Diesel power Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Jeg skjønner i visse tilfeller grunnen til at førere av vogntog ikke bruker seler. Spesielt på glatte veier hvor de må krabbe langs en skrent. Da kan det være greit å kunne hoppe ut. Men for vanlige trafikanter er selene livreddene. Klart det kan ha vært en eller to enkeltulykker rundt om i verden hvor sjåføren kunne ha kastet seg ut for et tog eller lignende. Men dette skjer ikke ofte akkurat Her er en video som viser responstiden godt. Klart at hastigheten her er høy, men husk også at dette er en proff sjåfør på en oversiktlig bane. Tenkt dere 1/3 av farten, uerfaren sjåfør og en sjåfør i normal overvåkenhet(sjåføren på filmen er litt over gjennomsnittet overvåken). Kanskje man også sitter og skifter låt på stereon/sender SMS. Det skulle vel tilsvare samme responstid kanskje. Hvem hadde med hånden på hjertet berget seg ut av denne situasjonen
Øyvind L. Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Flere enn meg her som også føler seg naken uten bilbelte Kommentar til VG og Dagbladet; Ser at VG skriver "BMWen" mens Dagbladet skriver "bilen". Tror dette legger opp til boikott av en avis når dette er klar uthenging av et bilmerke. Er rart å kjøre uten belte synes jeg. Er forsatt mange som synes/tror det er tøft å kjøre uten beltet på.. I tillegg så sitter man mye fastere i setet når man kjører litt fort i svinger også med belte på, uten belte blir man jo kastet frem og tilbake i stolen og da minster man hele følingen med bilen.. Bruk bilbelte folkens!
E30_Dale Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Ja det er dumt at folk ikke bruker bilbelte. Det kan jo redde liv for det meste... Men å ikke kunne tøyle høyt slagvolum, høyt moment og hestekrefter kan jo være like dumt, prøv å hold dere på veien folkens!
maurtin Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 jeg har en "uvane" å ha på meg belte med en gang jeg setter meg i en bil. Bare jeg skal kjøre på ferga, høre musikk, flytte bilen over tunet, prøvesitte en annen bil osv:P Enkelte er så barnslige at de kaller sikkerhetselen for pysestroppen
Rabies Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Hehe, jeg kaller den for pinglestroppen, men jeg bruker den jo fordet
D.C.V Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Flere enn meg her som også føler seg naken uten bilbelte Kommentar til VG og Dagbladet; Ser at VG skriver "BMWen" mens Dagbladet skriver "bilen". Tror dette legger opp til boikott av en avis når dette er klar uthenging av et bilmerke. Er rart å kjøre uten belte synes jeg. Er forsatt mange som synes/tror det er tøft å kjøre uten beltet på.. I tillegg så sitter man mye fastere i setet når man kjører litt fort i svinger også med belte på, uten belte blir man jo kastet frem og tilbake i stolen og da minster man hele følingen med bilen.. Bruk bilbelte folkens! Føler meg veldig naken uten belte.. Må ha det på ellers er det noe som mangler, men jeg er oppvokst med veldig flinke foreldre nå det gjelder beltebruk (egentlig alt da). Skulle vi 500meter så var det på med belte jeg har en "uvane" å ha på meg belte med en gang jeg setter meg i en bil. Bare jeg skal kjøre på ferga, høre musikk, flytte bilen over tunet, prøvesitte en annen bil osv:PEnkelte er så barnslige at de kaller sikkerhetselen for pysestroppen Har og den "uvanen", men jeg ser ikke på den som så veldig tidkrevende
Astri Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Har desverre erfart på den harde måten sjøl at belte kan redde liv, så det tar eg alltid på meg sjøl og dattera mi!!
Mr.Silver Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Må bare joine dere som bruker bilbelte her. Ser ikke hva problemet er i å ha på seg bilbelte. Første jeg gjør når jeg setter meg inn i bilen er å ha det på. Kan koste både livet å penger å ikke bruke det. Heldigvis i nybilen er det en ganske så plagsom piping om jeg eller passasjer ikke bruker belte. Men fra det ene til det andre. Håper virkelig det går bra med han som er livstruende skadd i bilulykken fordi. Alle kan gjøre feil.
Lars89 Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Kjenner forrige eieren av E36-en. Var egentlig en ganske fin bil. Skamstyla og skamsenka 325ia.
///Mysild Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Hehe, jeg kaller den for pinglestroppen, men jeg bruker den jo fordet når man står parkert er man sikkerhets politi
Diesel power Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Har desverre erfart på den harde måten sjøl at belte kan redde liv, så det tar eg alltid på meg sjøl og dattera mi!! Har ikke vært i livsfare, men har også selv ved to anledninger ihvertfall fått spart meg for litt juling. Første gang satt jeg på med faderen og hans nye Mazda 929. Bilen snurret nesten tre runder på veien uten å treffe/skade en skit. Allikevell hadde jeg en blå skulder. Uten seler hadde jeg ihvertfall fått meg en nesestyver Andre gangen kjørte jeg selv, hholdt bare 30-40km/t og ble presset/skled utfor en skrent. Jeg trillet da rundt 1.5 ganger og havnet på taket. Det var faktisk bare gøy, litt berg og dalbane egentlig. Selene gjorde at jeg satt som normalt i setet, selv om jeg hang opp ned. Dette overrasket meg voldsomt, og spesielt hvor komfortabelt det egentlig var Uten seler hadde jeg nok fått godt med juling, men det som jeg husker best er lyden. Det er vannvittig hvor mye lyd en bil som knases lager Bilen var en 93 MB 250, som jeg uansett ikke hadde noe tilovers for. Hadde hatt den i 2.5mnd og fikk igjen 35.000 mere en jeg ga for den hos forsikringselskapet. 4-5dager tok det Vil avslutte med en oppfordring til, og det er baksetepassasjerer. Jeg synes de aller aller fleste har blitt meget flinke til å benytte seler, framme! Men jeg må stadig minne folk som skal sitte bak om å spenne seg fast. Det hjelper lite om selene stopper meg når det kommer en kjøttklump på 10-15 tonn og smeller inn i setet mitt bakfra Jeg har også selv sett resultatet av gjennstand i hattehyllen med dødelig utgang. Kan med hånden på hjertet si at ingen ønsker å kommer over noe slikt. Denne gjennstanden veide i underkant av 1kg. Front-front, men ingen av de andre var alvorlig skadet. Farten vet jeg ikke, men de kan ikke ha holdt 80 som fartsgrensen var når det smalt. Må også si at dette gledelig å lese hvor god innstilling dere har til bruken av seler. Jeg er selv av den eldre garde her inne, og de fleste av dere er langt yngre enn meg, Og det å lese at trenden nå virker å være at kjøring med seler er "inn" er ett enormt skritt i riktig retning. Slik var det desverre ikke når jeg var 18
SondreLM Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Lignet den bilen veldig på edgeperformance sin? Den m3 turboen? sikkert ikke han, men lignet litt med felgene og lyktene
Torbjørn E39 Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 De som "glemmer" eller har som uvane å ikke bruke bilbelte burde prøvd veltepettern som Trygg Trafikk bruker uten bilbelte før de forsvarer det faktum å ikke bruke belte.
kendro Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 den svarte der var min for et par mnd siden. en meget pen 328ia det. håper fyren klarer seg
Aguilera Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Har desverre erfart på den harde måten sjøl at belte kan redde liv, så det tar eg alltid på meg sjøl og dattera mi!! Same, ALLTID belte!! Det var da voldsomt med ulykker i natt, skjerpings!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå