Gå til innhold

Vår nye fam. rider 525dat 05mod :)


 Share

Anbefalte innlegg

Hentet den i dag ettermiddag og er strålende fornøyd:)

Virker som den er mere kompakt en E39

Den er så absolutt ikkeno utstyrsbombe men det var blant annet det jeg så som en fordel..ikke navi,luke å parksensorer.. :)

Det som var på "må ha" lista var Helskinn,xenon,sota vinduer og sølvfarge

Så felgene å senkesette var jo en "bonus" ..gamle eier er 40år og virka veldig ryddig så tror nok dette blir en fin bil for oss og jentungen:)

Synes den girer litt hardere enn den gamle 528en..og så har den gått 100tusen mindre..

Frontlykter bærer detsverre litt preg av dugg:(

legger ved et bilde fra salgsannonsen

525dat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja, gratulerer så mye med ett stykk nydelig E61.. Hjulene sitter som skudd og bilen er jo ganske så greit utstyrt. Nå.. nå kan du endelig komme med en tilbakemelding på hvordan det var å kjøre med hjulstørrelsen og senket bil? Kommer du til å fjerne settet..? Post flere bilder.. :D

Mht. dugg i frontlyktene er det jo en meget fin anledning til å bytte til facelift lykter om det er av interesse. De koster, men har ikke så langt vært utsatt for dugg som pre-facelift lyktene. De dugget i starten når bilen var helt ny, men dette har forsvunnet helt. Har nok gått seg til på en eller annen måte vil jeg tro.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D Ja hjula passer faktisk meget bra te bilen.. nå vet ikke jeg innpresse osv.. men er 275/30-19bak og 245foran (nankang dekk)

Bilen takler så breie hjul mye bedre en e39en jeg hadde til nå..

der hadde jeg 19"m5 og 265/30-19 bak og 245 foran med dunlop sport maxx

Så nankang som er et billidekk føles bedre i denne enn dunlop på e39en!

Det er AP senkefjærer foran og nivåreg. bak denne og kommer så absolutt ikke te å sette på noe orginalfjærer her!! hehe..

ingen sporing og sitter meget bra i svinger..

kjørekomforten er nok noe lavere oxo da i forhold til hva en standard er.

For meg som har kjørt alt fra skammsenka volvoer,audi s6,mb`er og litt senka 528 så er dette ikke te å sammenligne med!er helt konge :D

Så angrer ikke et sekund fordet om det ble ca 100k extra for et nyere karosseri..

hmm Facelift lyktene..hva er forskjellen egentlig.. så på hella sine sider.men så ikkenoe spess forskjell på lyktene der..

er sånne dioder på siden i hjørne på vår..men ikke bak? så tenkte at dem var bytta engang?

Skal ta bilder i morgen, men nå erre natta så jeg får kommet meg opp å kapra bilen først hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for dyr brakke..hehe..

får vel ha den bilen her noen år gitt:)

Vi er kjempefornøyd Astri.. veldi deili me sota vinduer og helskinn me tanke på jentungen..

spant opp te barnehagen i dag..og ingen sutring i baksete gitt.. pleier å syte morrasola står rett inn i bilen..

Så vis noen vet om noen som vil ha "billig" framilie bil så har vi en MB C180 98mod som går billi!! og er billi å eie osv..136.000km..

står under annet selges her på bimmers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med touringen. Så ut som en "ryddig" og fin bil og felgene passer jo relativt bra, selv om de felgene egentlig er noe mange forbinder med "E39 Schnitzere"..

Apropos dugg i frontlyktene så har alle dette stort sett.. Ikke så mye å gjøre med det, men etter vask kan det være lurt å starte bilen og sette på fjernlys for å varme opp lyktene godt. Da forsvinner det fort. Også en fordel og ikke kjøre med lyktene i "rånestilling" (kun parklys i kombinasjon med tåkelys), men heller kjøre med xenonlyktene tent hele tiden.. Særlig i regn og snø.. Problemet er uansett ikke så stort at det bør være et påskudd for å bytte til facelift lykter. Ikke rare forskjellen på facelift frontlykter, men baklyktene til faceliften gjør susen.. Det skaper en mye større forandring på bilen. Uansett er det svindyrt (nye tenner blant annet) og koster MYE mer enn det egentlig smaker. Men er jo som alt annet; et spørsmål om smak og prioritering 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker igjen:) voldsomt me hyggeli tebake meldinger..morro:)

Er enig med deg om felgene å synes di passer E61 bra oxo:)

får se hva jeg gjør me di lyktene.. får goe priser fra Hella så blir vel komplett sett til den her oxo.. men venter te neste vår tenker jeg med foran.. for jeg må vel av me fanger for å

få ut lyktene? så kan jeg få lakka den samtidig.. er noen steinsprut merker der..

Men skal huske på det med å bruke xenon på vintern hele tia.. :)

CrZyWiz: takker.. du har jo et perfekt famrider du!! hehe.. skulle hjærne ha hatt den jeg! kvinnfolk..grr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som skiller faceliftlyktene fra pre-faceliften. De er klare og baklyktene er LED. I tillegg har du flere lysfunksjoner på faceliftlyktene. Det er dioder på baklyktene (2 på E61 og 4 på E60), men det er kun på faceliftlyktene. Det er flere dioder på frontlyktene (6 på facelift og 4 på pre-facelift). I tillegg gjør de mer særpreg så fort lyset tennes. Skal prøve å få tatt noen bilder av faceliftlyktene i helga.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke tvil om at det er forskjell på faceliftlyktene for "oss" som er opptatt av detaljer, men personlig ville jeg brukt de pengene på mye mer snadder til bilen enn nye lykter... SÅ stor forskjell utgjør de ikke.. Men er jo snakk om prioritering :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..blir nok Facelift lykter foran og bak ja.. men

får vente litt..Har muligens en kjøper på MBen nå..så da er jeg nede i 170k i lånet så da hjelper det:) har et hus som skal ha sitt det oxo:(

Var på bmw i dag å fikk nulla ut girkassa og ble mye bedre gitt.. km stand stemmer oxo! Jippi!

Skal ta noen bilder senere i dag tenkte jeg...

Tror nok ikke prioriteringa på denne her er bare å holde den hel å pen..hehe..

er tross alt dama som bruker den mest igrunn.. "tog du an"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...