 2005 modell Lc 120. En suveren bil på alle måter. Kjørte 50000 km med den før jeg byttet den inn i en Lc 120 2007 modell Arctic Trucks 37". En suveren bil dette også. Kjørte også den til 50000 km. Aldri hatt NOEN problemer med mine Lc`er. Har ikke byttet en skiltlyspære engang. Nå har jeg kjøpt meg en Lc 200 V8. For en bil altså Lyden av V8 og bi-turbo er som musikk i ørene:-) Anbefaler virkelig Toyota, tre års garanti, meget lite (om noe) feil på de, god annenhåndsverdi! Slenger ved et par bilder av Lc`n og konebiln:-)
Hoem Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Det der er ikke noe landcruiser 120, du har jo en landcruiser 200 du din jævel ! Er du fornøyd ? En landcruiser og en bmw så har du egentlig alt du trenger! Edit: Leste litt kjapt der gitt, så nå at du hadde skrevet at du hadde en Artic Trucks 120, beklager denne!
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Det der er ikke noe landcruiser 120, du har jo en landcruiser 200 du din jævel ! Er du fornøyd ?En landcruiser og en bmw så har du egentlig alt du trenger! Edit: Leste litt kjapt der gitt, så nå at du hadde skrevet at du hadde en Artic Trucks 120, beklager denne! Fornøyd? Ja, det kan du trygt si at jeg er...!!! Maken til maskin har jeg aldri kjørt:-) En Lc 200 har alt man kan ønske seg, både god kjørekomfort på landeveien og gode terrengegenskaper. Og ikke minst en meget god kvalitet!! Er jo V8`er på 286 hk men ble positivt overrakset over forbruket. På småkjøring til og fra jobb ligger den på 1,2 på mila. Til å være en bil på 2,6 tonn synes jeg det er meget bra!
m-blå Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Hmmm... siden dette er ett Bmw forum hadde jeg ventet og få pepper bare for og nevne Toyota. Men som dere sier er Landcruiser en veldig bra bil på alle måter. Skulle jeg byttet hadde det blitt en 05 LC 120 gx eller noe lignende. Har nå bestilt ny time på verksted for og få byttet sensorer, ser ut til at jeg får dekket disse da det bare er 10-11mnd. siden jeg skiftet de sist. Kona mi er og Bmw-fan og har ikke lyst til og bytte til noe annet merke sier hun. Får se....har vært lite respons på min annonse så tror nok det blir til at jeg beholder bilen og gleden kommer tilbake tenker jeg. (så lenge det ikke dukker opp mer feil da) Må og uttrykke min skuffelse over If bruktbilgaranti som ikke dekker noe av mine reparasjoner. Var jo nettopp derfor jeg kjøpte en slik garanti for og unngå dyre rep. på min lommebok.
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Hmmm... siden dette er ett Bmw forum hadde jeg ventet og få pepper bare for og nevne Toyota. Men som dere sier er Landcruiser en veldig bra bil på alle måter. Skulle jeg byttet hadde det blitt en 05 LC 120 gx eller noe lignende. Har nå bestilt ny time på verksted for og få byttet sensorer, ser ut til at jeg får dekket disse da det bare er 10-11mnd. siden jeg skiftet de sist. Kona mi er og Bmw-fan og har ikke lyst til og bytte til noe annet merke sier hun. Får se....har vært lite respons på min annonse så tror nok det blir til at jeg beholder bilen og gleden kommer tilbake tenker jeg. (så lenge det ikke dukker opp mer feil da)Må og uttrykke min skuffelse over If bruktbilgaranti som ikke dekker noe av mine reparasjoner. Var jo nettopp derfor jeg kjøpte en slik garanti for og unngå dyre rep. på min lommebok. Hva dekker egentlig If bruktbilgaranti? Er det bare feil på motor/drivverk?
m-blå Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Dette er utdrag fra If sin side om hva den dekker: Bilens drivlinje If Bruktbilgaranti dekker bilens drivlinje, i tillegg til en del andre komponenter. Grovt sett betyr det deler som trengs for å drive bilen fremover. Normale slitasjedeler dekkes ikke av garantien. Nedenfor kan du se en liste over hva som i hovedsak omfattes av garantien. Motor, drivverk og gir Motor m/aggregater, herunder: - Startmotor - Turbo- og kompressor - Forgasser/innsprøytningssystem med elektronisk motorstyring - Tenningsbryter, mekanisk og elektronisk - Registerreim/kjede/strammehjul - Kjølesystem inkludert vannpumpe - Dynamo/generator - Clutch - Differensial - Girkasse Aksler, hjuloppheng, fjærer og støtdempere - Aksler med foringer og mansjetter - For- og bakstilling - Støtdempere - Hjullager Styring - Ratt/rattaksel - Snekke/tannstang inkludert servopumpe - Ledd Bremseanlegg - Parkeringsbrems - Bremsekraftforsterker og hovedsylinder - Lastavhengig ventil/reduksjonsventil - Tromler/skiver - Rør/slanger Trodde jo da at den ihvertfall skulle dekke luftkompressoren til fjæringen(belger), men den gang ei. Turboen som jeg byttet i fjor ble dekket så jeg har jo fått noe igjen for den da.
Bjørner Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Ser en del som ser til toyota for å slippe driftskostnader. Dette var nok mer reelt på 90 tallet, da tyskeren virkelig kompromisset med kvalitet. Toyota har de siste årene kamuflert feil som service, hvor både motor og bremser har vært skiftet på 'service'. Har 2 kollegaer som kjører toyota. Han ene har nettopp bytta motor etter flere verksted opphold pga at olja bare plutselig forsvinner, på en Rav 4 2006 modell. Han andre har en 2003 hiace her om dagen han måtte ut med 50000,- etter motoren hadde skjært seg.... gått bare 130' Men en land cruser som andre bil hadde vært knall.. hehe
Hoem Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 For å nevne noe til deg ovenfor så må jeg bare si at hiacer er kjent for å være firmabiler og desverre så er det MANGE som ikke har byttet olje på 40.000 etc, og det sliter meget. Kjenner til noen som er hyppige med vedlikeholdet på sine hiacer og de har aldri hadd andre problem enn at pærer går.. Men som du sier så var de mer hardhause 87-00 omtrent, 2,4D, 2,4TD og 3,0TD er noen driftsikre og holdbare konstruksjoner.. Kjører nå 1,2 i trykk på en 87mod hilux med 2,4 som er turbokonvertert, 1,3 i trykk på 4runner med 3L.. alt dette med bare endret eksos og en intercooler. Runneren ble dette gjort på rundt 60.000 og har nå gått 143.000 uten problem.. På landcruiseren har vi ikke opplevd noe problemer og kan ikke si at jeg føler at denne bilen er noe mindre trofast enn hiluxen, eller 4runneren..
J.E.P Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Meget trist å høre!!! Jeg har netopp kjøpt brukt bil med Premium Select og opplever at de fikser det meste når man har denne garantien. Ser det mye prat om Toyota, for all den en fin bil men, hva med Rang Rover av nyere type Evt den ultimate SUV i mine øyne Porsche Cayenne En av verdens mest driftsikre biler !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå