Gå til innhold

Bilforsikringen har økt drastisk.!

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp mottatt forsikringsavtalten fra Gjensidige, og selv om jeg har gått opp 10% i bonus ifra 40 til 50 prosent, så har den f.. meg gått opp fra 10308,- til 11123,- kr i året.!!!?? :evil: Noen som kan svare meg på hvorfor den har steget så inn i h.......???

Men pga av økningen gikk jeg inn å sjekket prisene hos andre forsikringselskap.!

Så nå kommer Postbanken til å få en ny kunde på mandag, de skal "kun" ha 8201,- for samme forsikring/vilkår...!!! :D

Så "myten" at gjensidige skal være så billig på BMW holder ikke lenger, til og med IF er blitt over en tusenlapp billigere.!

Så vil anbefale dere som har forsikring i Gjensidige nå, å sjekke ut prisene hos andre selskaper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut postbanken litt mere før dere ordner forsikring der,

di selger nemlig bare forsikring fra vital

jeg skulle si opp min forsikrin til posten men da var det ingen som kunne hjelpe!!

Er ikke så rart det... Posten Norge AS og Postbanken er jo ikke samme selskap :roll:

Forøvrig er Postbanken/Vital billigst på bilforsikring UTEN at du er "totalkunde".

///P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått øket bonus nå, eller dvs fra Mai måndte, men har da fått tilsendt nye årspremien i posten.

Det var ikke rare forskjellen på kommende premie og den jeg har idag, og jeg er totalkunde. Skuffendes. Skal sjekke litt med andre selskaper.

Har aldri fått så lite redusert før, og jeg har hatt IF og Vital før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de forskjellige selskapene varierer fra pris til hvor i landet, alder osv. Da jeg forhørte meg på min 99 318, jeg er 18år så skulle if ha 30 000 og gjensidige betaler jeg 14500 i året for 3 forsikringer. og jeg fant ut at gjensidige ble billigst for meg, men senere i livet kan det hende det forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige og jeg måtte også ta meg en prat med de etter nyttår fordi jeg gikk opp 10% i bonus, men forsikringa på bmw'n gikk også opp 1000,-

Dette var visst normalt. Har ikke sjekket andre selskaper men jeg gikk over til Gjensidige fra IF for et par år tilbake pga. av at det var mye å spare på bilforsikringene. Nå må jeg nesten ha meg en ny runde skjønner jeg..

Jeg er totalkunde og liker å samle forsikringenemin på en plass, så det er egentlig totalen som avgjør. Uansett så er det bare Gjensidige, If og muligens Vesta som opererer her på plassen. Greit og ha et kontor og gå til om man lurer på noe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med forsikring er ganske individuelt. mange faktorer spiller inn på prisen.

Nå i begynnelsen av z4ens tilstedeværelse i landet måtte jeg regge og forsikre den på mutteren, og det ble faktisk 5tusen kr dyrere i året enn samme forsikring jeg oprettet på samme bil. Min mor er totalkunde og har toppbonus mens jeg har 60% bonus. 2 forskjellige selskap rikitignok. Akkurat det synes jeg var litt snedig!

Jeg betaler 17k i året for forsikring av 325tds, 530iat, z4 2,5, personforsikring, innbo/løsøre og reiseforsikring. Og det synes jeg er ganske rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner på om at om en er ungdom, dvs under 23, er som regel gjensidige det rimeligste alternativet siden de har et ungomstillegg på 1600 kr i året.. Uansett tilleggett, havner de bra mye ned i pris, særlig på Bmw som er såkalte "værstinger" hos forsikringsselskapene. Kan ta meg selv som et eksempel dær if er 9000 kr dyrere enn den nåværende forsikringen jeg har hos gjensidige. Så inntil jeg er 23, blir jeg ikke å bytte. Og det beste med det er jo at om en kjører skadefritt til fylte 23, får en ungdoms tilleggett for alle årene tilbake:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...