Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken årsmodell er denne 324'n? mekanisk eller elektronisk styrt dieselpumpe?

Men trådstarter:

hvis du ikke kjøper bilen, kunne du tatt et bilde eller gitt meg en link til salgsannonsen? jeg er interessert i bilen om den er brukbar!

Skrevet
on topic:

164hk som er beskjeden trim på disse bilene gir 0-100 på ca 6.7 sek med to girskift.

Ja, så bra som denne 324td'en er er det jo rart at BMW fortsatt ikke produserer denne motoren. To turboer og 100hk til burde jo hvertfall ha presset 0-100km/t til under 4 sekunder. Selv E60 M5 måtte sett seg rævkjørt av denne gromme dieselmotoren fra 80- tallet!!! :twisted::lol:

med slike innlegg og en tafatt ny e60 så ser jeg ikke noe nødvendighet i å kommentere slike innlegg. Voks opp! Jeg sier ikke at det er rakettmotor... men henviser til reelle tall.

Har litt problemer å ta folk seriøst, når de sier at en bil ikke er trimmingsvennlig om den har mekanisk-styrt dieselpumpe og fordi den er gammel, når det er 10 ganger så trimmingsvennlig som en ny turbodiesel-motor. Det er da det er greit å holde munn igjen, i stedet for å fjerne all tvil om at vedkommende ikke har den fjerneste anelse om hva man prater om.

Du kan gjerne prøve å kjøre i fra en 324 som det er gjort litt med, med din e60, kan hende du blir litt overrasket i hvertfall om den ikke holder helt følge..men på ingen måte noe rakett nei.

Skrevet

det ryker sort, det forurenser, det suser i turboer, det er bedre enn mus!

Hahaha... du er helt klart noe for deg selv, men verden ville bli et kjedelig sted uten folk som deg også. Den dagen bil & motor blir bedre enn mus tar jeg reppern... :lol:

Skrevet

De første bilene som kom med 2,4td var rene "rakettene" :)

Det var en stund den raskeste dieselen som var i serieproduksjon.

Men å "krangle" om motoren er god eller ikke blir for dumt gutter.

Er selv interisert i både diesel og bensin teknologi, gammel som ny :)

Men at motoren er gammel er det ingen tvil om, og det er en plass den deler med både M20, S38 og S14 + mange fler.

Skrevet
on topic:

164hk som er beskjeden trim på disse bilene gir 0-100 på ca 6.7 sek med to girskift.

Ja, så bra som denne 324td'en er er det jo rart at BMW fortsatt ikke produserer denne motoren. To turboer og 100hk til burde jo hvertfall ha presset 0-100km/t til under 4 sekunder. Selv E60 M5 måtte sett seg rævkjørt av denne gromme dieselmotoren fra 80- tallet!!! :twisted::lol:

med slike innlegg og en tafatt ny e60 så ser jeg ikke noe nødvendighet i å kommentere slike innlegg. Voks opp! Jeg sier ikke at det er rakettmotor... men henviser til reelle tall.

Har litt problemer å ta folk seriøst, når de sier at en bil ikke er trimmingsvennlig om den har mekanisk-styrt dieselpumpe og fordi den er gammel, når det er 10 ganger så trimmingsvennlig som en ny turbodiesel-motor. Det er da det er greit å holde munn igjen, i stedet for å fjerne all tvil om at vedkommende ikke har den fjerneste anelse om hva man prater om.

Du kan gjerne prøve å kjøre i fra en 324 som det er gjort litt med, med din e60, kan hende du blir litt overrasket i hvertfall om den ikke holder helt følge..men på ingen måte noe rakett nei.

Hehehe.. At du mener 324td med litt trimming omtrent halverer den opprinnelige tiden fra 0-100km/t og til og med er raskere enn E30 M3 (som du så fint påstår i et av dine tidligere innlegg her inne) er jo bare fantastisk.. Så skal jeg fortsatt kose meg med min tafatte E61... :wink:

Ikke misforstå. Jeg liker både bensin og diesel jeg (det sier vel kanskje litt når jeg har flere dieselmaskiner enn det jeg har bensin), men la nå oss for en gangs skyld kalle spade for en spade.. Hverken mer eller mindre.. 8)

Skrevet

Vet ikke med dere. men jeg er ihvertfall mektig imponert over all teorien og opplysningene som fredrik (moderator) sitter med :) Det er mannen som har gjort historieleksen sin det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...