Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tror bilen du la ut (Fredrik), er en lisensprodusert Austin 7. Kan det stemme? Google påstår at modellen heter Dixie Roadster eller 315, så om det feil, ikke skyld på meg.

:P

Bilen er en BMW-Ihle Type 600 fra 1936... altså en BMW 3/15 med et karosseri fra Ihle. 3/15 (og Dixi) var egentlig en lisensbygget Austin 7, men BMW kjøpte rettighetene i 1929. Svaret er derfor mer enn godt nok for meg... din tur... :D

Skrevet

Ja, men jeg må innrømme at jeg brukte Google flittig der. Jeg foretrekker stort sett etterkrigs-biler, så derfor beveger vi oss over på dem nå:

z3zw9l83frcr8df1vfpg.jpg

Dette er en bil jeg skal eie en gang!

PS: For de ivrige gjettere blant oss, ligger det en ekstraoppgave i "Før bilen fikk airbag"-tråden.

Skrevet

Det er en "Glaserati", men jeg lar noen andre få komme til med det korrekte svaret... :wink:

Edit:... Jeg lurer litt på om jeg ikke gikk fem på der... en "Glaserati" har da ikke fire dører... :?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt utrykket "glaserati" før, men refererer det til denne?

glas1.jpg

Om det gjør det, så er det ingen "Glaserati". Barockengelen er dog inne på noe.

;)

Skrevet
Jeg trodde det der var bilen som Glaseratien fikk tilnavnet sitt fra - ikke selve Glaseratien.:?

Dette er nok korrekt og jeg vet nå svaret og hvorfor jeg blandet modellene sammen, men jeg lar noen andre få lov til å slippe til.

Skrevet

Ok, da har jeg lagd en liten lignings-oppgave:

Finn "X".

Maserati Sebring

brooks-sebring.jpg

+

"X"

qp1963.jpg

=

Glass 2600 v8

simi48a4.jpg

:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...