rottert Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Nå er jeg ganske blind og har vært borte fra forumet en god stund så kan godt hende dette er old news her, men leste akkurat en artikkel om nye 5serie touring på dinside som blir lansert i 2010. Stasjonsvognen byr på blandt annet 10cm lengre akselavstand og antageligvis 2cm lengre totallengde. Noen som har observert bedre bilder og mer spesifikk informasjon? I år 2010 skal jeg svare på denne tråden igjen når jeg har pensjonert min kjære e39 til den nye touringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 For meg er BMW på feil kurs med denne middelstore bimmeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Bmw er på ferd å bli "amrikanisert" om jeg kan si det ? i sitt design! Alt dette pga bmw`s designer Chris Bangle.. Syns den nye bmw,en så ut som en typisk amrikansk bil, selv om den ikke ser sånn ut egentlig, hadde den ganske mange trekk til en amrikansk bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Enige der, og det tekniske er også for slapt tror jeg. Tror forøvrig ikke nåværende 5er er en storselger her heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2008 Er ikke helt enig der da jeg selv mener 5serien er på riktig kurs med både teknikk og utseende. Smak og behag. Er litt skeptisk til denne kommentaren i artikkelen da: "...det aggressive og litt spesielle uttrykket dagens 5-serie har, kommer trolig til å bli noe mildere..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Må si at jeg syns den har noe trekk fra e34.Og jeg syns ihvertfall at e34 stv har en fin form. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Jeg tror dette blir meget bra... spesielt hvis 5-seriens akselavstand blir 10 cm lenger uten at bilen blir lenger. Da blir Touringvarianten optisk lang og bred... litt a la Audi A6 Avant... bare mye mer sexy og komfortabel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Tror forøvrig ikke nåværende 5er er en storselger her heller? Det er feil. E60 og E61 selger bra i både Norge og resten av verden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Jeg tror dette blir meget bra... spesielt hvis 5-seriens akselavstand blir 10 cm lenger uten at bilen blir lenger. Da blir Touringvarianten optisk lang og bred... litt a la Audi A6 Avant... bare mye mer sexy og komfortabel... Enige med Fredrik her :) Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Tror forøvrig ikke nåværende 5er er en storselger her heller? Det er feil. E60 og E61 selger bra i både Norge og resten av verden.. I vinterferien leste jeg en stor artikkel i et tysk bilblad ang E60 og E61. I Tyskland går den for å være den Desidert beste bilen i sin klasse og er et forbilde for de fleste andre bilprodusenter. Sto også om da den ble lansert at det var stor skepsis til om BMW kunne klare å erstatte E39 som også var en stor suksess, men de påstod at dette hadde BMW oppnådd og mer til. Var jo også stor kritikk til Designet på E60 når den ble lansert, men det er jo noe de fleste andre produsenter nå har kommet etter med. Jeg mener Chris Bangle utviklet BMW den rette veien og er mye av grunnen til BMWs store suksess i dag. Det var på tide med noe nytt og oppsiktsvekkende. Også den mer diskuterte 7 serien synes jeg er Imponerende og utrolig elegant med de rette fargene og hjulene. Tror nok nye 5 serien blir en like stor suksess. Og så godt maskert den bilen på din side er får man jo overhode ikke noe inntrykk av hvordan den kommer til å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Tror dette kan bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Tror dette kan bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 I likhet med rottert ser jeg at dette er litt inn i fremtiden, hva nå den bringer av drivstoffpriser og avgifter. Min E-39 530dat får dra lasset i to år til, dvs to sommre, da den står om vinteren. Syns "GAMLE" E-60/1 så tung, snodig og sedat ut da den kom. Det tok meg lang tid å bli vant med interiør, klimaen(var konstant stiv i nakken) E drive og ikke minst utseende. Syns heller ikke "handlingen# var like bra som E-34en som jeg har to av. Vet ikke helt om E-34 540 og E-60 523 er kompatibel, men jeg vet ihvertfall hva jeg vil sitte i. Et annet problem som ingen andre opplever?? er baksetet i touringen. Mine to 11 år gamle jenter(ca 145cm) klager støtt over å sitte å dunke hodet i plastikkkappen rundt håndtaket til nedfelling av bakseteryggen hvor også håret setter seg fast. ingen vil bak og slettes ikke i midten. Sønnen min er større en meg og får ikke plass der. Etter en tur m fam fra Oslo til Gøteborg via Lillehammer i sommer med mye småkjøring til forskjellige aktiviteter, kom det samstemt fra de tre i baksetet: Pappa, vi drar hjem og henter BILEN og på vei til Danmark ble E-60in forlatt til fordel for brumminga til en 11 år eldre bil! Den nye fem`ern med lengre akselavstand vil etter mitt skjønn komme i en vinn vinn situasjon mhp komfort, plass og looks. Jeg gleder meg ihvertfall. Pedro PS: nå har E-60in fått ny motor pga oljeforbruk. Oppgradering av software til kr 6000 på Stenshagen, EHH nei takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottert Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2008 Det jeg kunne tenkt meg er en 4x4utgave med justerbare belger foran og bak. Altså heve/senke bilen noen cm med hjelp av en bryter. Minuset med 5serie i mitt tilfelle er forbruket av plastikk på vinters tid. Tar jeg ikke feil har audi allroad en slik funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 10, 2008 Share Skrevet Mars 10, 2008 Tror forøvrig ikke nåværende 5er er en storselger her heller? Det er feil. E60 og E61 selger bra i både Norge og resten av verden.. I vinterferien leste jeg en stor artikkel i et tysk bilblad ang E60 og E61. I Tyskland går den for å være den Desidert beste bilen i sin klasse og er et forbilde for de fleste andre bilprodusenter. Sto også om da den ble lansert at det var stor skepsis til om BMW kunne klare å erstatte E39 som også var en stor suksess, men de påstod at dette hadde BMW oppnådd og mer til. Var jo også stor kritikk til Designet på E60 når den ble lansert, men det er jo noe de fleste andre produsenter nå har kommet etter med. Jeg mener Chris Bangle utviklet BMW den rette veien og er mye av grunnen til BMWs store suksess i dag. Det var på tide med noe nytt og oppsiktsvekkende. Også den mer diskuterte 7 serien synes jeg er Imponerende og utrolig elegant med de rette fargene og hjulene. Tror nok nye 5 serien blir en like stor suksess. Og så godt maskert den bilen på din side er får man jo overhode ikke noe inntrykk av hvordan den kommer til å bli. agreed! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå