Gå til innhold

E39 vs E36 vs noe annet?

ReWrite-
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da var det dette med bilkjøping igjen da..

Jeg pendler 6 mil tilsammen til jobben hver eneste dag, mye av dette er på E18 utover fra Sandvika

Jeg var fast bestemt på og kjøpe meg en E39 523 ++, men alle innenfor min prisklasse som er 100.000 kr har store mangler jeg ikke har lyst og gi meg i kast med..

Den mest aktuelle ville ikke gire skikkelig i Drive etc så den ble avskrevet. Og nå har jeg egentlig ingen aktuelle biler igjen..

Så startet søkingen på E36, men disse holder seg jo helt utrolig godt i pris, og eneste aktuelle alternativet der med litt utstyr er 318is, ok biler det, men kjenner det er litt vemodig og gå fra e30 320i til en 4er.. Og veldig få av de som er til salgs har AC eller skinn, noe som var i de opprinnelige kravene mine.

Og nå idag går søkingen over til alt annet, har vært innom CRX Del Sol, Civicer, 200sx S13, Prelude, A4 1.8T, VW Corrado, VW Golf VR6, Passat VR6 etc..

Så i mangel av egen dømmekraft, hva mener dere? Skal jeg bare hive meg på en E39 520i og kjede meg etter 3 dager og angre? Kjøpe e36 318is og håpe at det plutselig dukker opp 6er lyd i den? Eller prøve meg på et annet merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRX Del Sol var en av bilene jeg vurderte sterkt før jeg kjøpte 323'n. Fantastisk morsom bil, morsom lyd, nice med targa og vekket oppmerksomhet :)

Så tok fornuften litt tak i meg, og jeg endte med en 3 serie sedan. Sekserlyden og draget i motoren gjorde at jeg angret ikke, veldig. :P

Jeg personlig blir å gå for noe litt eksotisk neste gang jeg skal ha bil. Bmw e36/e39 ser man uansett hvor man snur seg.

For å gjør dette innlegget virkelig verdiløst så må det sies at e36 coupe og e39 generelt er høyt oppe på listen min av mulig nestebil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel selv at det er mer komfort i en e39. Men når det kommer til kjøreglede tror jeg faktisk at jeg ville valgt en e36. I hvetfall om valget stod mellom en 520 og en 325

Det er sant, men var vel snakk om 318is i dette tilfellet. må også sies a 318is'n helt sikkert bruker en del mindre bensin enn en 520IA Jeg kjører mye o Oslo sentrum og ligger på ca 0,9L på blandakjøring her. Da er det mye sentrumskjøring, men en litt lengre tur til f. eks gardermoen på e6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...