Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til nye 16" vinterhjul til e39? tror det blir piggfritt igjenn da jeg har vært strålende fornøyd med begge settene jeg har prøvd. Kjørte tre ganger over Hamarøya med campingvogn i vinter som var uten problemer. Og det med utbrukte piggfridekk som fulgte med 6serien hvor mener og huske at datostemplingen var ifraslutten av 90-tallet en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay har ja, men så utrolig mye enklere å handle lokalt... :-)

Gorg, regner med alle festeklips er intakte? Hva skal du ha for den? PM tlfnr så ringer jeg deg.

Ser ikke ut som at festeklipsene er intakte, men hvis du har, eller kan feste de med litt alternative metoder så kan du få de, har ikke bruk for de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på en sak. Ser ganske ofte det står på an.no at unge førere er stoppet i alt for stor fart på 3/4-felten, slik som denne karen: http://www.an.no/nyheter/article6283836.ece

AN (evt. Politiet) unngår hver gang å opplyse hvordan vedkommende ble tatt. Står de på avkjørsler/busslommer med laser? Ligger de bak og måler farten på den måten? Kan de finne på å ta tiden mellom A og B?

Frister jo av og til å dra på litt når man er alene på veien en sen kveld, men prøver å være litt forsiktig med dette.. Er alltid obs på biler som ligger bak meg, og håper og tror at onkel ikke skal få en måling hvis de ligger bak meg. Men kan aldri gardere meg mot en som står godt gjemt med laseren :?

Hvilke steder mellom Sentrum/Stormyra og Mørkved bruker de å stå? Jeg så de en gang i Grønnåsenkrysset, sto på midtrabatten og målte de som kom retning Fauske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på en sak. Ser ganske ofte det står på an.no at unge førere er stoppet i alt for stor fart på 3/4-felten, slik som denne karen: http://www.an.no/nyheter/article6283836.ece

AN (evt. Politiet) unngår hver gang å opplyse hvordan vedkommende ble tatt. Står de på avkjørsler/busslommer med laser? Ligger de bak og måler farten på den måten? Kan de finne på å ta tiden mellom A og B?

Frister jo av og til å dra på litt når man er alene på veien en sen kveld, men prøver å være litt forsiktig med dette.. Er alltid obs på biler som ligger bak meg, og håper og tror at onkel ikke skal få en måling hvis de ligger bak meg. Men kan aldri gardere meg mot en som står godt gjemt med laseren :?

Hvilke steder mellom Sentrum/Stormyra og Mørkved bruker de å stå? Jeg så de en gang i Grønnåsenkrysset, sto på midtrabatten og målte de som kom retning Fauske.

Skjæringa (ved miljøtorget), i busslomma ved Jensvoll, på gangbrua i Stille Dal, og rett før 70 sona begynner på firefelten (gjelder både mot byen og ut av byen). Og ja, dem kan måle bak deg slik at du ikke har sjangs å se dem.

Skjønner meg ikke på folk som klarer å bli stoppet i SÅ høy fart der. Man vet jo at politiet bruker å stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jo generelt holde seg innenfor grensa for å miste sertifikatet. De fleste av oss bruker vel bil i jobbsammenheng..

Sist helg (natt til lørdag) var det kontroll på busstoppet mellom Plantasjen og Bertnes, sent på kvelden, umulig å se hvis man ikkje visste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg stort sett til fartsgrensen på strekningen sentrum-tverlandet. Kan de ligge langt bak og foreta måling? Tenkte de måtte ha fri sikt..

Og en annen ting jeg har lurt litt på; må de ha måling på akkurat MIN bil for å gi meg bot? La oss si at jeg ligger som nr 2 i en regle på 4 biler f.eks., og fremste bilen holder 100 i 80-sonen. På ei langstrekke står Onkel med laseren, og spørsmålet er som følger: Måler de kun den fremste bilen, eller kan de måle èn og èn og dermed ta oss alle? De kan vel ikke gi alle bot basert på målingen til den fremste bilen, selv om vi andre 3 holdt ca samme fart?

Synes det er kjekt å ligge bak noen som holder godt tempo, for jeg synes det virker logisk at jeg da ikke kan bli målt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...