Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ML har jeg såvidt kikket litt på tidligere. Har registrert at de er blitt billige, men de ser fort litt gammeldagse ut i forrige design. Er de bra teknisk?

Har lest mye bra om ML. Solide biler med moderat forbruk, og kan dra sabla mange kg med henger. 02-modellen fikk en oppussing, så den er å foretrekke hvis du har pengene..

De skal visstnok ikke ha de rustproblemene som E, men har dog hørt om en i bygda her som hadde endel rust på sin.

Noen jeg vet om har både ML320 og ML55, så de er fornøyde.

Du burde ta deg en prøvetur..

Skrevet

vist du skal ha deg en ML så må den ha vært tectylert ellers så ruster dem så F...

men så var det Audi. du får masse bil for pengen men du får det igjen når den skal på verkstedet. da begynner utgifter rulle for vær KM man kjører.

dem sliter med:

ytre styre led (må ha 4hjulkontroll etter bytte)

Ned bakre bære kule foran slites veldi

ytre drivled foran

breme calipper foran og bak

hjullager foran

clutch(manuel)

LMM

ABS føler

Sentrallås

Alamren slår seg på

låskassen

startmotor

vann lekasje fra høyre side fra kupe filtre står

hjelpe varmeren fuskjer og røyker noe jævlig

masse plastik under bilen som rives bort når man kjør på snø føre.

og vist du skal ha 4x4 hvorfor ikke subaru?

Skrevet

Aroid: De aller fleste momentene på din sjekkliste kan man uten videre overføre til E36, E39 og E46... det forhindrer imidlertid ikke at de er viktige i sammenheng med Audi A6 også.

Skrevet

Fredrik: Har jeg sakt noe om E36,E46 og E39? nei det har jeg ikke.

vist man skal ha en 4x4bil med minst feil på så må det nesten var subaru dem har 4x4 på alle sine biler og det er vell utprøvd og det fungerer. det kan man få manuel senter lock og diff lock med på kjøpe som ingen nye audi eller Wv har og kan nevne at bmw ikke har det en gang.

Skrevet
Fredrik: Har jeg sakt noe om E36,E46 og E39? nei det har jeg ikke.

Jeg har da heller ikke påstått at du har uttalt deg om E36, E39 eller E46 i ditt innlegg, men Gunnar har trukket relasjoner mellom f.eks A6 Avant og E39 523i Touring. Derfor påpekte jeg at de fleste av dine ankepunkter mot Audi også er relevante for de aktuelle BMW modellene.

Skrevet

helt greit at noen av feilan som audi har også E39

sånn jeg ser det, nesten alle som kjører bmw skrur selv også i motsatt av dem som har audi som kommer på verkstedet for å fikse det. derfor vi mekanikere opplever at det er masse feil på audi.

som sakt du har igjen audi før du har Q

Skrevet

Uansett hva slags bil man kjøper kan man ende opp med en mandagsbil som ikke funker og motsatt. Bilkjøp er stort sett bingo med mindre man plukker bilen i atomer og inspiserer før kjøp. Dette gjelder jo spesielt ved bruktbiler som kan være behandlet på mange måter. Ingen biler er så bra at de ikke kan bli kjørt i stykker i løpet av få år.

Nå var det ikke dette Gunnar spurte om heller da. Jeg har liten erfaring med Audi og har heller ingen planer om å få det. De er sikkert ok til fruens bruk.

Skrevet

Har såvidt tittet på Subaru Legacy, men de gir meg på ingen måte noen "må ha" følelse..

Fornuften har litt den skulle ha sagt, men til syvende og sist må følelsen for bilen også være på plass, hvis ikke vet jeg at jeg ikke klarer å beholde den lenge.

Jeg er dessuten sånn navlet at jeg ikke liker å levere bilen på verksted til ørti tusen når det er småting jeg kunne gjort på en time og to en kveld heller, som bremsebytte. Det er god timesbetaling å gjøre slikt selv. Men Subaru har jeg overhodet ikke peiling på, ingen kontakter for gode priser, osv. Har skrudd KIA, og der knakk to tredjedeler av boltene man rørte (seriøst!), mange deler var det 4 ukers leveringstid på (fra Korea), og delene var mye dyrere enn til f.eks. BMW. Det er mulig Subaru ikke er like ille, men jeg har ikke spesielt høy toleranse overfor asiatiske bilmerker.

Skulle gjerne hatt en prat med han som avgjorde at BMW ikke skulle levere E39 med 4WD.. :stupid:

Apropos 4WD på E39, det er generelt ikke særlig mange europeiske biler i USA, men siste gangen jeg var borte nå for et par uker siden var jeg i statene Massachusets, New Hampshire, Maine og Vermont, og der var samtlige av E46ene og E60ene jeg så xi'er. Eneste jeg så uten var vel en E39 M5 og en Z4 M Coupé. Det samme gjelder forresten Mercedesene (som det var ekstremt få av), der var alle 4 MATIC. Tipper E39 hadde vært en større suksess der borte med en X bakpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...