Gå til innhold

mhanes E38-730d SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

Ble pent :wink:

Refleksene vil jeg tro er sidemarkeringslys som er påbudt i bl.a USA :wink:

refleksene er fordi det ikke er refelkser i lampene, da er det egentlig påbudt med reflekser i tillegg

Feltet nederst i midten på begge lyktene er refleks.

Jepp har skiftet baklykt nr 2 nå, og det stemmer som Gunnar sier her. Det er refleks på samme sted på den nye lykten som den gamle.

Så da blir Lars89 sin teori om USA reflekser foreløpig stående som beste tips til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg utført jobben som jeg har utsatt lenge nå.

Etterfylling av olje på det hydrauliske bagasjerommet.

Dette var lettere enn jeg trodde. Fikk opplyst av BMW at det var rød ATF olje (mener det var Castrol dextran III) som skulle påfylles.

Bagasjerommet har gått litt hakkete, særlig når det skal lukkes, men har som sakt utsatt jobben pga jeg trodde dette kom til å bli mye slit, noe det ikke var.

5m1wmjeqytwlsxtke7z9.jpg

På bildet ser man den hydrauliske pumpen som er lokalisert over batteriet bak et deksel av den myke typen. Ser man godt etter på bildet ser man at skruen til påfyllingshullet er delvis skrudd ut med bitset i. Her er trikset å bruke en liten fastnøkkel på skrå opp langs med karroseri delen for å komme til. Jeg har lagt litt papir rundt enheten for å unngå søl når man fyller på. Jeg monterte en liten slange på oljeflaska slik at jeg kunne fylle kontrollert, men litt rot blir det alltids. Kjørte lokket opp og ned et par ganger for å lufte systemet før jeg skrudde pluggen skikkelig på plass.

Lokket går opp og ned som en drøm nå. Lett jobb for de som sliter med hakkete åpning og lukking av sitt hydrauliske bagasjerom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fabrikk kom disse med " Shell Aero Fluid 41" i hydraulikk-systemet for bakluken.

Det er nok en fordel å etterfylle med tilsvarende type. De fleste oljeleverandører leverer en ekvivalent, hvis jeg husker riktig heter Castrolvarianten " Castrol Aero 35".

Siden dette er et relativt enkelt lavtrykk-hydraulikksystem er det lite sannsynlig at noen dråper Dexron-3 vil gjøre stor skade ved en etterfylling. Jeg vet flere som har gjort dette uten at det har gitt negative utslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp var klar over et rep sett som Gunnar snakker om, men da levert orginalt fra BMW, olje noe pakninger ol.

Derfor ble jeg litt usikker da jeg ble anbefalt å fylle på ATF olje, men etter jeg så at oljen som var på var tilsvarende rød og tyntflytende kjørte jeg på :)

Lokket går ihvertfall flott nå. Helt utrolig at jeg har kjørt rundt med tilstanden nå i nesten ett år... ja ja nå er det ihvertfall fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Det ble enda mer vemodig enn jeg hadde trodd, men bilen ble solgt for en liten uke siden og hentet i dag.

Håper den nye eieren tar godt vare på den.

Siste bildet av bilen stående i garasjen med erstatteren foran.

1y7ao1dgsgboscacuvlk.jpg

Får avslutte med å si:

E38 730d er en fantastisk bil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er 185 hester ja. Ny bilen er like komfortabel (dog "duver" den noe mer), men 7 serien er nok hakket mer sportslig. :)

Ikke langt ifra at de har samme fargen også.

Har ikke fått testet "motoren" noe enda, er 400nm som er ca de samme som 7 serien.

3oynjpz5yfljxr37ze3r.jpg

xyxwdakma6727jqrq4vd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...