Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva med å heller sette ned prisen for kollektivtransport isdenfor og sette opp drivstoff avgiften?

desutten er ikke co2 så skadelig for miljøet som folk vil ha det til.

stem frp!!!

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nytt hoderystende forslag fra Kriseteam Halvorsen.

Jeg så på "Tabloid" på TV2 senest i går kveld. Og hadde det ikke vært for skjermen så hadde jeg gitt han Hennki fyren en rett høyre!

De prater om Oslofjordtunell og Oslojernbanen. HVA HVA HVA HVA med de som bor UTENFOR "verdens navle"?

Det de indirekte sier er at det er ikke så nøye om folk på landet går konkurs og sliter, så lenge de sparer miljøet. Og Norge skal jo selvsagt REDDE verden :D

Storbyfolk aner ikke hva som skjer ute i distriktene, på samme måte som vi som bor langt utpå landet ikke forstår hva som skjer i storbyene. Vi burde hatt forskjellige styringssett!

Idioti satt i system.

Jens håper jeg får betale skikkelig for ikke ha avsatt Kristin, det fortjener han!

Og jeg håper folk klarer å se dette, men det er vel kanskje litt mye å forvente av Ola Dunk? :crazy:

Det verste er at rikspolitikk og lokalpolitikk er to VIDT forskjellige ting. Her har både SP og FRP et ganske annet syn enn de har sentralt.

Skrevet

norge er jo et lite land, se på USA hvor mye de slipper ut :? vi er jo ingen ting i forhold til dem!

endrer overskriften til kristin halvorsen nå så trenger du ikke tenkte på det :wink:

me får stikka hol i dekka å tappa bensin ut av bilen hennas kvar dag:)

må nesten lage tappekran på bilen hennes gitt :wink: så vi andre kan ta av de som har rå til det :P

Skrevet
hva med å heller sette ned prisen for kollektivtransport isdenfor og sette opp drivstoff avgiften?

stem frp!!!

CO2 er i utganspunktet den gassen det finnes mest av i luften vi puster inn og er ikke særlig skadelig nei, men det meste tyder på at for store mengder kan påvirke miljøet på jorden i en retning som vil være uheldig for oss selv. Synes det er synd at andre og langt farligere utslipp har blitt nesten helt overskygget av CO2 diskusjonen.

Norges miljøpolitikk fremstår mer og mer som et avlat for å i egne øyne fremstå som en snill liten miljønasjon når vi samtidig er en av verdens rikeste stater takket være oljen. Bare forurensningen ved å hente ut oljen på norsk sokkel får etter det jeg vet utslippene fra bilparken til å bli ganske puslete..

Et like skremmende eksempel på regjeringens dobbeltspill og naivitet er de 6 milliardene som liksom skal brukes på å redde verdens regnskog. De fleste tiltakene som er mulig å gjennomføre vil på sikt bare føre til mer avskoging og fattigdom, men slikt er jo ikke så veldig nøye så lenge vi kan sitte her oppe i nord og tro vi ihvertfall gjorde de vi kunne for å redde verden.. Fakta er at det er minst like stor grunn til å stille spørsmål til norsk skogspolitikk selv om vi aldri har hatt mer skog i Norge.

Skrevet

Oddis: Satt å så på tabloid i går selv og Heikki Holmås har et ganske snevert syn på distrikts Norge ja hehe. "Det er jo bare å ta buss eller tog".

Har selv bodd i Nannestad i mange år og selv om det "bare" er 5 mil nord for Oslo så er det ikke noe kollektivt å skryte av der akkurat.

Men fra Lillestrøm er det en drøm :)

Skrevet

stem frp!!!

Trur du det å stemme på FRP bidrar til ein enklare kvardag for sjølv? Greit nok at FRP slåss for billigare bensin, betre vegar osv, men dei "tapte" inntenktene/avgiftene må dei ta inn ein annan plass. Eg synes personlig det er greit med litt stiv pris på bensin sjølv om dette desverre rammer dei som har lav inntekt i dette samfunnet. For folk som har god økonomi køyrer dei like mykje bil sjølv om bensinprisen er 10 kroner eller 15 kroner.

Å sette ned prisen på kollekitvtransport er eit godt tiltak i mine øyne der det "eksisterer" kollektivtilbud.

I dag tar regjeringa ca. 8 kroner i avgift per liter bensin...

Skrevet

stem frp!!!

Trur du det å stemme på FRP bidrar til ein enklare kvardag for sjølv? Greit nok at FRP slåss for billigare bensin, betre vegar osv, men dei "tapte" inntenktene/avgiftene må dei ta inn ein annan plass. Eg synes personlig det er greit med litt stiv pris på bensin sjølv om dette desverre rammer dei som har lav inntekt i dette samfunnet. For folk som har god økonomi køyrer dei like mykje bil sjølv om bensinprisen er 10 kroner eller 15 kroner.

Å sette ned prisen på kollekitvtransport er eit godt tiltak i mine øyne der det "eksisterer" kollektivtilbud.

Frp er todelt. Du har de som vil ha et balansert samfunn med avgifter etter hva man forbruker og forurenser og er DRIT LEI av politikere som aldri bruker sunn fornuft. Så har du de som bare vil ha billig brennvin, flesk og moro. Det er synd de seriøse Frp'ere blir forpestet av denne gruppen, de ødelegger vanvittig mye.

Jeg liker ingen av partiene i Norge særlig bra, men jeg velger å stemme på det partiet jeg er minst misfornøyd med.

Det verste er at mange av de sentrale partiene TVINGER oss til å stemme på ekstreme partier. Er det ikke et tankekors at MANGE på bygda stemmer Frp, da Frp kanskje er bygderaserer nr.1? Det burde si folk noe om hvor ILLE ting er.

Til slutt blir det dannet såpass ekstreme partier at Norge som land vil få et stort problem, vent å se. Folk lar seg ikke hersje med i evigheter. Alle mennesker har en indre grense for tolleranse.

Tragisk utvikling.

Skrevet

problemet i dette landet er det vi gjør akkurat nå.

Vi klager i 3 uker etter statsbudsjettet er kommet/evnt. andre ting blir lagt på bordet, men etter denne klageperioden er over så glemmer vi det hele å livet går sin vandte gang.

Men det skal sies at jeg er ikke for avgiftene vi har nå, tvert imot.

Skal prisene opp må også avgiftskronene gå tilbake dit de opprinnelig var ment, nemlig tilbake til bilistene.

Noen ganger er jeg utrolig glad jeg har et kollektivtilbud, selv om det er litt stiv pris

Skrevet

Vi klager i 3 uker etter statsbudsjettet er kommet/evnt. andre ting blir lagt på bordet, men etter denne klageperioden er over så glemmer vi det hele å livet går sin vandte gang.

En spot on definisjon av Ola Dunk.

Men nå begynner det å bli ganske dyrt for mange mennesker, og jeg tror genuint at staten snart har nådd et tak på hva folk aksepterer. Som sagt, vi ser mer og mer fotfeste for ekstreme organisasjoner.

Skrevet

stem frp!!!

Frp er todelt. Du har de som vil ha et balansert samfunn med avgifter etter hva man forbruker og forurenser og er DRIT LEI av politikere som aldri bruker sunn fornuft. Så har du de som bare vil ha billig brennvin, flesk og moro. Det er synd de seriøse Frp'ere blir forpestet av denne gruppen, de ødelegger vanvittig mye.

Jeg liker ingen av partiene i Norge særlig bra, men jeg velger å stemme på det partiet jeg er minst misfornøyd med.

Det verste er at mange av de sentrale partiene TVINGER oss til å stemme på ekstreme partier. Er det ikke et tankekors at MANGE på bygda stemmer Frp, da Frp kanskje er bygderaserer nr.1? Det burde si folk noe om hvor ILLE ting er.

Til slutt blir det dannet såpass ekstreme partier at Norge som land vil få et stort problem, vent å se. Folk lar seg ikke hersje med i evigheter. Alle mennesker har en indre grense for tolleranse.

Tragisk utvikling.

Enig med mykje av det du skriver. Men eg synes folk har eit for trangsynt syn på ting når dei skal avgjere kva parti dei skal stemme på. Det virker som om sakene som folk i Norge er mest opptatt av er BILLIGARE BENSIN OG BETRE VEGAR. Det er fåtall av norgesbefolkning som faktisk tenker på andre ting som f. eks helsetjenester, pensjon osv. Mange tenker ikkje framover og sitter inne med den tanken at "Eg skal ikkje bli gamal". Desverre er det slik at alle (nesten alle med dagens utvikling, feit mat, lite trim, store alkohol inntak osv) kjem til den dagen ein blir sjuke og ikkje kan gå på jobb lengre og tjene til livets opphald. Og då får FRP velgere virkelig svi då det ikkje finst eit helsetilbud du kan gå til utan å betale fleirfoldige tusen kroner (alle støtte vil bli fjerna)... Vi ser faktisk tendenser til dette i dag også. Og såvidt eg veit jobbar FRP for at Norge skal bli meir likt USA. Dei som trur at det er positivt må ta seg ein realitetssjekk!

Men men... var ikkje dette tema som skulle diskuterast..:)

Skrevet

stem frp!!!

Tragisk utvikling.

Mye fornuft i dette innlegget ditt!

Gjengen med kortsiktig tenkende i FRP som bare vil ha sprit flesk og morro som gjør at jeg trolig aldri kommer til å stemme FRP, men synes de gjør en god jobb i f. eks. nabokommunen Os.

Synes det er like naivt som alle de i SV som tror at alt blir så mye bedre bare staten får styre alt og avgiftene er høye nok.

På tross av dette tror jeg det vil kunne bli bra med FRP og Høyre i regjering der FRP kan bidra med litt nytekning og friske utspill mens Høyre sørger for erfaring, fornuft og balanse.

Skrevet

Men det skal sies at jeg er ikke for avgiftene vi har nå, tvert imot.

Skal prisene opp må også avgiftskronene gå tilbake dit de opprinnelig var ment, nemlig tilbake til bilistene.

Noen ganger er jeg utrolig glad jeg har et kollektivtilbud, selv om det er litt stiv pris

Kollektivtilbud, stiv pris?

Der eg bor er det slett ikkje noko stiv pris på kollektivtilbudet. Dersom du samanliknar det du må betale for kollektiv transport med dei faktiske kostnadane du får ved å bruke bil vil du bli forbausa på kor dyrt det er å bruke bil....

Kan ta eit eksempel:

Strekninga Stavanger -Bergen:

Dersom du tar kystbussen koster 410 kroner 1 veg.

Dersom du køyrer bil:

2 ferjebilleter på tilsammen 320 kroner.

Så har du drivstoff, er ca 200 km,

Så seier vi at bilen bruker 0,7 på mila, ergo du bruker 14 liter drivstoff til ein pris av ca. 14 kroner.. Dette blir totalt: 196 kroner i drivstoff.

Så kostnaden du har der og da blir totalt inkl. ferje: 516 kroner.

Da har vi allerede passert kollektivsatsen. Her er då ikkje tatt med slitasje på bilen som dekk, olje osv. Og heller ikkje bompengeringer som du må gjennom, i dette tilfelle blir det vel 2 visst eg ikkje tar heilt feil...

Så fatter ikkje at folk kan sitte og påstå at det er so dyrt med kollektivt transportmiddel???

Skrevet

spørs jo hvor du skal da :wink: jeg må selv betale over 30kroner hjem fra byen, som koster mye mindere i bensin penger :wink: pluss at med bil tar det 5 min og med buss en halvtime på grunn av stopp og gamle damer som betaler med 1 kroninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...