Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kongen over trillbaarhjul har talt! :lol:

Neida, men som jeg har sagt til deg foer; det er ikke ALLTID teori og praksis foelger hverandre 100%.

Jeg merker ikke nevneverdig forskjell paa min med 18" originalhjul, som jeg bruker paa bane og vinter, kontra 20" Hartge som jeg har paa naa.

Og dette er basert paa PRAKTISK erfaring.

Ja... det er utrolig hva man kan venne seg til bare man går inn for det og holder på lenge nok. Praktisk erfaring med en E46 M3 er nok noe annet enn praktisk erfaring med en E39 520iA. Din bil er bygget for store felger... det er ikke en gammel E39 uten større endringer på understelet.

I døren på min bil står det også detaljer vedr. 255/35-18 felger/dekk, men det er ikke det samme som at det er den beste dimensjonen i relasjon til bl.a bilens dynamiske egenskaper.

min m sport går på originaoppsettet med attentomshjul, og er som en drøm å kjøre..

Skrevet

har 19 zito felger på min e39 touring med sort senter og brei krom kant men har vel egentlig aldri angret så mye i hele mitt liv... svart senter ser helt seriøst ut som stål felger og "forsvinner" helt så det ser nesten ut som 16 toms felger... i tilegg så er zito ett billig merke med kvalitet der etter... har kjørt veldig pent og kun i noen få hull i veien og etter en uke så begynte det å riste i rattet... begge fram felgene litt urunde :x

er jo ett hav av andre sølv lakka felger som er utrolig mye bedre kvalitet og utseende enn sort zito felger mener jeg... lykke til med valget :D

Skrevet

Her var det veldig mye bra innlegg! :D Takker for det!

Men det ble ikke enklere å bestemme seg nå..! :lol:

De Zito felgene kom ikke før i mai, så jeg har egentlig god tid..men er jo utrolig kjedelig å kjøre med original felger nå som sommern er i annmars! :D

Skal hvertfall ikke ha noe mindre enn 19".. Har søkt litt på nettet og funnet noen andre som jeg tror kan bli rå: M6 Replika felger, RH X-Rad(AC Shnitzer kopier?) og TSW Kylami.

Vil helst ha felger med skikkelig kant! :D Noen som har prøvd disse felgene?

Er vel ikke så mye kant på M6 felgene, men de så utrolig råe ut alikevell! :shock:

Tar gjerne imot kommentar og forslag til disse og andre felger! Er ikke ute etter de dyreste felgene, da jeg må ha nye fetfelger til camaro`n også... 8)

Skrevet

min m sport går på originaoppsettet med attentomshjul, og er som en drøm å kjøre..

Ingen alminnelig E46 ble levert original med 18" felger... som ekstrautstyr i form av M-Tech, men ikke i helt original stand fra BMW. Mitt poeng er selvfølgelig at understelet må korrespondere med felgene for å få den nødvendige balansen i chassis... som igjen forbedrer kjøreegenskapene istedenfor å ødelegge kjøreegenskapene.

Skrevet

Bombtrack, Det er en her inne som har en svart E39 touring med 19" M6-felger. Den er rå! Kanskje noen har link til tråden med bilder..

Ellers er aldri ACS-replikaene feil.

Når det gjelder store felger på biler, så vil jeg påstå at store felger og lite gummi ikke betyr så mye med stiv fjæring. Har man derimot myk fjæring, så kan man oppleve at det blir litt rart når den med store felger kun fjærer på bilen, og ingenting i dekkene. 7ern er på grensen til litt myk for 20".

Skrevet

Fant den! :Dhttp://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t ... de2d7b3ac6

Var jo skikkelig tøff den da! Må vurdere disse også..hvordan er kvaliteten på disse mon tro?

Gunnar, Bilen min er jo ganske stiv fra før av, Eibach 30/20+senkeskål 10mm og Bilstein B8...så det er ikke sikkert at jeg kjenner noe stor forskjell da?

Men at det kanskje er litt større sjans for å bulke felgen er vel mulig..men det er jo egentlig ikke så veldig stor forskjell på gummien på 19" og 20" da... :) Avhenger jo mye av typen felg å da, men er disse Zito felgene rett å slett søppel?? :lol:

Var skikkelig rå de nye som kom nå..men er kanskje penere med helsølv, tenkte kanskje det kunne bli fint med 20" som har svart senter og kromma kantfelger på bilen min som er svart.. :?

Skrevet
Finnes Rondell D58 i 19" da?? :o

Finner dem bare som 18" jeg...men råå kant på dem ja! :D

Rondell D58 fins desverre kun i maks størrelse 18"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...