Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den første bilen der.. 318i til 65.000,- eller 6.500,- som det står.. Jeg finner det vel egentlig vel så provoserende at det er en 316i med 102hk når annonsen sier 318i og 136Hk... Hvem vil kjøpe en bil der selger åpenbart juger så det renner av han??

Skrevet

Jeg blir mer forbannet av biler der det står Ring...

Hva f... RING!?

Selger har ikke engang giddi å gjort litt research på hva bilen kan være verdt..

Og pris kan diskuteres ved hurtig avgjørele? Hva er poenget? Har du annonsert bilen til mer enn du egentlig vil ha for den? Er det greit å få litt avslag om kjøper å er snill og grei, går over bilen kjapt og tar den med seg? Hva prøver du egentlig å skjule? Ville solgt bilen billigere til en entusiast jeg.. Som tok seg tid til å se over bilen.. Jeg prøver nå hvertfall ikke å skjule noe..

Skrevet
Jeg blir mer forbannet av biler der det står Ring...

Hva f... RING!?

Liker ikke "RING!" annonser jeg heller, men det er bra at autodb.no har slik at man kan hake av en boks som gjør slik at det bare vises biler med oppgitt pris. Men skal jeg personlig se på bil så skriver jeg inn prisklassen jeg er ute etter, utelukker så mangt da.

Blir også veldig oppgitt av biler der de skriver en pris i overskriften for å spare penger men så står det i teksten under at den er en del dyrere enn oppgitt. De kan bare skrive slik for min del i utgangspunktet, men kommer jeg over en bil som jeg synes var fin og i riktig priklasse og titter innom så plutselig skal selger ha x-antall tusen mer for bilen. Da kunne jeg spart meg for bryet å tittet innom.

Dette er nå min mening, er ikke på utkikk etter bil akkurat nå, men husker den tid jeg var det. Men jeg er ofte innom finn.no og autodb.no for å sjekker priser og treffer stadig på slike som nevnt over.

Skrevet

"Ved hurtig avgjørelse" er jeg enig i at virker litt for dumt, men jeg tror det er meninga at de som er interessert skal komme og se på den og handle hvis de vil ha den, og ikke sende masse sms og mail om spørsmål om ting og fram og tilbake fordi de skal se på andre biler først, og så prute ditt og datt.

Det som er maks irriterende er når du holder av en bil til en som sier han kommer for å kjøpe den, også gir han ikke beskjed om at han ikke skal ha den likevel.

• 2 weeks later...
Skrevet

Men siden de er satt til kontroll så blir det nok ordnet opp, men hvis du ser på nr 1, der står det 6500,- og han skulle ha 65000,- da kan han jo si/eller ha glemt en 0. Men i nummer 2 der han har satt prisen til 49 999,- og skulle ha 82 000,-føler jeg i hvertfall det er for dumt og alle skjønner jo at han hvertfall vil spare 200kroner å annonsering.

Ring blir jeg også provosert av, og i hvertfall de som skriver folk som ikke har peng og pratemakere kan bare drite i å ringe.. Også har han ikke skrivd noen pris men ring.. Da hadde det vel vært mye bedre og skrivd 200 000,- og fått telefon fra de som hadde lyst å gi rundt 200 000,- for den enn de som ringe og håper den koster 120 000,- Da hadde han sikkert sluppet unna alle de "useriøse" telefonene.

Og de som skriver ring istede for pris, men nederst i annonsen etter alt de har skrivd om bilen skal de plutselig skrive 350 000,- Hvorfor ikke skrive det øverst da?

"Det som er maks irriterende er når du holder av en bil til en som sier han kommer for å kjøpe den, også gir han ikke beskjed om at han ikke skal ha den likevel.
Eller når du er å ser på en bil en helg og finner ut at den tar du og sier at du tar den og kommer å henter den den neste helg og henter å sånn eller ringer å sier at du tar bilen og kommer å henter den til helga.. Og når helga kommer så har han solgt bilen når du kommer. Eller at du får telefon at den er solgt.. Når du sier du tar den, da kan han jaggu vente den uka til du kommer.
Skrevet

Jeg har en filleonkel som var på vei for å kjøpe en båt som var veldig billig. Hadde avtalt at han skulle komme og hente den. Etter 15 mil ringte han og sa at han var halvveis, men da hadde idioten solgt båten.

Uka etter lå båten ute for salg på finn.no til 40k over.

Så onkelen min sendte selgeren en mld og sa det :P

Skrevet
Jeg har en filleonkel som var på vei for å kjøpe en båt som var veldig billig. Hadde avtalt at han skulle komme og hente den. Etter 15 mil ringte han og sa at han var halvveis, men da hadde idioten solgt båten.

Uka etter lå båten ute for salg på finn.no til 40k over.

Så onkelen min sendte selgeren en mld og sa det :P

Det der er til å bli forbanna av..

Hehe, da angret han nok litt, å følte han hadde driti seg ut.

Skrevet

Helt enig med "Morteym".

Noe lignende opplevde jeg for en liten stund siden.

Jeg og selger hadde avtalt at jeg kunne få kjøpe bilen (en strøken og clean Golf 2) etter den 26/4-2008.

Grunnen til at han ikke ville selge den før den datoen var fordi han skulle på treff med den(var nybygd).

Greit nok sa jeg, da kommer jeg og ser på/evt kjøper bilen med det samme han returnerer fra treffet.

Jeg la derfor ut min tidligere bil for salg litt billigere enn jeg hadde tenkt så jeg helt sikkert skulle få solgt den og ha penga i orden til den 26. apr.

Da jeg kontaktet selger og skulle avtale møtested og tidspunkt så fikk jeg beskjed om at bilen desverre var solgt(han skulle jo ikke selge den før treffet, så du kan si jeg fikk meg et lite sjokk).

Da stod jeg der da, uten bil og veldig skuffa..

Er fortsatt billøs, men leter hovedsaklig etter en fin E30 325i i stedet for Golf 2. Jeg er kresen, så jeg får ta tiden til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...