Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde nå i påska sommerhjula på min e46 touring. med 235/35-19.

Bestiller selvfølgelig en 4-hjulskontroll rett over påske,men er det andre ting jeg kan gjøre?

Bedre med smalere dekk foran enn bak?

Skrevet

takk,takk.. Sjekker lufttrykk. Har hatt bmw med hjul med litt størrelse tidligere med mindre sporing,håper å få dette bort da jeg ellers er storfornøyd med bilen :-)

Skrevet

Sporing forekommer i den dekkstørrelsen der..

Men allikevel vil jeg si at det aller værste jeg har kjørt med er 215/40-17..

Om du skal ha forskjellig dim foran og bak så husk å holde deg innenfor de verdier Bmw har typegodkjent bilen med..

Selv har jeg 225 og 255 og må si det er aktiv kjøring.. Tørr f... ikke slippe rattet ass..

Skrevet
Sporing forekommer i den dekkstørrelsen der..

Men allikevel vil jeg si at det aller værste jeg har kjørt med er 215/40-17..

Om du skal ha forskjellig dim foran og bak så husk å holde deg innenfor de verdier Bmw har typegodkjent bilen med..

Selv har jeg 225 og 255 og må si det er aktiv kjøring.. Tørr f... ikke slippe rattet ass..

215-dekk sporar ikkje spesielt mykje viss understellet er rett justert og dekka ikkje er den mest jalla typen...

Syntest også 215/40-17 var ein litt merkeleg dimensjon for BMW, men det var kanskje litt eldre type?

Skrevet

Satt på Momo Gtr felger ;) mulig det var 215/45 hvis jeg tenker meg om

Spørs jo litt da.. Jeg syns hvertfall at på de Über sporete veiene her oppe så er 215 mye værre enn de på 235 jeg HADDE på 325en.. ;) Begge var justert inn riktig;)

De nye har jeg ikke hatt hjulstilling på så akkurat der kan jeg ikke uttale meg før i mai :)

Skrevet

Viss du har samme typen dekk i 215 og 235, begge har riktig lufttrykk og alt er riktig innstilt, så skal nok 235-dekka spore meir...

Har mykje å sei kva slags merke det er, er typisk at dekk med "skarpe" kantar sporar meir enn dekk med meir avrunda kantar...

Skrevet

Mine 225 sporer også... får sjekke lufttrykk...evnt pumpe mer inn. Men mistenker at trikkespora etter piggdekkas herjinger er den største årsaken.

Skrevet

Noen som vet anbefalt trykk i disse dekk på min 320DT ?

Prøver å øke lufttrykk å bytter kanskje ut "billigdekka" med nye,mulig smalere foran.

Hvilken dim er aktuell med tanke på rulleomkrets? 8,5"x19" felg,225/35?

Skrevet

Jeg hadde 235-45-18 på min e46 og det sporet ganske så mye gitt. så det er nok ikke uvanelig dette probleme når man kommer opp i den dekkstr og de flotte norske veiene vi har her

Skrevet

nettopp kommet hjem fra danmark med min e46 med 225/40-18 front og 255/35-18 bak.. ikke antydning til sporing på 1 uke, men her hjemme er det helt forjævlig... så det har mye med veistanden her hjemme gett...

Skrevet

Merker at min sporer litt også, men det er noe en tenker på kun første uka etter en har lagt om fra smale vinterdekk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...