Gå til innhold

Kristin Halvorsen skrur opp bensinavgiften

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kristin Halvorsen kan faktisk brenne i helvete når det gjelder med å øke bensinprisene. Hun mener jo at den er jo ikke "dyr", ikke rart med hennes lønn.... :evil: Hun kan brenne, resten med de andre tullingene på storinget! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med noe høyere priser, de fleste har rom for dette i økonomien sin uansett. Sier ikke at alle har det, men de fleste klarer dette. Jeg stemmer ikke rød/grønt for det. Men synes det bare blir litt mye fokus på avgiftene når det ikke er kun disse som avgjør bensin/diesel-prisen.

Mye av grunnen til at vi når over 15kr litern er jo av økte priser på rå oljen. Selv om staten tar mye av dette så er det andre årsaker til at vi når så høye priser.

Selv kunne jeg gjerne betalt 20-25kr litern jeg, tenk så lite kø inn og ut av Oslo da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kunne jeg gjerne betalt 20-25kr litern jeg, tenk så lite kø inn og ut av Oslo da ;)

Men hva med oss stakkars tullinger som bor nordpå, med lange avstander og dårlig tilbud mtp. kollektivtransport? Norge omfatter faktisk mer enn bare det sentrale Østlandet.

Jeg mener at staten kunne kompensert på den høye prisen på råolje ved å lette litt på avgiftene, slik at prisen for bensin og diesel lå rundt 12 kroner literen. Det hadde vært et greit kompromiss, men det blir aldri å skje - mye vil dessverre ha mer... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er hovedsak avgiftene som avgjør prisen jo, når avgiftene er hele 65% av prisen.

Om det er rom for de fleste å takle høy pris? Kanskje. Men i et land som norge hvor kollektivtilbudet er en vits, så er vi avhenging av bilen. Er det da rett å gjøre noe som mange av oss er avhengig av til en av de største utgiftene vi har pr måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper folk tar til fornuft ved neste valg!

Summen av alle avgiftene og skattene som har kommet og vil fortsette å komme med dagens regjering er problemet for min del..

Og hadde det ikke vært bare griskhet med et syltynt miljøalibi som lå bak avgiftsøkningen på drivstoff så hadde det vært enklere å akseptere dette og.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=538619

Den artikkelen er et av mange eksempler på at Halvorsen & Co. ikke ser stort forbi tusenlappene som flagrer foran øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte jeg utifra en økning på henholdsvis 5 og 10 øre som trådstarter viste til på VG. Denne økningen i seg selv er nok ikke katastrofal for de fleste.

Siden jeg bor i Lillestrøm er jeg selv ganske priviligert med kollektiv transport så jeg tar ofte tog til jobb så jeg merker ikke denne økningen på samme måte som de i distrikts Norge.

Men om du ønsker å diskutere den totale avgiften på bensin/diesel så syns jeg den er håpløs slik den er idag, men fra et miljøsyn så må den nok være noe høy. Hadde regjereingen for eks satt fast avgift ikke prosent så hadde vi nok fått en mer stabil bensin/diesel pris i Norge.

Jeg er også villig til å ha en høyere pris på bensin/diesel i Oslo region om de får økt kollektiv tilbudet mye mer. Kan også bli med på å betale mer avgifter for å gi lavre priser i distrikts Norge om det trengs. Norge er et langstrakt land og vi har kun 3-4 stor byer så vi kan aldri bli helt fornøyde med bensin diesel prisene overalt. Men i stor byene kunne det bare vært sundt med høyere priser en på landet/distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke når det koletive koster mer en det gjør og kjøre bil :wink: koster jo liksom over 30 kroner for meg og ta buss hjem fra byen. og det er faktisk da altså biligere for meg og kjøre bil :wink:

men de setter jo ikke bare opp bensin prisene, de setter jo opp kolektivprisene så hva skal man forholde seg til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...