Gå til innhold

diesel eller bensin bimmer neste gang  

62 stemmer

1. 1. diesel eller bensin bimmer neste gang

• Diesel, det er traktor det!!! jeg vil ha I6 bensin!
      45
    • Jeg kjører ikke på bane, gi meg en diesel!
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et ganske aktuelt tema i disse dager.

Vår "kjære" regjering oppmuntret bilkjøpere til å kjøpe diesel, for så å sette diesel prisene opp, genialt.

Så det er kanskje ikke like økonomisk å kjøpe diesel kontra bensin som tidligre, men en ting er de fornuftige aspektene vedrørende et bilkjøp, noe annet er hva man virkerlig vil ha.

Så blir det diesel eller bensin BMW på deg neste gang, og hvorfor?

For jeg tar det som en selvfølge at det blir BMW neste gang også...?

8)

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg en bensinbil og gjerne en kraftig 6- eller 8-sylindret motor, men for meg holder det i massevis med en dieselmotor og da en for eksempel 4-sylindret motor. En 6-sylindret dieselmotor hadde nok vært toppen av kransekaka, men jeg personlig har ikke behov for det og er ikke villig til å betale godt over 100.000kr ekstra for å få en litt røffere lyd, en bil som er litt raskere enn den jeg allerede har idag. For mitt vedkommende blir det diesel ettersom det er det som er mest økonomiske og lønnsomme for min del - men tiden vil selvsagt vise hva det blir..

Skrevet

Når jeg bytter ut E36 M3en til våren, så blir den nok erstattet med en 118d. Grunnen til det er att bilen kommer til å bli brukt mest av min bedre halvdel, og siden hun pendler på jobb så blir nok det det mest økonomiske. Den kommer selvsagt også til å få kjenne på en bane eller to.. :wink:

Skrevet
Jeg kunne godt tenkt meg en bensinbil og gjerne en kraftig 6- eller 8-sylindret motor, men for meg holder det i massevis med en dieselmotor og da en for eksempel 4-sylindret motor. En 6-sylindret dieselmotor hadde nok vært toppen av kransekaka, men jeg personlig har ikke behov for det og er ikke villig til å betale godt over 100.000kr ekstra for å få en litt røffere lyd, en bil som er litt raskere enn den jeg allerede har idag. For mitt vedkommende blir det diesel ettersom det er det som er mest økonomiske og lønnsomme for min del - men tiden vil selvsagt vise hva det blir..

Jeg så ditt imponerende forbruk på langkjøring her om dagen T.A.S (kaller deg det fremdeles ser jeg, ikke bevisst)

skal på et par langturer om noen dager, mye oppover og svingete, (Fra Porsgrunn til Rauland) så skal jeg måle 530'en da, på motorvei har jeg ligget ned mot 0.60, syns ikke det er ille, til å være en såvidt stor og tung bil.

(ikke chippet heller)

Hva om dieselen pr liter hadde kostet si 30% mer enn bensinen, slik at det du tjente pr km, ble visket ut, og at det da ble like dyrt å kjøre som bensin - hadde du da fremdeles valgt en diesel?

:wink:

Skrevet

Bensin selvfølgelig. Hvorfor skulle jeg velge noe annet?

Diesel passer i en stor og tung farkost med automatgir, som ikke inspirerer til noe morsom kjøring i det hele tatt. Og det har ikke jeg planer om med det første.

Vurderte X5 i høst, som er en bil som passer med diesel/automat, men etter en prøvetur var det sannelig godt å sette seg i M'en igjen gitt...

Synes det er så feil med alle disse coupéene og andre "sportslig vinklede" modeller om dagen med liten dieselmotor. Og stor også for den saks skyld. :?

Skrevet
Når det kun kommer til motor vil jeg helst ha en 4-syl bensin laget av Honda. Skal det være BMW må det bli motoren i 320si.

Hvorfor bytter du ikke Z'en i en S2000?

Skrevet

Jeg trenger noe bagasjeplass og det har den ikke. Z3'n har faktisk brukbart med plass siden det er en coupe; i tillegg til at utseendet er ganske kjedelig på S2000.

Bortsett fra det er S2000 en langt bedre bil, spesielt med tanke på motor/kjøreegenskaper.

Skrevet
Hva om dieselen pr liter hadde kostet si 30% mer enn bensinen, slik at det du tjente pr km, ble visket ut, og at det da ble like dyrt å kjøre som bensin - hadde du da fremdeles valgt en diesel?

Ja, det hadde jeg.. Man får mye mer ut av for eksempel en 520d 177hk og 350Nm enn en 520i 170hk og 210Nm. Bensinversjonen er tregere og man må ut med 50 000kr (kompressor) for i det hele tatt kunne bli noe raskere. På en diesel trenger man kun en chip til et par-tusen-kroner. Evt. HARTGE til ca 20 000kr, men da har man fått noe ordentlig noe. Det er langt billigere enn hva en kompressor koster.. Å chippe en bensinbil er jo død-født.. ;)

Skrevet
Hagenisse: M, bokstaven er M... :wink:

Da måtte det blitt en E30 M3, da det er den eneste M med lav nok effekt - jeg kan ikke kjøre vet du. Og E30 M3 er en gammal haug (no offense! :wink:)

Skrevet

Gammel; ja, haug; nei! Det var på -80 tallet det ble bygget ordentlige biler vettu! :wink:

Syntest du er en flink sjåfør jeg da.. :)

Skrevet

Ja, det hadde jeg.. Man får mye mer ut av for eksempel en 520d 177hk og 350Nm enn en 520i 170hk og 210Nm. Bensinversjonen er tregere og man må ut med 50 000kr (kompressor) for i det hele tatt kunne bli noe raskere. På en diesel trenger man kun en chip til et par-tusen-kroner. Evt. HARTGE til ca 20 000kr, men da har man fått noe ordentlig noe. Det er langt billigere enn hva en kompressor koster.. Å chippe en bensinbil er jo død-født.. ;)

For meg så har ikke dette så mye med hvor mye effekt man har, eller hvor bra en bil går. Det har med HVORDAN den gjør det. Og jeg liker ikke karakteristikken en diesel-motor har. Den har et altfor kort og stressende arbeidsområde.

Hadde mye heller valgt en bensin med 200hk enn en diesel med 300hk.

Skrevet

Nå har jeg 3 diesel biler og 1 bensin bil, og jeg skal utvilsomt ha igjen bensin biler når jeg selger unna noen av diesel bilene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...