robel Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Var ute å kjørte, og rett etter ett gasspådrag (max 4000rpm) begynnte bilen å RISTE og fuske når jeg ga gass. Det kommer også en del mer eksos, men klarer ikke å bestemme meg om den er helt hvit liksom... Tyder jo mye på at det er topp pakningen? Men jeg fatter ikke hva ristinga kommer av?! Det er kun når jeg bruker gass pedalen det skjer. På tomgang høres den egentlig ut som en båt... Er det noen som har en anelse om hav det kan være? Fatter ingenting av ristinga, det er hele bilen, og den har nesten ikke noe å gi når jeg gir gass. akkuratt som om den ikke vil mer.
Yngvejos Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Oljelampen lyser når den er under halv på peilepinnen. Det kan hende at sensoren har fått seg en trøkk. Men mest sansynlig vil den forsvinne når du har fylt til max merket og kjørt litt med den.
Fliid Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Hender denne er treg og det tar tid før den forsvinner. OBS! Vær sikker på at det ikke er lekkasje fra bunnpanne! Edit; Oljetråder er det masse av, de fleste er på flere sider. Så det er bare og begynne og søke For og si det enkelt, alle har en mening og det later til at folk bruker forskjellig til de grader, så du kommer sikkert ikke til og bli klok på det. Hehe Jeg sier nå, 15w40.
robel Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Det hadde dere helt rett i, den forsvant ikke så lenge etter jeg hadde fyllt helt opp=) puh, blir utrolig nærvøs når det skjer noe som kan ødelegge motoren Mange takk for svar folkens:) @Fliid: Leste litt på den tråden om olje som er her på teknisk, å fant vel egentlig ut at det er castrol eller mobil1 jeg bør bruke;)
rolfi Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Var på vei til Egersund når oljelampa i check panelet på min begynte å lyse. Stoppet ved Søylandskiosken og fylte opp, men lyset ville ikke av. Vel vitende om at jeg faktisk hadde nok olje kjørte jeg til Egersund. Bilen sto parkert i 10 min ca, når jeg startet den igjen lyste det ikke. Så er mulig det er litt delay i sensoren. Vet at sålenge tenninga er på, så går ingen av lysene av. Har hatt kjølevæskelekkasje, og da har Kühlwasser lyset lyst. Lar jeg bare bilen svive og fyller opp så slår det seg ikke av. Tenninga må av og på for at det skal resette seg.
robel Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Var på vei til Egersund når oljelampa i check panelet på min begynte å lyse. Stoppet ved Søylandskiosken og fylte opp, men lyset ville ikke av. Vel vitende om at jeg faktisk hadde nok olje kjørte jeg til Egersund. Bilen sto parkert i 10 min ca, når jeg startet den igjen lyste det ikke. Så er mulig det er litt delay i sensoren. Vet at sålenge tenninga er på, så går ingen av lysene av. Har hatt kjølevæskelekkasje, og da har Kühlwasser lyset lyst. Lar jeg bare bilen svive og fyller opp så slår det seg ikke av. Tenninga må av og på for at det skal resette seg. good to know, thx =)
CrZyWiz Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Høres ut som en knekt vippearm, åpne opp topplokket å sjekk at alle er hele.
laxen Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Skjedde akkurat samme med meg, plutselig svikta motorn å rista... fant ut at det var ei vippearm som var knekt.
robel Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Skrevet Mai 27, 2008 fant olje rester i beholderen til vannet og eksosen var blå. så da er det vel heller topppaknigen? Eller kan det fortsatt være en vippearm?
Fliid Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Syntes det høres ut som toppakningshavari. Knekt vippearm er ett godt tips, men tviler på det i ditt tilfelle.
Sir Hofstad Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Hender denne er treg og det tar tid før den forsvinner. OBS! Vær sikker på at det ikke er lekkasje fra bunnpanne!Edit; Oljetråder er det masse av, de fleste er på flere sider. Så det er bare og begynne og søke For og si det enkelt, alle har en mening og det later til at folk bruker forskjellig til de grader, så du kommer sikkert ikke til og bli klok på det. Hehe Jeg sier nå, 15w40. Finne en BMW anbefling på den?
Fliid Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Nei, det blir værre. Har ikke mere enn og sitere Balltre; Hierbei mein Öltip für die BMW Motoren: -M10, M20, M30 nur 15W-40 (wenn Ihr da Qualitätsöl kauft, werdet Ihr feststellen, es ist kein Billigöl) Kopfriss M20 und M30 Den Kopfriss dieses Motors halte ich nicht für die Folge von Kaltheizen des Motors. In meinen eigenen Statistiken führen die Fahrer der M20 Motoren mit Synthetikölen klar die Statistik an. 97% der Kopfrisse passieren bei 160-180tkm. 100% davon waren Synthetikölfahrer. Die restlichen 3% aller Kopfrisse waren 15W-40 Fahrer, aber mit km-Ständen zwischen 250-320tkm. Akzeptable Laufleistung, dann kann es schon mal passieren. http://www.motorrevision.de/ (meget kjent i tyske gammel-BMW kretser)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå