Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Du har garantert flere brudd som ligger i kanalen sett bakfra på høyre side. Kanalen som er størst. Jeg la en link på denne tråden med ett pdf dokument som forklarer godt på engelsk hvordan du feilsøker og fikser feilene.

Kort fortalt, du må skjøte opp alle kablene på denne siden med nye, eller kjøpe repp kit hos ett merkeverksted (BMW)

Og raskeste måte å finne det på er å bla igjennom over 200 sider i en post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Ser ut som jeg er rammet av berømte kabelbrudd i bakluke på min E61 2009

Bryter for lukking av bakluke virker ikke, begge skiltlys og høyre ryggelys slutter å virke når luken åpnes.

Noen som vet om hvilke kabelguider dette er?

Innerste/ytterste, høyre/venstre?

Du har garantert flere brudd som ligger i kanalen sett bakfra på høyre side. Kanalen som er størst. Jeg la en link på denne tråden med ett pdf dokument som forklarer godt på engelsk hvordan du feilsøker og fikser feilene.

Kort fortalt, du må skjøte opp alle kablene på denne siden med nye, eller kjøpe repp kit hos ett merkeverksted (BMW)

Plukket ned i dag/kveld og fant brudd i en kabel. Har ikke trukket noe tilbake da jeg ikke hadde ledninger å skjøte med.

Før jeg åpnet tape rundt ledningene, sjekket jeg hvor vakkelen var, og fant den på ytterste høyre side. Da forsvant høyre baklys i luken, begge skiltlys samt fuksjon på knapp for å lukke baklude.

Etter å ha fjernet noe av teip og nappet litt i diverse kabler var det en som var helt av, da forsvant alle de nevnte lys etc også når luken var lukket, de fungerte så lenge den var lukket før jeg startet.

Det vil si at vedlagte link/DIY ikke stemmer helt overens med hensyn til funksjon på hver enkelt kabel

http://forumai.bmw-klubas.lt/download/file.php?id=43803&sid=e71d19d4dc91e33e77eb88e23e09b0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått den berømte antenne forsterker feilen. Død nøkkel, blinklyset fungerer ikke som den skal, bluetooth død og alle radio stasjonene borte. Hvor kjøpte folket her elektronikk sprayen ? Og evt hvor mye koster en ny forsterker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da renset jeg forsterkeren uten at dette hjalp. Var en liten dam inni luken hvor boksen ligger, kunne ikke se at det var dannet noe irr på kontaktene eller i boksen, men symptomene for at boksen er defekt er stor regner jeg med.

Spørsmål til dere som fikk dette problemet, måtte dere omprogrammere nøkkelen etter at boksen ble byttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da renset jeg forsterkeren uten at dette hjalp. Var en liten dam inni luken hvor boksen ligger, kunne ikke se at det var dannet noe irr på kontaktene eller i boksen, men symptomene for at boksen er defekt er stor regner jeg med.

Spørsmål til dere som fikk dette problemet, måtte dere omprogrammere nøkkelen etter at boksen ble byttet?

Trenger ikke programmere noe som helst. Bare bytte. Brukt på ebay: ca 800-1000 kr med frakt. Ny hos Bmw vet jeg ikke. Lå en ubrukt på finn for 2500,- for en stund siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket 520en i dag (2006mod). Første tur etter begynte plutselig DTC lyset og antispinn lyset å blinke ala "disco". Kjørte 5 minutter og når jeg parkerte kom det damp ut av grillen.. Noen som tør tippe noe?

Se om det samme skjer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unaturlig at lamper som dtc, antispinn, abs osv kan gå litt bananas etter vask vinterstid. Har hatt det på flere biler, og det skyldes utelukkende forstyrrelse som følge av damp/vann/isdannelse etter vask.

Noen steder man kan tørke? Vil antispinnen virke hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det funker, men vil tro funksjon iallfall er begrenset.

Kan ikke tørke så mye, men det forsvinner som regel etter litt rolig kjøring. Merk rolig kjøring. Ville ikke spint avgårde med dårlig abs funksjon...;)

Er det ikke borte etter et par dager/par turer er det verksted neste stopp. Sensorer kan ryke som følge av vask i lave temperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...