Gå til innhold

tungstartet ved varm motor, 525tds


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. har en 97 mod e39 525 tds, gått 155 000km.

jeg har et problem med at den er litt tungstartet når den er varm..

når motoren er kald, starter den tvert etter man har ventet på at

glødinga har slått seg av (pæra i dasjen), men når den er varm, kinner den en god stund før den kommer. jeg lurte på om det kan være dieselen

som renner litt tilbake til tanken på en måte eller noe sånt? skal vell ikke være sånn?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,merkelig! gjør det noe at den er slik da? vil det ikke slite spesielt på starteren? trekker vell mye mere strøm å starte også.. ?!

jeg kjøpte bilen for 2 måneder siden ca, og bilen har vært slik

en god stund.. er dette noe jeg kan klage på til selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det hørtes ikke så dumt ut! jeg har hatt litt problemer med at motoren ikke oppnår drifts temp. for noen dager siden kjørte jeg en tur på en time ca, men fremdeles sto føleren på blå, men det var varme i varmeaparatet osv... å noen ganger viser den riktig drifts temp... har kjøpt ny termostat, men har ikke fått montert den. eller bør jeg bytte den i en temp.føler?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettstartet når kald, tung når varm, tyder på slitt høytrykksdel i dieselpumpa.

Hvorfor?

Fordi kald diesel er tykkere,komprimeres lettere i pumpa. Varm diesel er tynnere og den lekker ut om små riper inne i høytrykksdelen, det blir for lite trykk ut til dysene.

Her er en dings som lurer pumpa så du får startet :

http://www.dieselkontor.de/product_info ... 283200f115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, høres dyrt ut..! bør pumpa overhales eller? hva ligger en slik

jobb på til et verksted? eller er det noe man kan gjøre selv?

har en onkel med endel peiling til å hjelpe meg? rekner med at

en ny pumpe er svindyrt?

har det noe å si at den er slik? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får start så er det bare å kjøre til du har spart opp en 10-15 000... Skal den overhales er det en jobb for ett dieselverksted.

Gs tar 24,600 kr for en ny pumpe.

Men utelukk allt annet før du starter med dette, bla luft i systemet som kan skyldes returslanger mellom dyser og defekt fødepumpe i tank.

Men starter den lett når den er kald, har du dårlige odds..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei sann, jeg har lignende problem med min E36 316i compact, og har vært inne på feilsøk med den i dag. Problemet er at den starter på første forsøk kald, mens det tar 3-4 forsøk når den er varm. Karene på verkstedet mente at jeg måtte starte med å skifte startmotoren, de fant ingen feil på temp.føler og bilen anga selv ingen feil/diagnose. Er det noen som har troa på at startmotoren er problemet her? Ville ikke den ha starta dårlig både på kald og varm motor i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...