Robin L Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 hei. har en 97 mod e39 525 tds, gått 155 000km. jeg har et problem med at den er litt tungstartet når den er varm.. når motoren er kald, starter den tvert etter man har ventet på at glødinga har slått seg av (pæra i dasjen), men når den er varm, kinner den en god stund før den kommer. jeg lurte på om det kan være dieselen som renner litt tilbake til tanken på en måte eller noe sånt? skal vell ikke være sånn? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Ikke att det hjelper noe serlig men jeg har akkuratt samme problemet. Ble noe bedre med nytt batteri men er enda slik. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 hmm,merkelig! gjør det noe at den er slik da? vil det ikke slite spesielt på starteren? trekker vell mye mere strøm å starte også.. ?! jeg kjøpte bilen for 2 måneder siden ca, og bilen har vært slik en god stund.. er dette noe jeg kan klage på til selger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Høres ut som om en temperaturføler som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 hmm, det hørtes ikke så dumt ut! jeg har hatt litt problemer med at motoren ikke oppnår drifts temp. for noen dager siden kjørte jeg en tur på en time ca, men fremdeles sto føleren på blå, men det var varme i varmeaparatet osv... å noen ganger viser den riktig drifts temp... har kjøpt ny termostat, men har ikke fått montert den. eller bør jeg bytte den i en temp.føler? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Lettstartet når kald, tung når varm, tyder på slitt høytrykksdel i dieselpumpa. Hvorfor? Fordi kald diesel er tykkere,komprimeres lettere i pumpa. Varm diesel er tynnere og den lekker ut om små riper inne i høytrykksdelen, det blir for lite trykk ut til dysene. Her er en dings som lurer pumpa så du får startet : http://www.dieselkontor.de/product_info ... 283200f115 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2008 off, høres dyrt ut..! bør pumpa overhales eller? hva ligger en slik jobb på til et verksted? eller er det noe man kan gjøre selv? har en onkel med endel peiling til å hjelpe meg? rekner med at en ny pumpe er svindyrt? har det noe å si at den er slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Så lenge du får start så er det bare å kjøre til du har spart opp en 10-15 000... Skal den overhales er det en jobb for ett dieselverksted. Gs tar 24,600 kr for en ny pumpe. Men utelukk allt annet før du starter med dette, bla luft i systemet som kan skyldes returslanger mellom dyser og defekt fødepumpe i tank. Men starter den lett når den er kald, har du dårlige odds.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfaae Skrevet August 16, 2011 Share Skrevet August 16, 2011 Hei sann, jeg har lignende problem med min E36 316i compact, og har vært inne på feilsøk med den i dag. Problemet er at den starter på første forsøk kald, mens det tar 3-4 forsøk når den er varm. Karene på verkstedet mente at jeg måtte starte med å skifte startmotoren, de fant ingen feil på temp.føler og bilen anga selv ingen feil/diagnose. Er det noen som har troa på at startmotoren er problemet her? Ville ikke den ha starta dårlig både på kald og varm motor i så fall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå