Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer at det er 2,5. Og de fleste ligger mellom 180 og 190hk.

2,3 liter finnes vel ikke fra BMW i moderne tid.

Skrevet
mente m52 ja...

Men tydeligvis feil likevel. Men innsugene på 2.3 og 2.5 literne her var jeg helt sikker på at var like jeg :P

På generell basis er det sjeldent økonomisk å sugetrimme motorer mtp på effekt i forhold til kroner -_-

Finnes ikke 2.3 liter i nyere BMW. 323 har vært 2.5 liter helt siden E36 tiden.

Snakket med Ess Tuning angående dette, å de sa man kunne bruke innsugsmanifold fra E46 330, men måtte da bygge om gasspjeldet litt.

Skrevet
Ikke at jeg vet, men kan hende Fredrik mener de har bremset den til 180-185 hk!

Mange mener hvertfall den motoren går veldig godt i forhold til effekten den er oppgitt med...

Nei... BMW var konservative da de typegodkjente M52B28 motoren for å få den inn i en bestemt tysk skatteklasse på 90-tallet. Motoren yter rent faktisk nesten 200 HK på bakhjulene (noe som tilsvarer 180-185 HK på veivakselen). Hvis man f.eks sammenligner E36 325i og E36 323i vil man se at de er like hurtige 0-100 km/t, E36 323i er hurtigere opp til ca. 180 km/t og de er mer eller mindre like hurtige opp til ca. 225 Km/t der E36 325i videre har et lite overtak på ca. 3-4 km/t når det gjelder topphastigheten. Dette betyr at M50B25 og M52B25 motorene effektmessig er mer eller mindre identiske og at man ikke må se seg blind på modellbetegnelsene "325i" og "323i"... :wink:

Skrevet
Regner med du mener at de yter 180-185 på bakhjulene og 200hk i motor og ikke omvendt som du har skrevet :wink:

Ja... hvordan klarte jeg å snu opp ned på det forholdet ?... :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...