Gå til innhold

Stygge biler, topp 5!

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet det er mange som ikke liker PT Cruiser, jeg synes faktisk den er tøff. 2 solgte PT Cruiser i Norge i 2007 sier vel forsåvidt sitt :wink:

Så det gikk hat til Scion xB også, da fikk jeg lyst til å sjekke respons på denne:

qzt1zp1hdxgfurqvkter.jpg

Honda Element altså...

gm4nsxfvg3zjsh9cljv0.jpg

Jeg kan i det minste skrive under på at den er bra på veien, selvom det ikke er kriteria her :)

PS Scion sB har kommet med ny utgave i 2008, som jeg synes ser mye bedre ut. Så at bildet lenger opp var av den gamle modellen...

e1fkuuo53qnfxo35e3wr.jpg

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye scion var ikke bedre nei. Den gamle minner meg om bilen til postman pat forsåvidt! Men hadde sikkert vært kult å ratta rundt i :lol:

Den er jo det, lavere ruter, tøffere fanger, røffere lykter. Klart bedre:)

Ligner på denne? Nei? Ikke så mye?

j06dxpv7xntz52bdc0ev.jpg

Kanskje noen kan photoshoppe vekk bakruten på xB og gjøre den rød? Tror ikke det hadde lignet, så mye...

Nå høres jeg ut som Scion-fan, det er jeg ikke altså... Men synes det var en forbedring, og den er ikke på noen topp 5 liste over stygge biler i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14gtmmbri8rrpaydtb74.jpg

Ser ut som ett badekar på hjul :lol:

Du er klar over at denne bilen er kåret til verdens vakreste noensinne en drøss med ganger? Må vel presiseres at de som stemmer på den nok er eldre enn gjennomsnittsalderen her inne, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte vell lag min egen liste

wt0752lg1lau3s3dborx_thumb.jpg

Rett å slett jævli stygg bil

14gtmmbri8rrpaydtb74.jpg

Ser ut som ett badekar på hjul :lol:

Du er jo fullstendig på bærtur. Citroen CX ble designet tidlig på 70-tallet, da BMWene fortsatt så ut som små legobiler. En av tidenes mest tidløse design. Avbildet er riktignok CX2 fra 1987+...

Og Jaguar E-type er designet for 50 år siden, og skal ikke ligge i samme tråd som billigbiler fra Asia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werther har rett :lecture:

Citroën DS ble jo også nevnt her(?) Den var også en sensasjon og virkelig fremfor sin tid både når det gjaldt utseende og teknikk.

For eksempel lyktene, som de fleste vel vet svinger med hjulene:

eyumpcju5y24b1cg8m7t.jpg

Av andre ting kan nevnes aerodynamikken og den avanserte hydrauliske selvutjevnende fjæringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen ting om fransk bil:

1. Ofte finner de greie løsninger på ting (design)

2. Vil abselutt unngå å kjøpe fransk bil pga. kvaliteten! (mindre man skal trimme dem og bytte ut mye)

3. Satt på med en venn av meg sin Citroên C2 på vei ned fra Gaustablikk for noen dager siden.. Når han skulle gi gass klarte den ikke mer en 2tusen rpm. xD Det er helt sant. Etter å ha åpnet panseret for å se etter synelige problemer(noe som vi ikke fant) ringte vi faren hans. Faren sa at vi skulle prøve å ta ut batteriet helt, så vente en stund, for etterpå å montere det og sette det inn igjen. Og tror du ikke det funka xD.

På vei ned fikk jeg høre at servicen på dem var dårlig, de hadde glemt å feste klemmer på enkelte ting som bensinslangen, som senere hoppet av.

Det verste av alt er at bilen ikke har kjørt mer enn 15000km, og var helt ny da de kjøpte den.

Så mitt råd er å kjøpe vertfall Tysk bil så unngår man slikt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenK: Hehe, sant det der, elektronikken i franske biler er som å sammenligne fransk og tysk gramatikk, det blir følelser og unntak fra reglene vs. oversikt og system.

Citroën er humørsyk, det kan jeg som er vokst opp med CX skrive under på, men kvaliteten er bra. Av og til gikk det en lyspære, bare for å virke igjen når du hadde kjøpt ny, typisk.

Men vår CX rullet uten noen problemer godt over 200 000. Og du ser fremdeles noen i drift, så det går med godt stell, omtrent som en 240 ;)

Fikk dem med spreke motorer også vet du. :twisted:

Fransk vs. tysk her ;) (jada, vet at det ikke er en BMW, men kan kanskje rette litt på synet noen har av CX.

Sjekk lyden :twisted:

Bare lukk ørene... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...