Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

:mrgreen:

Var ikke flaket en Buick Le Sabre da?
Satser på leadfott bekrefter eller ikke.
firkantet ratt
Vistnok så ille å kjøre med at bilene levert til politiet fikk runde, de firkanta var PUSSIG nok ikke egnet til høyhastighet :lol:

Vi leker oss litt imens. Karer ikke la vær, hadde denne på lur 8)

Bilen er en "lisens-prod" BMW og historien starter med BMW 315. Motoren i den er lagd på Bristol Aeroplane Company og er lik som BMW motoren, også brukt i AC, bristol og AFN

Hint: En kjent Italiensk begivenhet ligger i navnet.

gbtk287x2ys2xjrycxob.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du tar med litt ekstra, men du vet at det sto en sånn som denne i garasjen til auda når det begynte på 4x4 prosjektet :D

http://images.bimmers.no/files/qdxs95q3rn55de8vmx95.jpg

Ryktene skal ha det til at da Helmuth Bott var blitt overbevist om at 4x4 var veien fremover i rally kjøpte han og Ferdinand Piéch hver deres Jensen. Bott med 4x4 og Piëch med RWD. Deretter brukte de testbanen på Porsches utviklingssenter i Weissach som utgangspunkt for div. kjøretekniske tester for å finne ut om 4x4 teknologien virkelig var overbevisende. Det var den... og det neste skrittet var å skaffe penger til et utviklingsprosjekt i regi av VW/Audi.

Piëch beordret bygging av en stor jordhaug utenfor VW´s hovedkvarter i Wolfsburg. Hensikten var å vise den øvrige ledelsen i VW hvordan hhv. en Golf (fwd), en BMW 320i (rwd) og nettopp en Iltis (4x4) med alminnelige gatedekk tok seg opp til toppen av jordhaugen. Resten av historien kjenner vi... pengene kom på bordet... :)

Vedr. mitt møte med Helmuth Bott var anledningen en privat omvisning i Porschefabrikken og Porsches utviklingssenter i Weissach. Dette møtet kom istand på foranledning av faren til en god venn som var en bekjent av Bott. De kjente hverandre fra universitetet. Det hjalp nok også at faren til min venn hadde en høyere stilling i den norske utenrikstjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

15minutter fish :shock: men ja du tok den Frazer Nash Mille miglia 1951, egentlig en kopi av BMW 328, samme chassis men Frazer sitt karroseri. Motoren er 1991cc 6er med hemitopp, eksakt lik som BMW men som sagt Bristol-produsert.

Fin motor, her sitter den i BMW 328

xkspnrcg6lk8swhpwb2c.jpg

Fish da er det opp til deg....................

Det hjalp nok også at faren til min venn. Bott med 4x4 og Piëch med RWD

Unødvendig å si at jeg er missunnelig på disse 3 av forskjellige grunner :)

Piëch beordret bygging av en stor jordhaug
Artig med historien, det er ikke det første mange nevner hvor ideen eller delene kom fra. Kan en tro drivverket på Jensen ikke var av de beste? Jeg finner en del om hvor avansert de er men ikke hvor holdbart, pussig nok står det at bilen ikke var så populær fordi drivverket var dyrt å reparere. De må vel ha funnet ut det på en måte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F20, 1-serie.

Hallo??? Akkurat det trenger man ikke være rakettforsker for å se... Men, vil ha noe mere.. Se på felgen, skiven og kalipper.. Hva mere kan du tilføye???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...