Hanzo/// Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 får forvaring om du monterer det på e30. 2-4 om det er e34 e39 slipper unna, Men bare om du har m-tech front. hehe
marararius Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Går fint for meg selv om det ikke er helt lovlig. Bare jeg får justert lysene ordentlig. Og nå har jeg funnet ut at man ikke kan miste lappen for å bli tatt med det også, så da er det greit.
Morty999 Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 dere får spørre BT om de har papirer på att det IKKE er lov å ettermontere.. for det har de nemmelig ikke.. så de kan ikke si noe på det..
Bmwfanatic Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 dessuten har jeg linselamper, så ser ikke problemet.. de blender ingen
kilronan Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 De som vet det er biltilsynet, sendte mail, fikk nei svar på GRØFTELYS, men etter monterer du i hovedlysene er det like lovlig som halogenpærer:). For noe vas. Jeg fikk bilen EU godkjent med ettermontert Xenon i nær/fjern på den ikke godkjente måten.. Flaks. dere får spørre BT om de har papirer på att det IKKE er lov å ettermontere.. for det har de nemmelig ikke.. så de kan ikke si noe på det.. For noe vas.
Vegar br. Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Lyktene må være godkjent for xenon, og det må være automatisk høydejustering. Det står på glasset om de er godkjent for xenon eller ikke.. Måtte selv ta ut xenon og sette i halogen pærer :/
marius paulsen Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Lyktene må være godkjent for xenon, og det må være automatisk høydejustering. Det står på glasset om de er godkjent for xenon eller ikke.. Måtte selv ta ut xenon og sette i halogen pærer :/ man må også ha lyktespyling!
TommyL Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Det er bare tull at man kan bare slenge på et Xenon kit sånn uten videre. E / CE merkede lykter, automatisk høydejustering og lyktespyling er et krav, som flere ovenfor har nevnt. Ved bruk av ikke-godkjent Xenon kan man risikere avskilting av kjøretøy, og regress fra forsikringsselskapet ved ulykker. Dette gjelder hovedlys, er ikke samme kravet på fjernlys. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=170382
Dr_S Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Ved bruk av ikke-godkjent Xenon kan man risikere avskilting av kjøretøy, og regress fra forsikringsselskapet ved ulykker. Dette gjelder hovedlys, er ikke samme kravet på fjernlys. Har du noen eksempler på dette?
Kjennern Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Ved bruk av ikke-godkjent Xenon kan man risikere avskilting av kjøretøy, og regress fra forsikringsselskapet ved ulykker. Dette gjelder hovedlys, er ikke samme kravet på fjernlys. Har du noen eksempler på dette? Ettermontert xenon må ha automatisk nivåregulering av pærene(Gjelder kun kjørelyse), lyktespyler og som mange glemmer må lykta være ECE/E godkjent. Veitrafikkloven/kjøretøyloven er helt klar på dette. De som ikke forstår at veitrafikkloven/kjørtøyloven bestemmer regler rundt alt som har med bil osv burde kreve pengene tilbake fra kjøreskolen Er ikke bilen i forskrifts messig stand kan den bli avskiltet, om det skjer pga xenon lys kommer kanskje mer ann på hvem som stopper deg. Og forsikrings selskaper er eksperter i å finne ting som kan sørge for at dem slipper å betale ut penger så har du ikke godkjent xenon og det kan bevises at disse skapte en ulykke tror jeg ikke man får mye tilbake på forsikringen. Anbefaler alle å lese denne tråden her på Diskusjon.no om lys på bil. http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=728075&st=0 Syns selv man burde "straffe" hardere på feil lysbruk en det gjøres idag. Sier ikke at alle gjør ting galt, noen er faktisk ikke klar over at lysene er feil engang. Men det kan være direkte farlig å bli blendet av møtende biler og ikke se en dritt etterpå.
Dr_S Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 kjennern, jeg kan faktisk lovverket når det gjelder lysbruk, så belæring der trenger jeg ikke Jeg etterlyste derimot konkrete tilfeller på at biler har blitt avskiltet pga ettermonterte lys, samt at regress fra forsikringsselskaper ved en ulykke har oppstått. Noe jeg har litt vanskelig for å tro vil skje
///Mysild Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 som alt annet i vårt samfunn som gjelder lovverk, er nok dette bare juks og fanteri... propaganda heter det vel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå