Fredrik Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Er ikke linja som er problemet.Gunnar driver/drev eget hosting-firma og har serverene plassert i egnet lokale. Etter opplysninger i tidligere tråd(er) er det forklart flere ganger hva som er problemet og det er SQL. Hvis problemet er SQL finnes det firmaer som lever av å tune databaser etter "no cure - no pay" prinsippet... ... Nei... jeg mener helt alvorlig at Gunnar bør tenke stort når det gjelder bimmers...
Fredrik Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Tenker du da på Medlemsskap Fredrik? Nei... ikke nødvendigvis... jeg tenker på flere scenarier som innebærer en verdiskapning til fordel for alle parter, men disse tankene publiserer jeg naturligvis ikke på nettet sånn uten videre.
aloebiz.net Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Annonsører bringer vel inntekter? Stor trafikk = mange som er interessert i å annonsere.
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Står en frisk SQL server å venter, men dette krever tid og noe nedetid. Ang optimalisering ser jeg ingen grunn til å leie inn folk for dette. Dette er et standard PHPBB forum og det er 5 minutter på google for å finne ut hva som er ideelt for tuning. Men alt dette er opp til Gunnar og han har etter hva jeg har skjønt, hendene fulle for tiden. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og være fornøyd med at vi har et finfint sted for BMW entusiastert
ChrZZ Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Sjekket i går når det gikk sirup sirup sirup, og da var det bare 91 besøkende her på siden.. Kan ikke akkurat kalle det *trafikk*. Men men.. med litt ny HW og optimalisering (kanskje bytte til noe annet enn phpBB?) så er vi nok i mål!
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 91 besøkende kan være mye litt avhengig av spørringene, cache og indeksering på SQL siden. Når det gjelder å bytte til annet enn PhpBB så blir det ofte ramaskrik for de som er vant til det "gode gamle". Men det har jo kommet nyere versjoner av phpbb om jeg ikke tar _helt_ feil. Forumer som Invision Power Board koster penger. Men vi får vente å se
ChrZZ Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Dem som sutrer over at det går raskere, men ser litt *anderledes* ut, kan bare ta seg en bolle Invision Power Board koster penger ja, men er mange nettsteder som allikevel bruker dem, uten at det koster brukerne penger. Les: dem koster ikke akkurat mye å kjøpe lisens til Er fult klar over ja, at belasningen er varierende etter hvordan de besøkende bruker forumet. Men skulle nok ha vært flere som kunne kommet inn i bildet og tatt over noe av belastningen til Gunnar, med tanke på arbeidet som evt skal gjøres. Men man må ha tunga rett i munnen når man skal gjøre slike store oppgraderingen som det kreves her for at det skal gå nogenlunde bra. "oj, der mistet vi alle innleggene.."
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Sant sant, men i første runde ville jeg nok prøvde å separere SQL vekk fra serveren som drifter php og bildebasen samt muligens oppgradert phpBB til siste version. Tror dette vil hjelpe betraktlig. Serveren som står og venter på å bli tatt i bruk er en Dual CPU 2Ghz Xeon Maskin med 100/100Mbit nettilkopling. Tror ikke det hadde vært populært nei om innlegg ble borte
ChrZZ Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Er dette en blad-server, eller en "vanlig chassis-server"? *just wondering*
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Siden du spørr så pent http://www.meusdomus.net/bilder/server.jpg
Morbus Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Siden du spørr så pent http://www.meusdomus.net/bilder/server.jpg Hvilket merke er det der a? Minner mest om no gammelt dell opplegg? 3-4U?
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Husker ikke modellen i farta, og gidder heller ikke kjøre ned for å sjekke
Morbus Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Husker ikke modellen i farta, og gidder heller ikke kjøre ned for å sjekke det skal du slippe, for all del Bare lurte siden jeg aldri har sett noe liggnende før.. Ligner på dell logoen på bildet, men kan ikke huske at dell har laget servere i den dimensjonenog den type chassi.. (fysisk)
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Det er en Dell, men en av tungvekterene av workstation maskinen i utgangspunktet. Men pga specc så kan den glatt brukes som server.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå