Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men de hadde jo ikkje te e34..

tsskk... selvsagt!

De har jo universale...hehehehe...de er nok utrolig god passform på :)

Leste btw hele katalogen idag. med 1400nyheter for våren og sommeren....

Ser fram til masse latter etter hvert som det dukker opp masse biler med ymse styling fra biltema..

Hva med effektanlegg? eller ratt trekk med flammer?

Eller hva med en motorsykkelhjelm til 599? Hadde følt meg trygg da ja..

Øy! Ikke diss biltema styling da. Compacten min har jo rævtut fra biltema

:wink:

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Mye pes på E34 og eldre, men greit på nyere med heldekkende utenpåliggende glass som er klipset fast. På E34 må du dele lykta (den er limt), og legge ringene inni.

Jeg har prøvd på dette (ikke med biltema ringene), og kan bekrefte at det nesten er en umulig oppgave ](*,) . Men gjør ingen ting, for E34 bør kun ha vanlige eller sorte DE lykter :) .

Ja høres ut som slikt prosjekt blir dødt for min del, men xenon lys slik som selges på wepshopen her på bimmers, bør kansje på E34 være enklere montere?

Vil jeg få mye problemer ved eu-kontroll/traffik kontroll ved å ha xenon på E34 (da jeg ikke har automatiske spylere for dette er vel egentlig påkrevd)?

Skrevet
Vil jeg få mye problemer ved eu-kontroll/traffik kontroll ved å ha xenon på E34 (da jeg ikke har automatiske spylere for dette er vel egentlig påkrevd)?

Automatiske spylere er vel ikke påkrevd meg bekjent, men spylere må man ha ja. Det som derimot er påkrevd er automatisk høydejustering av lysene ved Xenon.

"Superbeetle", Akkurat samme inntrykk jeg har av E34 med slike ringer, og grunnen til at jeg aldri handlet dette på min. Bilen ser trist ut :(

Når det gjelder E39 og slike ringer, jeg vet ikke, men jeg har møtt en del E39 med slike ringer, og det ser helt feil ut. De orginale ser helt topp ut, men hadde jeg bare hivd ringer på min så hadde det sett veldig halvgjort ut. Og er det noe jeg ikke liker, så er det nettopp halvveis arbeid :x

Jeg var på nippet til å kjøpe Hella facelift-frontlykter her i høst, men ombestemte meg, og skal vente til jeg får råd til full facelift (24.000,- med ferdig lakkerte lister).

Jeg har også møtt endel E36 med vanvittig skarpe ringer og klare glass. De blir ihvertfall feil i mine øyne.

Skrevet

Fint. :)

Det ser ut som det blir en Biltema-tur på meg.

Kommer med tilbakemeldinger på hvordan de er om jeg får tak i.

Skrevet

Ringer er kjøpt inn. :)

Ser foreløpig ganske bra ut, skal prøve å få montert de i løpet av dagen.

Jeg syns det er mye enklere/greiere å handle ting i butikk enn via nettet, men det blir somregel netthandel grunnet priser og utvalg. Når Biltema, som bare ligger 20 minutter unna kan selge disse rimeligere enn de fleste nettbutikker velger jeg selvfølgelig det. Jeg liker også å få varen jeg kjøper med en gang. :)

Skrevet

tsskk... selvsagt!

De har jo universale...hehehehe...de er nok utrolig god passform på :)

Leste btw hele katalogen idag. med 1400nyheter for våren og sommeren....

Ser fram til masse latter etter hvert som det dukker opp masse biler med ymse styling fra biltema..

Hva med effektanlegg? eller ratt trekk med flammer?

Eller hva med en motorsykkelhjelm til 599? Hadde følt meg trygg da ja..

Stylingen er jeg enig i, men hjelmen er jo like godkjent som alle andre hjelmer på markedet. Dessuten selger Biltema MC-hansker til 399,- nøyaktig like noen på Roviken til over tusenlappen.

Er nok samme produsent som de fleste andre CCFL-ringer på markedet. Bare at andre har 300% fortjeneste, har Biltema toppen 20%.

Skrevet

Automatiske spylere er vel ikke påkrevd meg bekjent, men spylere må man ha ja. Det som derimot er påkrevd er automatisk høydejustering av lysene ved Xenon.

Hmm, men på min touring har jeg nivåregulering men denne er kansje manuel. Går det eventuelt bygge denne om til automatisk tro?

Skrevet

Vel, angel eyes-ene ble montert tidligere idag, men har ikke fått tid til å skrive noe her, eller tatt noe særlig med bilder grunnet familieselskap.

Ringene kom forpakt slik som dette:

IMG_7066.JPG

IMG_7067.JPG

Det var en veldig forkortet "bruksanvisning" på baksiden angående montering, samt en lapp inni med de samme bildene som på esken, men uten noe særlig tekst. Teksten bakpå esken var på bl.a. norsk, ikke at dette har så veldig mye å si, men pluss i boken fra meg ihvertfall.

Ringene ble montert, og de ble klipset på øvre delen av lykta (er vel slik alle ringer blir festet?). Kunne vel kanskje hatt litt lim i tillegg, men dette hadde jeg ikke der og da, så det ble droppet.

IMG_7070.JPG

Ledningene ble ført bak lykta, og deretter koblet til "elektronikk-boksene" som følgte med. Disse koblet jeg igjen rett på ledningene til parkeringslyset, ved hjelp av klipp-og-lim-metoden. Det ble ingen feilmeldinger etter dette. (Var forsåvidt slik det var beskrevet en skulle gjøre i følge bruksanvisningen også.)

Jeg har dessverre ingen bra bilder av ringene montert med lys i. Delvis grunnet veldig skitten bil, dårlig tid og ikke så veldig bra fotokunnskaper. Skal prøve å få tatt bedre bilder i morgen, hvis været tillater det.

Legger likevel med dette bildet:

IMG_7073.JPG

Lysstyrken er det absolutt ingenting å si på, og de lyser akkurat som de "skal".

Jeg brukte denne fantastiske diy-en fra ovex når jeg monterte, og såvidt jeg kan se på bildene, er ringene, kontaktene og "elektronikk-boksene" helt identiske på de han bruker, og de jeg kjøpte på Biltema.

I begynnelsen lyste den ene ringen svakere enn de andre. Dette varte ikke lenge, og har heller ikke skjedd etterpå. Om dette skjer igjen, skal jeg feilsøke litt, og finne ut om det er ringen eller den boksen som skaper problemer. Uansett, så er det veldig mye enklere å ta en tur til Biltema for å klage, enn å sende ringene land og strand.

Skrevet

Det så jo faktisk ganske bra ut :)

Er nok gjerne like bra kvalitet på biltemas ringer som alt man finner på internett.. Lo bare litt av de universalringene...

Stod også at det var samme ringer til e36 og e46.. Er det rett da?

Skrevet

awt, bra initativ! ;)

Må jo si at jeg syns resultatet ble helt likt de som betaler 1500,- fra USA, og da har mye vanskeligere vei å gå for reklamasjon.

Synd Biltema ikke har ringer med farge som ligner mer på originalfargen.

Skrevet

Ja, det er det eneste jeg også savner. Jeg skulle i utgangspunktet ha 3000K-ringer, men betaler ikke mange hundre ekstra for det. Bilen min har originale xenon, så det er kun i kombinasjon med tåkelys at det blir litt "feil".

Skrevet

Litt OT men jeg så i katalogen til biltema at de hadde fått nye "Racing bremseskiver"

som var slisset og borret!

Kostet vel 999 for 2 stk...

Noen som har prøvd disse?

Skrevet

jeg har også kjøpt dette sette fra biltema..jeg har også kjøpt ett fra usa til 1500 eller hvor mye det kosta..og det er akuratt dønn likt...vis man ikke tenker på merkene på esken er det tilogmed pakka helt likt inni.

veldig dumt å bestille fra usa da..og betale 3 ganger mere..når ene ringen ikke lyser fra starten av:) har brukt ett halvt år på å klage nå..fått tilsendt en ny knekt en bare..

er ikke drit alt det står biltema på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...