///Mysild Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 morsom historie teddy! minne meg om her en dag jeg lå baken gamling i venstrefila... så kom ambulansen bak, og jeg la meg over i høyre for å slippe forbi, men gamlingen lå fortsatt i venstre, selv om vi kjørte fortere i høyre!! han flyttet seg ikke og vi i høyre måtte lage åpning for ambulansen... forbanna pakk altså!! men er gøy å ha xenon og kjøre i tuneller... kjører med fjernlys da jeg, hvis noen sinker i venstre...
KalMar Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 som ei venine av meg sa ei gang... "jeg vil heler låne vekk bilen min til en gutt en ei jente" hehe det finnes damer som er flinke til å kjøre... men det er mange som bestilte den på ebay også....
BreitBau Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 For å forsvare dama mi litt.. En sen kveld i forrige uke måtte dama kjøre Bmwen hjem fordi jeg måtte kjøre en annen bil. Jeg lå da etter, stolt og fornøyd for hun svingte una ALLE dumper, la seg fint med ene siden oppå afaltkanten der det var kant, og PLUTSELIG står hun på bremsa.. Tenker hva f*** er det nå da? Å da jeg kom dit hun bremsa lå det pukk i veien.. Etterpå så sa hun at hun måtte jo kjøre sakte der, for det kunne jo bli steinsprut på lakken Da jeg etterpå spurte hvor hun hadde lært å kjøre sånn, så sa hun: "Jeg har jo sitti på noen hundre timer med DEG da, så jeg vet jo åssen den bilen skal kjøres"... Nå skal det legges til at det beste dama vet med å låne min bil er å gi på mellom fartsdumpene, for hun syns det er så artig å kjenne at det drar.. Og jeg tror også jeg har anders87, vetu03 og e30frelst med meg når jeg sier at dama mi er den desidert kuleste dama å ha med på gatebil hvertfall.. Lise, er du sulten? "Vent litt da, skal bare se en runde til" 5 min etterpå: Lise, er du sulten nå? "Drit i maten, vi kan spise på vei hjem" Etter å ha glodd på banen i en time: Fryser du ikke da vennen? "Neida, har gåsehud fordi det er så sinnsyke biler utpå her nå:D" Etter halvannen time med å glo fant hun at vi måtte gå. Hun skulle på privaten, og deretter måtte vi rekke å se på alle utstillingsbilene. Herlig!
Fredrik Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 TAKK! E så enige me deg! Det e barra ein idiotisk myte at kvinnfølka ska vær dårligere sjåfører enn menn! Egentlig så e det ganske individuelt om du e mann elle dama, gammal elle ung! Selvfølgelig er det en myte at kvinner generelt er dårligere sjåfører enn menn... og det var da svært da som mannsjåvinismen trives hos den yngre garde av eplekjekke debattanter her inne. Vi har imidlertid hatt denne diskusjonen flere ganger tidligere og den gangen som nå påpeker jeg følgende: Det er mye mulig at det dere skriver om kvinner og bilkjøring er ironisk og spøkfullt ment, men jeg vil allikevel påpeke at dere fremviser en generell undertone av mannsjåvinisme og generelle fordommer om/mot kvinner. Hvordan kvinner kjører bil varierer naturligvis like mye som for menn... og hvis det hadde vært like mange kvinner som var interessert i biler som det er menn... ville vi nok også se flere kvinner i ulike varianter av motorsport. Det er iallefall påvist at kvinner genetisk har både bedre reflekser og en bedre reaksjonsevne enn menn... noe norske Liv Berstad var et eksempel på da hun på 90-tallet dominerte Top Fuel dragracing (7000-8500 hestekrefter). Michele Mouton beviste tilsvarende da hun tok Audi til nye i høyder i 1981-82 med det som den gangen var den nye Audi Quattro (les: ur-quattro). Hun kom på annen plass i World Rally Championship (WRC) i 1982 og ble av teamledelsen foretrukket som sjåfør nettopp på grunn av usedvanlig gode reflekser og koordinasjonsevner. NASA har erfart tilsvarende på ulike oppdrag med romfergen... kvinner er faktisk bedre egnet til spesielle oppgaver der gode reflekser og koordinasjonsevner er viktig. På generelt grunnlag vil jeg absolut mene at en diskusjon kvinner vs. menn lett blir både tåpelig og tendensiøs.
Azeton Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Det er faktisk veldig sant det Fredrik skriver der, Jeg tror det var Illustrert vitenskap jeg leste en artikkel om det
anders87 Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 For å forsvare dama mi litt..Nå skal det legges til at det beste dama vet med å låne min bil er å gi på mellom fartsdumpene, for hun syns det er så artig å kjenne at det drar.. Og jeg tror også jeg har anders87, vetu03 og e30frelst med meg når jeg sier at dama mi er den desidert kuleste dama å ha med på gatebil hvertfall.. Lise, er du sulten? "Vent litt da, skal bare se en runde til" 5 min etterpå: Lise, er du sulten nå? "Drit i maten, vi kan spise på vei hjem" Etter å ha glodd på banen i en time: Fryser du ikke da vennen? "Neida, har gåsehud fordi det er så sinnsyke biler utpå her nå:D" Etter halvannen time med å glo fant hun at vi måtte gå. Hun skulle på privaten, og deretter måtte vi rekke å se på alle utstillingsbilene. Herlig! Hehe, stemmer det ja Ble litt ovveraska at DU måtte mase og spør henne ja Så absolutt et bra valg av dame Teddysen, viktig og dele intersser
Inline six Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Må bare få ut litt frustrasjon over den kroniskt dårlige trafikkflyten her til lands. F.eks. på e6 fra melhus og sørover så ligger folk og kjører jojo mellom 70 til 90km/t i nittisonen med midtdeler og et felt i hver retning så forbikjøring er umulig, men når man først kommer til tofeltsen så speeder jævlene opp i 120km/t så man selv må opp i 140+ for å komme forbi hvis ellers så blir man liggende bak dem etter tofeltsen igjen med 10/ 15km/t under fatsgrensa Også er det alle de som ikke hvet hva et jævla blinklys er og de som bryter vikeplikten så man må trykke bremsen igjennom torpedon Opplever dette hver jævla dag, sikkert flere som opplever dette vil jeg tro
Azeton Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Hehe.. Du er ikke den eneste som opplever slikt. Og de bryter nok ikke vikeplikt med vilje, er bare litt dårlig og se seg for.. kjører du aktsomt nok så rekker du og stoppe. Verre er det med gjøk huene som du forteller som gir på som faen. Har blitt litt lei sånne etter en lang tur til kristiansand. Er egentlig ganske glad jeg kjører 325 så jeg kommer meg forbi selv om de gir på..
anders87 Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Hver fredag og søndag det Inline six På e6 fra Løten til Oslo.. Skjønner seriøst ikke meg på det, kjører under fartsgrensen hele veien, MEN, da den kjære 2feltsen dukker opp, så pusher vi bilen helst over 100tallet..! Blir så forbanna... Edit: Skriveleif
Eike_Oak Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Blir litt flau av å kjøre BMW når jeg ser innleggene om at kvinner er dårligere sjåfør og skaper dårligere flyt i trafikken. Kan noen være så vennlig å fortelle meg hvordan? Den beste måten å få flyt i trafikken er hvis samtlige kjører såpass rolig og sakte, og ikke minst tegngir og signalieserer hva og hvor enhver har tenkt deg slik at samtlige andre har kontroll på seg selv og andre hele tiden. Slik at man får FLYT Finnes _INGEN_ verre på dette området enn de som kjører Audi, BMW, Saab og nyere Mercedes, eneste mesteparten av de tenker på er hvordan de skal komme seg frem raskest mulig. og nåde deg om du gjør sånn at de må slippe gassen. Er f. eks. ikke lov å fylle opp rundkjøringer med biler for å få flere gjennom. De skal inn først, ingen skal få plass når de er inne og det SKAL akselereres hele veien gjennom. Av og til når jeg kjører arbeidsbilen (en 2,2tonn pick-up) liker jeg å rett og slett bryte vikeplikten min, for å bremse enkelte ned pittelitt. Blir da ofte fløytet på, og at personen legger seg opp i ræven på deg er 100% sikkert. Heldigvis har den også en 4,7l bensin-motor. Så de pleier ikke å bli der så lenge Ett lite sitat fra vegtrafikkloven § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.
///Mysild Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Finnes _INGEN_ verre på dette området enn de som kjører Audi, BMW, Saab og nyere Mercedes, eneste mesteparten av de tenker på er hvordan de skal komme seg frem raskest mulig. og nåde deg om du gjør sånn at de må slippe gassen. hahaha^^ ironisk nok, var vel faktisk auda, bmw, og mercer som blinka når jeg stod i kø i går, ingen andre gjorde, bortsett fra de stakkars pensjonistene bak rattet, som blinket HELE VEIEN... det er irriterende det!
Hansh Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Blir litt flau av å kjøre BMW når jeg ser innleggene om at kvinner er dårligere sjåfør og skaper dårligere flyt i trafikken.Kan noen være så vennlig å fortelle meg hvordan? Den beste måten å få flyt i trafikken er hvis samtlige kjører såpass rolig og sakte, og ikke minst tegngir og signalieserer hva og hvor enhver har tenkt deg slik at samtlige andre har kontroll på seg selv og andre hele tiden. Slik at man får FLYT Finnes _INGEN_ verre på dette området enn de som kjører Audi, BMW, Saab og nyere Mercedes, eneste mesteparten av de tenker på er hvordan de skal komme seg frem raskest mulig. og nåde deg om du gjør sånn at de må slippe gassen. Er f. eks. ikke lov å fylle opp rundkjøringer med biler for å få flere gjennom. De skal inn først, ingen skal få plass når de er inne og det SKAL akselereres hele veien gjennom. Av og til når jeg kjører arbeidsbilen (en 2,2tonn pick-up) liker jeg å rett og slett bryte vikeplikten min, for å bremse enkelte ned pittelitt. Blir da ofte fløytet på, og at personen legger seg opp i ræven på deg er 100% sikkert. Heldigvis har den også en 4,7l bensin-motor. Så de pleier ikke å bli der så lenge Ett lite sitat fra vegtrafikkloven § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Ved å gjøre slik som du sier at du rett og slett liker å gjøre så bryter du jo den regelen du siterer ganske grundig. Når det gjelder kvinner bak rattet pleier jeg å skille mellom gode og dårlige sjåfører fremfor kjønn, men har en ekstra fordom mot eldre menn og kvinner bak rattet. Det som også skal være sagt er at min erfaring er at kvinner og menn har forskjellige uvaner som går igjen..
BreitBau Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Skape flyt i trafikken er jo så mye MER enn å blinke å vise all hvor du skal da.. Du sier at alle skal kjøre rolig og SAKTE og blinke hvor de skal hen.. Vet du hva det kalles? Det begynner på K og slutter med Ø... Å skape flyt er: * Signalisere med avpassing av fart, blinklys og plassering hvor du skal. * Kjøre etter KØENS hastighet. Om køens hastighet er 90 km/t på 80 km/t vei, så ER køens hastighet 90 km/t.. Enten legger du deg i 90 km/t eller så FLØTTER du deg.. * Passer på at du ligger med avstand til bilen foran, slik at de som kjører forbi kan ha plass til å legge seg inn MELLOM dere. * Etter forbikjøring i venstre fil, legg deg TILBAKE i høyre fil. * Legg deg inn i høyre fil i GOD tid før du skal svinge AV veien, i stedet for å presse seg over 2 filer for å komme til avkjøringa.. * SE i speilet. skaper du kø? Sving av veien for å slippe andre ferdende forbi UTEN at de må kjøre forbi. Ligger du i 80 km/t og skaper kø i 80-sone. SVING AV VEIEN LIKEVEL!! * Vis folkeskikk mot andre ferdende, les skilt og og vær tidlig ute med plassering mot dit du skal, er du usikker. Sving av veien for å danne deg oversiktsbilde. * Dersom du skal av veien til venstre, og det er imøtekommende KØ. Sving av veien på høyre side og slipp forbi bilene bak så de slipper å vente på du skal få klar veibane til å svinge over veien.. Om man kjører etter disse "reglene", skaper man FLYT.. Å Kjøre rolig og sakte skaper KØ.. Ingenting med å kjøre SAKTE skaper flyt.. Hvertfall ikke hvis du kjører SAKTE og IKKE respekterer at andre vil kjøre litt fortere!
316 Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Hver fredag og søndag det Inline six På e6 fra Løten til Oslo.. Skjønner seriøst ikke meg på det, kjører under fartsgrensen hele veien, MEN, da den kjære 2feltsen dukker opp, så pusher vi bilen helst over 100tallet..! Blir så forbanna... Edit: Skriveleif Dette skjønner ikke jeg noe av heller. Kjører der fredag og søndag selv. Ikke uvanlig at det går i 75-80 hele veien, men da 2-felten kommer skal de absolutt hive seg opp i 100! Blir så forbanna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå