K Landre Skrevet Mars 29, 2008 Skrevet Mars 29, 2008 Hei. Jeg skal muligens kjøpe bil på Bavaria i Stavanger, også sa jeg at jeg skulle i banken å ordne lån på mandagen til selgern på Bavaria. Og da sa han at jeg mest sannsynlig ville få bedre betingelser gjennom Financial services. Noen som har brukt dette selv før, og har erfaringer med det eller?
Saltkjelen Skrevet Mars 29, 2008 Skrevet Mars 29, 2008 Jeg har min 2008 520dAT gjennom BMW Financial Service. Knallfornøyd jeg, kunne selv velge om hvor mye egenkapital jeg ville spytte inn og om jeg i det hele tatt ville spytte inn egenkapital. Betaler "gunstig" i 3 år og de to siste årene er dobbelt så store som dagens beløp.. Jeg er fornøyd så langt hvertfall!
ESveen Skrevet Mars 29, 2008 Skrevet Mars 29, 2008 Har hatt en bil igjennom denne ordningen. Hadde den ikke så lenge, så har glemt detaljene. Men syntes ikke lånet minka nå særlig. Trur uansett jeg ville hørt med banken om kombinert billån - huslån, trur ikke de matcher ei slik rente uansett. Koster uansett ikke noe å sjekke opp flere plasser
K Landre Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Skrevet Mars 29, 2008 Skal sjekke med banken på mandagen hvilke betingelser jeg får, så skal jeg sjekke om det blir bedre betingelser hos Bmw. Er snakk om 2004 mod 316 til rundt 200 lapper. Tenkte å ha 10% egenandel. Har ikke hus enda, så har ikke muligheten på å få et slikt kombilån.
Saltkjelen Skrevet Mars 29, 2008 Skrevet Mars 29, 2008 Husk at BMW har flere forksjellige lånetyper da. BMW Select, BMW Leasing og BMW Annuitetslån. Jeg har BMW Select (36+24) og er så langt meget fornøyd, men du må huske på at de siste 24mnd blir dyrere enn de første 36mnd. Det kan være glimrende å da betale ned noe annet når du betaler lite de første 36mnd for så å kun konsentrere deg om høyere avdrag de siste 24mnd..
K Landre Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Skrevet Mars 29, 2008 Ja, skjønner. Regner med at det evt. blir annuitetslån på meg. Med 3500 - 4000 å betale i måneden over 5 år. Men bilen blir nok solgt lenge før det er gått 5 år. Tror slik select kan bli litt feil for meg i.o.m. at jeg akkurat har betalt ned lånet på andre bilen og jeg ikke har noen faste utgifter for tiden.
Fredrik Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 Det viktigste med en slik finansieringsform som Saltkjelen beskriver er at man har så god innsikt i privatøkonomien at man nogenlunde vet hvordan den ser ut om tre år når tilbakebetalingen for alvor begynner. Dette er ikke for folk med hurtige jobbskifter eller en rotete økonomi/familiesituasjon. Under alle omstendigheter bør man ta høyde for at renten på relativt kort sikt kan komme opp i over 10%.
K Landre Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Skrevet Mars 30, 2008 Ja, er akkurat det. Jeg vet jo ikke hvordan min privatøkonomi er om tre år. Så derfor tror jeg at jeg går for et vanlig annuitetslån, da jeg betaler någenlunde like avdrag gjennom hele låneperioden.
Diesel power Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 Jeg har anuitetslån gjennom BMW-Finans, og er kjempefornøyd så langt. Har løpt ett år nå, og de hostet opp bedre rente en det Banken klarte. Jeg har hus, men kommer aldri til å bake noe billån inn i huset, men jeg fikk billån i banken med sikkerhet i huset. BMW-finans ble rimligere Jeg hadde også problemer med ett avdrag i Januar, og ringte BMW-Finans. Utrolig god service, og vi fikk ordnet dette på minuttet. De er vist bare 8-9stk der nede, og jeg har ihvertfall hatt en god tone med de hele veien. Jeg vurderte også Select på en nybil. Helt klart ett bra tilbud, men man må som Fredrik sier, ha god kontroll på økonomien sin, og ha en plan for etter disse 3årene. Jeg vurderte meg selv ikke riktig så flink, og stod over, denne gangen
milhouse Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 Ett tips er å høre litt med ge money, din privat bank osv. Få best mulig mnd betalinger fra ett av disse, så fakser du dette til selger og så fikser han deg bedre, enten ved å redusere renten eller gi deg en ekstra rabatt på bilen!! Ikke signer noen papirer før du har hørt med selger, han bør slå de andre stedene med mindre du hadde satt det på bolig lånet(ikke å anbefale) eller får ett ekstra lån på huset, eventuelt om du har ekstra gode kontakter i din lokale bank. Siden du ikke har hus lån så bør du shoppe litt rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå