ready2ride Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Fikk meg en dårlig opplevelse da jeg skulle starte bilen min etter at den hadde stått en uke på parkerings plassen på en flyplass, viste seg at batteriet var tomt. Heldigvis var det hjelp og få, slik at jeg fikk startet bilen og satt den på lading da jeg kom hjem. For sikkerhets skyld kobla jeg et verktøy som måler om det blir tappet strøm fra batteriet, og det var da en lekasje på ca 40 milli amperr. Etter å ha nappa ut en etter en sikring fant jeg ut at lekasjen kom fra sigarett tenneren bak i bagasjerommet. Dette skyldes at jeg henta strøm til den aktive subben som jeg hadde i tidligere, via sigarett tenneren. Den ble kobla bort etter en liten stund, men ledningen må ha blitt herja med etter at bilen var på service. Satte da inn igjen alle sikringene og har kjørt nå i noen dager uten problemer. Kobla på igjen strøm tjuv måleren for å sjekke igjen, og det viste seg at det fortsatt er en liten lekasje på 2-4 milli amperr. Kan dette skyldes noe så lite som blinkingen på cd spilleren?
kbteknik Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 det kan være cd spiller og annet elektrisk, alarm , centrallås osv, 2-4 milli amp er ikke unormalt
Chris A Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 HAr du koblet remote på subben? Slik den slår seg av?Eller er den fjernet? Vil anta at noe lekker til jord. Visst du har funnet ut at det er 12 uttaket, ville jeg bare fjernet denne sikringen så lenge. Når måler du lekasjen? det går en stund før bilen er helt i sleep modus. På min E60 er ikke bilen sovnet skikkelig før etter 1 time.
Chris A Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Bare så det er sagt, den skal ikke ligge på 0,000.. på min er det maks toleranse fra BMW på 0,08 mah. min etter 1 time 0,02 mah. Så litt skal han ha selv den er i sleep modus.
Yngvejos Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 4 mA strømtrekk vil bruke 625 døgn på å tappe et 60Ah batteri. Ved 40mA lekasje, vil det tappes på 62,5 døgn. Vil heller tro at det har stått på noe lys (feks hanskerom), eller at batteriet ditt er i ferd med å ta kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå