Gå til innhold

Kristin Halvorsen skrur opp bensinavgiften

Share

Anbefalte innlegg

Kristin halvorsen kan dr til helvete!!! om jeg får vite om jeg skal dø nær fremtid, så skal jeg ta med henne!! så resten får leve i fred!

Moderator (Fredrik): Rolig nå... personlige trusler eller uttalelser som kan oppfattes som personlige trusler er forbudt iht. norsk lov (også selvom de er ironisk eller sarkastisk ment).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kristin Halvorsen skulle vært satt ut som bamsemoms på Jan Mayen!

He-he.

Ofte har jeg lurt på om kontroversielle politikere bare blir mer skråsikre på sine egne synspunkter når andre er uenige - hvor ofte hører man om en politiker som lar seg overbevise av motargumentasjon til å skifte standpunkt?

Nei, da tror jeg heller blir ordentlig oppglødd av bamsemums-ønsker fra motstandere - og at det er slikt som gjør at de spretter opp av sengen med et bredt smil om morgenen. :?

Derfor skal jeg prøve å moderere meg til å si at, hmm, jeg er ikke så veldig imponert av de rødgrønne... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så debattprogram på NRK i går hvor en SV representant utalte at det var bra at bensinprisen var høy for da kjørte folk mindre bil.

Vel det er kun de med dårlig råd som må kjøre mindre bil, dessuten så går det jo kraftig utover personer som må pendle på jobb. Selv brukte jeg en brutto månedslønn på drivstoff og parkersingsutgifter i 2007. Trekker jeg fra egenandelen på 12800 og ganger det resterende med 0,28 så ser jeg at det er forsvinnende lite jeg får redusert skatten med også.

Nei når de kan sitte på tv og påstå at "folk flest" tjener 600' i året (tidligere Holmgang hvor programleder spurte; hvem er folk flest?), har feite lønninger selv og bor sentralt så er det vel greit å øke avgiftene.

Men du SV representant jeg lurer på en ting; tenk på klimaet og barnebarna våre sier du. Men det blir heller ingen barnebarn når jeg (eller skolebussen) ligger begravd under et stein eller snøras på E136, eller har fått et vogntog i siden på min 10 år gamle bil (nei den er ikke så sikker som din nye) fordi veien er så smal og dårlig at det knapt går an å passere hverandre.

Kom ned på jorden igjen og så kan du dra til helvete

Edit: etter å ha fått pustet ut rettet jeg kraftuttrykket til liten skrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du SV representant jeg lurer på en ting; tenk på klimaet og barnebarna våre sier du. Men det blir heller ingen barnebarn når jeg (eller skolebussen) ligger begravd under et stein eller snøras på E136, eller har fått et vogntog i siden på min 10 år gamle bil (nei den er ikke så sikker som din nye) fordi veien er så smal og dårlig at det knapt går an å passere hverandre.

Kom ned på jorden igjen

På meg virker det som om løsningen på alt for en SVer er å bruke kollektivtrafikk. Så, all godstrafikk over til bane - for det går jo jernbane til enhver liten krok av landet, og kapasiteten på godstogene er ubegrenset, vet vi jo. :roll:

Og til og fra arbeid kan vel alle ta trikken, slik som de gjør til og fra Stortinget hver dag.

"Kom ned på jorden igjen"-oppfordringen din er kanskje ikke så dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir så kraftig provosert når de smilende på tv kommer med sine argumenter om kolektivtransport, trikk og jernbane, som i stor grad er urealistisk for de fleste utenfor bykjernene. Det er synd å si det, men hadde tyskerene fått holde på noen år til her i landet så hadde vi vel hatt jernbane og veier både her og der. Desverre i stor grad bygget ved hjelp av krigsfanger, men en skulle nå tro at vi burde greie dette selv også. Desto lengre vi venter desto dyrere blir det, er det ingen som tenker på det?

Jeg har ivertfall gitt opp. Har stemt ved hvert valg siden jeg ble 18, men nå er det slutt. Gidder ikke mer, det er bare å gjøre det beste ut av det og holde kjeft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er vel også snakk om å skattelegge parkering på jobben...nei, da skal jeg heller slutte å jobbe, sette meg ned i sofaen og bli en unnasluntrer...og stemme SV :D

Jeg må jo ha penger siden jeg ikke gidder å jobbe lengre...og pengene får jeg ifra DERE :D:D:D

LENGE LEVE FORBANNA SOSIALISTSTATEN NORGE :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd å si det, men hadde tyskerene fått holde på noen år til her i landet så hadde vi vel hatt jernbane og veier både her og der. Desverre i stor grad bygget ved hjelp av krigsfanger.

Ja, han derre lille hissige tassen med barten hadde vel ferdige plantegninger med AUTOBAHN mellom Oslo og Trondheim.

Det hadde vært noe det gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner ikke at hun påstår at olje prisene er så skyhøye, tenkte norge hadde egen olje jeg??? og at det er derfor vi ikke er medlem av EU lr hva de heter, for at da må vi dele oljen vår, så hvorfor skal vi drive å betale så skyhøye priser får vår egen jævla olje?? dette sjønner jeg ikke, norge trenger for pokker ikke skru opp prisene, vi er jo et av verdens rikeste land for pokker. la oss no heller få leve! istede får å bli trykt til penger hele jengen!! blir ikke noe norsk arbeidskraft av det;) vis alle sitter hjemme og ser ut som en 100lapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi kunne fått tilbake årsavgiften nå som vi betaler så mye i avgifter på drivstoff.

Skulle ønske de også kunne endret avgifts systemet slik at det ble billig å eie bil, men dyrere å kjøre mye, type noe høy bensinpris, bompenger for eks. men LAVE avgifter på nye biler.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...