Gunnar Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 Hvis det er LRen du tenker på, så er det 2.0 Perkins/Rover-diesel i vår. De kom også med 2.0 BMW-motor, da heter de TD4. Vår heter vel egentlig 2.0 XEDi eller noe sånt.
Sir Hofstad Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Ok. Holdt på med LR hvor det var 2,5 BMW. Forsåvidt også Opel, men de bomma da de valgte egen pumpe med mindre effekt.
Hawkon88 Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 ang bmw x og audi quattro var det en video her for 1mnd siden? hvor begge bilene stod på samme trallen med bakhjulene. bmwn trakk seg opp som den skulle- og audien såg bare ut til å være rwd.. noen som husker videoen? nå kjenner ikke jeg deg godt nok til å vite hvor mange barn osv du har gunnar, men jeg går utifra at du er småbarnspappa med unger under 10-12år. dvs at de har 3-4-5år før de blir så stor (vet ikke hvor høye barna dine er i forhold til norsk gj.snitt) at de får problemer med mer enn 2-3-4+timer i en litt trang stv (e46/a4) a4 er- IKKE like stor som en passat, selv om en skulle ønske det. og barnevogn osv- får du lett inni kor lenge det er stv. har du bruk for mer plass er det ikke verre enn å legge ned 1-2-3 seter etter behov. du sier også at du har tilhenger. jeg ville også tenkt kjørekomfort som du er inne på. audi med sportsundestell++ er gode kjøremaskiner, men går fort på overstyring.. gjelder også med quattro. chip til aut gir i vag er utelukket. det jeg mener er- se litt an behovene dine. har du mye høye/krevende baksetepassasjerer, er det greit å vurdere en større bil- men jeg mener en e46 325ixt vil være en flott og gøy familiebil for en småfamilie. jeg ville kanskje sett behovet an- deretter valgt med hjertet- og valgt vekk hva hjertet sier hvis bilen har mye tull.. audi har forresten IKKE god kvalitetsfølelse inni. pappa sin 05mod har mistet 3 innstegslister, gnagemerker på skinnstøtte på siden på fører setet etter 50-60 000km. sigg.tenner ble ødelagt etter minimal bruk med mobillader. koppholder satt seg fast. audien til pappa har i dag gått ca 78 000km. noen ganger slår antispinn seg inn uten grunn, av og til henger gassen i 2-3sek etter at en slipper pedalen ved fullt pådrag. elendig vinterbil (fwd) selv med hakkapelita 5 uten pigg. noe annet jeg også ville sett etter- er som andre her inne nevner er selvfølgelig driftskostnader (bensin, service osv) men også hva annenhåndsverdien er. når du handler bil for rundt 150-200k så taper du en del penger pr år. annenhåndsverdi kontra driftskostnader er også kanskje noe å tenke på? galvkarrosseri funker forresten knall. hadde dette på passaten jeg hadde. som nevnt flasset klarlakken der den ikke burde flasset av. men med den jeg hadde (99 1.8t) hadde følgende feil oppgjennom. 80 000 reg reim +vannpumpe (feil og feil fru blom- men slipper dette på bmw) 125 000. turbo bytte pga oljetilførsel tettet seg. 170 reg reim + vannpumpe. 190k begge drivknuter røk med 1000km mellomrom. 210 alle foringer og hele hjuloppheng måtte byttes. jeg hadde denne bilen i 1år og 16 000km. jeg brukte 10 000 på rep(utenom dekk)- og bilen tapte seg fra 95 000- til 75 000. bilen ble solgt i tilnermet stand som jeg fikk den i. grunn nok til at jeg har kjøpt e34 istedenfor...? e34en har forresten gått 278 000- er en del feil osv- men du verden for en deilig bil. selv med m50b20 og automat.. og ikke minst kjørefølelsen..
Gunnar Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 J. Hofstad, Trodde aldri LR hadde kommet med 2.5 BMW, men er kanskje et par modellår av Discovery og Defender som har det? Det var bare BMW-motorer der noen få år, etter Rover/Perkins, og før Ford som de nå bruker. Ford-dieselen i nye Defendere er forresten en veldig fin motor. Hawkon88, Takk for et grundig svar. Har sett videoen med Audien, men quattro ser nå allikevel ut for å fungere bra i virkeligheten. Verre er det med Volvo AWD, så der styrer vi nok greit unna. De kan jo stå og spinne på ett fremhjul uten fremdrift i det hele tatt. Hårreisende. Småttet er fortsatt bare rundt 30 cm og har det nok aller best i magan til mor i tre måneder til. Men vi har i tillegg bikkje (en liten Jack Russel Terrier). Jeg har jo allerede 7-serien, som vel må kunne sies å være en stor bil, men jeg regner med at vogn må legges sammen og hjulene må av når den skal nedi den. Bagasjerommet er stort, men som på de fleste sedaner er det luka som er problemet. Både høy lasteterskel, og åpningen blir aldri som på en stasjonsvogn på grunn av vinkelen. Det er jo dessuten "min" bil, så det er daily driver for madammen vi snakker om. Det er godt mulig en E46 touring duger lenge, men jeg syns lasterommet er utrolig kort. Kanskje det ikke er så dumt når jeg tenker meg om - for jo mer plass det er i bilen jo verre er hun til å rote. LRen er ALLTID full av drit, men inne, ja der skal det være ryddig og pent.. Det er godt mulig vi er litt tidlige med å begynne å tenke bil siden vi tross alt har to biler som fungerer, men jeg tenker som så at det er godt med alt som er gjort. Har nok annet å tenke på.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Vi har en E36 touring, og vognen går greit bak i den. Hadde så klart vert greit med større bil et par ganger i året men de går som regel greit. Kvinnfolk skal jo ha med seg så mye att de blir trangt uansett. Pakker jo for en måned, uansett om de bare er for en helg
Fredrik Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hvis det er LRen du tenker på, så er det 2.0 Perkins/Rover-diesel i vår. De kom også med 2.0 BMW-motor, da heter de TD4. Vår heter vel egentlig 2.0 XEDi eller noe sånt. TD4 motoren er jo en variant av M47 motoren uten common-rail... altså mer eller mindre identisk med E46 318d/320d (115 HK og 136 HK) og E39 520d (136 HK). Det er forøvrig brukbart med plass til et barn i E46 Touring... det er først når man har to barn og det ene barnet er sånn ca. 14-15 år gammelt at plassen i E46 Touring begynner å bli liten...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Det er forøvrig brukbart med plass til et barn i E46 Touring... det er først når man har to barn og det ene barnet er sånn ca. 14-15 år gammelt at plassen i E46 Touring begynner å bli liten... Går greit med E36 når vi bare her en, men vist de kommer et barn till blir vell både bilen og leiligheten liten
Fredrik Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Går greit med E36 når vi bare her en, men vist de kommer et barn till blir vell både bilen og leiligheten liten Ja... og jeg snakker av egen erfaring. Vår tidligere 1997 E36 323i var trang og liten selv med et barn... så den ble byttet ut med vår nåværende 2003 E46 318d Touring da minstemann ble født i 2003. Bilen har fungert helt perfekt som familiebil frem til i år (inkl bl.a fem turer til det sydlige Frankrike), men dagens 14-15 åringer er store så vår datter sitter dessverre ikke spesielt bekvemt bak meg lenger. Vi må derfor se oss om etter en større bil selvom dieselpurken stadig kjører som en drøm. Hva vi ender opp med vet jeg faktisk ikke...
Steffan C Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Går greit med E36 når vi bare her en, men vist de kommer et barn till blir vell både bilen og leiligheten liten Jepp! Så da får du kjøpe E34 Touring og hus .
GunnarEP Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Audi Always Unhappy Drivers Inside. Eventuelt "Alltid Uten Damer Inni" Vet egentlig ikke så mye om Audi A6, annet enn det som allerede har blitt nevnt. Men hvordan er det med kvalitetsfølelsen i A6? Kan den sammenlignes med den gedigne følelsen min E39 gir selv etter 10 år og snart 200000 km?
mhane Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Trodde aldri LR hadde kommet med 2.5 BMW, men er kanskje et par modellår av Discovery og Defender som har det? Discovery har ihvertfall kommet med 2,5 tds motoren til BMW. Har sett opptil flere på finn, der bilde av mottorrommet avslørere at det er samme motor som selgeren skryter av at det er i annonsen. Er forøvrig helt enig i det du skriver lengre opp her, noe som jeg har forfektet på forumet her i lange tider. E39 burde vært levert med 4wd. Jeg har akkurat samme problem som du, etter å ha kjøpt hus med noe vanskelig adkomst i et snøhull. Konebilen Mondeoen med permanent firhjulstrekk koser seg og jeg vil selv anskaffe meg firhjulstrekk. E46 synes jeg blir for liten, X5 for dyr. Jeg har egentlig falt ned på Mercedes E klasse. Man får bare drite i at den ser ut som en likkiste. Den har ihvertfall mer krefter bak en foran kontra Quatro. Man må bare passe opp for rusten....
hagenisse Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hvis du overlever et helt tragisk utseende (og det gjør du vel siden du kjører LR ) så er kanskje en Outback noe? Billige hvis du ser 97-98 modeller og er litt høye og slikt...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Jepp! Så da får du kjøpe E34 Touring og hus . Hus blir de nokk, men E34 tviler jeg på. Greie biler, men jeg vill tro de blir for gamle for fruen når den tid kommer. Hun har en 98 nå, så jeg vill tro de blir lite akktuet å gå tilbake til 96 og nedover... Kansje e91 touring får en grei bruktpris om noen år. Lurer på om den faktisk er lengre en e23n min og den er lengre en E39 touring Mulig jeg roter med innvendige mål på E91 nå
Sir Hofstad Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hvis du overlever et helt tragisk utseende (og det gjør du vel siden du kjører LR ) så er kanskje en Outback noe? Billige hvis du ser 97-98 modeller og er litt høye og slikt... Naboen snakker varmt om Patriot. Får mye for penga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå