Gå til innhold

BMW treff Bodø området


xnett
 Share

Anbefalte innlegg

Holder meg stort sett til fartsgrensen på strekningen sentrum-tverlandet. Kan de ligge langt bak og foreta måling? Tenkte de måtte ha fri sikt..

Og en annen ting jeg har lurt litt på; må de ha måling på akkurat MIN bil for å gi meg bot? La oss si at jeg ligger som nr 2 i en regle på 4 biler f.eks., og fremste bilen holder 100 i 80-sonen. På ei langstrekke står Onkel med laseren, og spørsmålet er som følger: Måler de kun den fremste bilen, eller kan de måle èn og èn og dermed ta oss alle? De kan vel ikke gi alle bot basert på målingen til den fremste bilen, selv om vi andre 3 holdt ca samme fart?

Synes det er kjekt å ligge bak noen som holder godt tempo, for jeg synes det virker logisk at jeg da ikke kan bli målt...

Fri sikt, og ingen måling er gyldig over 400 meter. Har også hørt rykter om at målinger bakfra i regnvær er ugyldige.

Dem må ha måling på akkurat deg, men kan gi deg bot/forelegg for uforsvalig kjøring dersom du ligger synlig langt over grensa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart/mørk grå Audi A4 avant sivilbil, YE 88- eller 89-etellerannet. Husker ikke helt, men sikkert noen her som gjør det. Gamle YE 82210 er vel pensjonert. Noen av den litt eldre garde her som husker den sølvfargede 406-en? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...