Gå til innhold

Dekk som lager lite støy i 18" dimensjon. Hvilke?

Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville ha kjøpt Toyo Proxes T1-R. Har kjørt mye med dette dekket, og har vært veldig godt fornøyd; veldig godt på våt vei, retningsstabilt, ingen sporing og nokså støysvakt. God slitestyrke har det og. Det kjennes imidlertid nokså "mykt" sideveis.

Vet ikke om det tåler den hastigheten du angir, men i den dimensjonen må man nesten forutsette at det gjør det. Snakk med Tempe Dekkservice om pris på Toyo, det var dem jeg oppfattet som rimeligst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet merke som kan være verdt å sjekke er Sava og Lassa.

Sava er etter min erfaring elendig! Elendig grep på vått føre, støyer og sporer mye og slites ut utrolig fort. Min far hadde dette dekket på sin Mazda 6 som jeg kjørte ganske så mange mil med og den spinnet ufrivillig nokså ofte på vått føre kun med sine 141 hk. Dekkene ble utslitt etter kort tid og det hadde ikke noe med spinningen å gjøre. Jeg skal ihvertfall aldri kjøpe Sava dekk til min bil. Oppgraderte til Kleber dekk og det var mye bedre! Jeg hadde federal på min førstebil og det virket som et helt kurrant dekk. Bra slitestykke og kostet ikke så mye. Var V-mønster så kan hende det ikke var noen vinner støymessig, men kan ikke huske å ha irritert meg over dekkstøy heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelin har vel stortsett noen av de beste dekkene på markedet, men så er jo prisen deretter også.

Falken derimot skal være veldig stille, ha gode egenskaper både på tørt og på vann i tillegg til å være en del billigere enn Michelin.

Noen falkendekk har ifølge tester scoret nesten like bra som Michelindekk i samme klasse, tross i prisforskjeller, så falken er vel noe som er verdt å vurdere.

Har ikke prøvd Falken-dekk selv, men sitter og venter på 4 stykker i posten nå, gode for 300km/t +.

Spent på å teste de, skal visst være veldig gode. :)

Kostet 1250kr pr dekk ca. ( 245/40-18 )

Anbefaler å bestille dekk fra www.dekkonline.com , de har billige dekk.

Frakt tid ca 2-3 uker og mye billigere enn mange andre steder rundtom i Norge.

Har bestilt fra dekkonline før. Bra service og rask levering. Tok litt under en uke sist gang jeg bestilte. Og da leverte de dekka på døra. Fikk sporingsnummer og alt.

Haster ikke, fordi bakdekkene er ikke helt utslitt enda. Tror det er igjen akkurat 1,6mm, så de holder litt til. Tenkte jeg skulle få tak i noen brukte felger først, så da kan jeg legge om på de samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er positivt overrasket over komforten i mine Vredestein Ultrac dekk. Jeg fikk disse som del av en felgpakke jeg kjøpte og hadde ingen erfaring med dekkmerket fra før. Har disse i dim 235/40-18" foran og 265/35-18" bak på min E39. De er ganske støysvake og virker som gode dekk generelt. Bla er det absolutt null sporing og de virker som gode regndekk.

Toyo Proxes T1R skal også være et veldig bra dekk. Har kun testet det på en E36 og der utnerket det seg med lavt støynivå og lite sporing. Fikk aldri testet grepet noe særlig. Mange andre som skryter av dette dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nankang.

De lager mindre støy enn Falken? Hvordan er kjøreegenskapene på de? Har kun prøvd Nankang Piggfri vinterdekk jeg. Har hørt de er dårlig på vått føre?

Du må aldri finne på å kjøpe Falken. Ikke om du bryr deg om kjøreegenskaper og sikkerhet. Men klart, billig er de, men billig er billig!

Falken er som å kjøre på hardplast!

Når det gjelder støy så kan du i tillegg styre unna Dulop SP Sport Maxx... Kjempegode dekk, ,en faen som de støyer!

Toyo Proxes er tingen om du ikke vil det skal støye, men i gjengjeld så er det jo lakris og slites ut etter på km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofstad: Har du Per Holth som leverandør på jobben?

Jeg anbefaler Nankang dekk. Kjører med det selv. 225/40/18. Impontert over støynivået, veigrepet (på både tørt og vått føre) også vælver det ut mye blårøyk med di!! :D Ikke vært borti dekk som ryker som di gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du trenger dekk som er gode for 240km/t på eu kontroll i norge da grensen er 100km/t :P

Jeg har akkurat kjøpt meg Kumho ku19, veldig gode dekk som ikke støyer og har veldig bra kjøreegenskaper, men de er jo langt forbi de prisklassene det er blitt diskutert om her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerlars: vi har flere levereandører, og monterer for de største aktørene på internett, bla handler vi igjennom Terje Vold.

Men tidligere har jeg handlet med dekklageret her i byen.

Mexos: var neppe de Sava dekkene jeg tenkte på du har prøvd da de er nye av året....

Og det var forskjellen fra de svindyre Kumho KU 19 hvor jeg fikk "ny" bil med de billige Nankang jeg nødkjøpte som gjorde at jeg anbefaler det.

Er ikke akkurat testpilot, men kjører mye forskjellig, og dette blir subjektive meninger.

Det gjør det vel fra de andre her også.

Eksempel er hvor vi diskuterer dekk litt tidligere i vår, hvor en av de mer profilerte her inne mener Falken er uveren av billig dekk på alt, og senere i en annen tråd hiver seg på å være enig i at FK 451/2 sporer noe for Jævxx..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaller vredestein sesanta.. de er helt gull.. har det på 19" mine og de både bråker og sporer mindre en 18" felga mine med nankang dekk.. er ikke veldig fornøyd med nankang.. ta en titt innom www.dekkskift.no så kansje vi kan ordne en hyggelig pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...