Azeton Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=9NlXXqgNfro&feature=related Sjekk ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 uU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Det var overraskende. Er E46'n virkelig så tung? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Er ikke særlig overrasket.. Jeg tok en E46 M3 SMG med 540`en.. Skal sies at den var sprek da.. chippet til 315hk og hadde manuellkasse. Det var også i en oppoverbakke, da er det greit med 475nm:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Det var overraskende. Er E46'n virkelig så tung? Vekt har veldig lite å si i disse hastighetene, og det er heller ikke så stor forskjell i vekt på E36 og E46. Må si resultatet i denne videoen ikke stemmer med mine erfaringer. Har jo kjørt mot ett par E46 M3er på div baner, og de drar alltid litt ifra på rettstrekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Sikkert litt turbolag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Sikkert litt turbolag Eh.. Turbolag i en orginal M3..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Mars 6, 2008 Share Skrevet Mars 6, 2008 Mye som kan spille inn her da, med dønn originale biler og 2 personer i hver ville e36'n tapt. Er ikke stor forskjell i vekt, men 40hk utgjør litt i favør e46. Men for oss med e36 er det jo gøy å se da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2008 321hk VS 343hk= er ikke det 21hk og ikke 40 i forskjell? moment har vel litt og si også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Ja, momentet er alt i en akselerasjon - var det ikke det knuppen lærte oss alle i den legendariske diskusjonen? Men joda.. E46'n har nok mer krefter i hele registeret og drar kanskje mer fra enn forskjellen i toppeffekt skulle tilsi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Har kjørt omkapp med e46 m3 ved et par anledninger og tatt den begge gangene. To forskjellige biler. Hadde da ca 320hk og 360nm samt letta ca 60kg. Aner jo ikke hva som var gjort med e46`ene,men var forsatt ikke mer en at seg såvidt tok dem. Ingen knusende seier. Trur nok jeg hadde sliti med dønn orginal bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Det er faktisk ikke så stor forskjell på disse modellene når det gjelder ren akselerasjon... iallefall ikke når de er originale. Iht. BMW skal E46 M3 klare 0-100 Km/t på 5,2 sekunder og E36 M3 3,2 distansen på 5,5 sekunder. E46 M3 skal klare 0-160 Km/t på 11,5 sekunder og E36 M3 3,2 distansen på 12,2 sekunder. E46 M3 skal klare 0-1000 meter på 23,7 sekunder og E36 M3 3,2 distansen på 24,3 sekunder. Ergo skiller det ikke så mye når det gjelder ren akselerasjon, men E46 M3 er kjøredynamisk en mye mer moderne bil og det viser seg med en gang modellene kommer på en hurtig bane... der har E36 M3 3,2 ikke en sjanse mot E46 M3. E46 M3 CSL har forøvrig kun 17 HK mer enn E46 M3 (altså mindre enn forskjellen mellom E46 M3 og E36 M3 3,2), men allikevel er den tildels betydelig hurtigere enn E46 M3. E46 M3 CSL klarer 0-100 Km/t på 4,9 sekunder, 0-160 Km/t på 10,9 sekunder og 0-1000 meter på 23,1 sekunder. Forskjellen mellom modellene øker dramatisk på en hurtig bane som f.eks Nürburgring... der nettopp E46 M3 CSL er en av de aller hurtigste standardmodellene gjennom tidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Men selv CSL-en blir jo grisefrakjørt av en 1700kg tung nissan. Nå har jo nissanen nok elektronisk hjelp til å gjøre et jagerfly misunnelig, men likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Men selv CSL-en blir jo grisefrakjørt av en 1700kg tung nissan. Nå har jo nissanen nok elektronisk hjelp til å gjøre et jagerfly misunnelig, men likevel.. Nå vet ikke jeg hvor mange hestekrefter den nevnte Nissanen har, men hvis E46 M3 CSL hadde hatt rundt 100 HK mer hadde det sikkert gjort en stor forskjell mot de japanske turbomodellene. E36/E46 M3 er sofistikerte modeller, men 360 HK er ikke spesielt mye i dagens high-end sportsbilmarked... forøvrig heller ikke 420 HK. Det er først når man kommer opp i rundt 500 HK at klinten skilles fra hveten... en E90 M3 med S85B50 motoren og 507 HK ville derfor ha gjort susen (og det værste er at E90 chassiset sikkert kan håndtere alle hestekreftene). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Kan vel håndtere hestene, men så mye vekt i snuten er vel ikke helt heldig for bilens kjøreegenskaper? Bilen du fantaserer om eksisterer faktisk. Den heter Hartge H50 og utifra hva jeg har lest er det en svært kapabel maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå