Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal som sagt ned til tyskland å hente en E36 328i med 158.000km.

Jeg har ikke kjørt i over 200km/t i lange strekninger før, og lurte litt på åssen fart jeg burde holde oppover fra tyskland. Har bare kjørt en Renault Megane på autobanen og den klarte ikke 200 engang hehe. Jeg vet ikke hvor mye 328en klarer men har hørt toppfarten er på sånn ca 240- 250km/t.

Er jo ikke lurt å ligge med maks turtall hele veien, men hvordan er det best å kjøre bilen?

Skrevet

Hvis du ikke har kjørt mye der før er det vel lønnsomt å følge den farten trafikken går i. Og skal du kjøre en bil du ikke har kjørt eller vet hvordan tingenes tilstand er så ville jeg ikke ligget konstant over 6000rpm. Ville tatt det forholdsvis rolig hjem og tatt en liten service på bilen. vet om en som hentet seg m3 og den hadde ikke fått ny olje på en stund endte med rådelager som skar seg. Men for all del, du må jo få testet den litt også:)

Skrevet

Du klarer ikke å ligge i 200+ over lengre tind på Autobahn lenger. Det er veldig mye trafikk der. Om natten kan man ofte dra på skikkelig.

Trafikken går som regel i 140-160kmt og det er en grei fart.

Peil oljen før du kjører så er ikke det noe problem. Ikke skadelig å ligge over 6000 omdr over en stund, men du vil mest sansynlig ikke klare det pga trafikken..

God tur.

Skrevet

husk at på flere deler av autobahn er det fartsgrenser ;)

hvis du ligger i høyrefelt og skal over, så sjekk flere ganger i speilet før du endelig legger deg over. noen kommer sinnsykt fort!

Skrevet

Nu er det jo ikke så javelig lurt å sette seg inn i en bil man ikke kjenner på noen måte, for så å banke den opp i 250 med en gang.

140-160 som tidligere nevnt er fin cruise fart på Autobahn, og man blir ikke utslitt av den farten.

Men husk å holde fartsgrense hvor der er vei arbeide på gang, her kan de verre skikkelige hissige hvis man kjøre for fort....og med god grunn.

Er jo ikke moro å gå på jobb for så å bli meid ned av en nordmann som skal teste bil sin.

Og har du ikke penge til å betale boten der og da, ja da risikere du at dem beslaglegger bilen til penge står på deres konto.

Men det er lov å teste, og helt umulig å ikke gjøre det :P

Skrevet

Kjør fra eg mens du har lov! Jeg ville ligget i 160-200 og selvfølgelig teste toppfarta :)

Skrevet

Egentlig veldig uproblematisk for det er relativt få steder man kan kjøre virkelig fort med mindre man tar sikte på å kjøre om natten. Er også helt i orden å ta det med ro og kjøre i "normal" hastighet om man føler for det. Ingen som tvinger deg til å ligge i 150.

Skrevet

Så lenge det ikke blåser går det jo greit. Var en tur i Danmark/Tyskland for ikke altfor lenge siden, og kunne ikke holde mer enn ca 150km/t. Ikke pga trafikk og slikt, men fordi det blåste slik at man plutselig lå i motsatt fil hehe

Bare du kjører med vett går det greit, og sjekk olje og slikt før du utsetter bilen for for mye stress

Skrevet

Var veldig lite trafikk når jeg hentet min, så vi kunne holdt den farta vi ville. Likevel kjørte vi stort sett i 160-180, da noe høyere egentlig ikke er behagelig over tid.

Skrevet

No offence, men hvis du må spørre på et forum hva slags fart du bør holde på Autobahn.... Det kjenner du best selv vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...