E36Cab1 Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Lastebilsjåførene oppfordres til aksjon 27 februar: http://www.haldendagblad.no/lokale_nyhe ... 364519.ece Dette er mest for å minnes de omkomne,men også for å gi et signal om den elendige veistandaren i landet! Sjøl om eg syns dette kan være en fin ting,er det kansje i minste laget når det gjeld protest mot veiforholda. Ta f.eks Danmark og Frankrikes samla aksjoner,har vel litt meir tyngde de.... Hva syns folket? Noen andre yrkessjåfører her inne som kommer til å gjennomføre dette?
S.Arnesen Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 er det snakk om å stoppe midt i veien og oppholde hele dritten?
E36Cab1 Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Ja blir vel det,der du er kl1200. Stopper du på en rasteplass er jo poenget vekke da. Unntaket er kansje de på vei opp el ned fjellet på glatta da seff...
Saltkjelen Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Jeg syns det er et fint tiltak og det er svært kjedelig å miste personer innen yrket. Det er rett og slett trist å høre/lese.. Jeg tror imidertid ikke at 2 minutter er nok for å gjøre noe. Den beste løsningen tror jeg hadde vært om hele lastebilnorge parkerte bilene i bomringen og stengte alle avkjøringer slik at ingen ville ha kommet inn til byen. Da hadde de øvre maktene begynt å svette litt. Uten oss stopper jo tros alt hele Norge..
Fredrik Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Jeg har veldig liten sans for at man bruker en uskyldig tredjepart som pressmiddel i et forsøk på å få myndighetene til å gjennomføre div. tiltak. Hvis man ikke når frem via de obligatoriske kanalene (forhandlinger/lobbyvirksomhet) har man gjort en dårlig jobb og bør revurdere strategien/forhandlingsledelsen (det er slik demokratiet normalt fungerer). Når dette er nevnt er yrkessjåførene naturligvis ikke de eneste som er frustrerte over den generelle veistandarden i Norge, men å sette folk opp mot hverandre fysisk ved å stoppe trafikken er ikke veien frem. Dette fungerer ikke i Frankrike heller iom. at yrkessjåførene der har omtrent like mye popularitet i befolkningen som advokater og politikkere (og det sier ikke rent lite). Husk også at alminnelige bilister lett kan holde vogntog igjen ved å redusere hastigheten med 5-10 Km/t i forhold til flyten ellers i trafikken. Ergo vil selvtektsaksjoner i form av å stoppe trafikken lett kunne gi en boomerangeffekt og sure miner over en lav sko for alle parter.
TSL Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 dette er et fint tiltak men sikkert litt i minste laget. jeg kommer til og stoppe der jeg er kl1200 og blokere hele veien i 2min.
Fredrik Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 dette er et fint tiltak men sikkert litt i minste laget. jeg kommer til og stoppe der jeg er kl1200 og blokere hele veien i 2min. Straffen for å hindre trafikken på den måten er jeg ganske sikker på er 24 måneder uten lappen... og det er en slik aksjon ikke verdt. De fleste kan filme situasjonen med en mobiltelefon og dermed sitter du i saksen etter en politianmeldelse.
Dan Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Takk for advarselen. Skal sørge for å holde meg langt unna trafikkbildet i det aktuelle tidspunktet.
maurtin Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Noe må gjøres, og siden de i korridorene på stortinget ikke vil så må andre gi signal. Men om trafikkstans er rette måten vet jeg ikke. Ved en sånn stopp må noen stå fremst i køen, og det er han som får skylden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå