Gå til innhold

E39 2001 530dat med fusking


Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den du skal ha heter som følger:

13617789376 Styreboks motor.

GS vet jeg selger disse for 7048 + moms...

Men du har i så fall rett dele nr :)

Takk for dele nr. Skal se om jeg ikke kan finne denne i Sverige :)

Men tror du denne også ville passet?

http://www.bildelsbasen.se/index.php?in ... &branch_id[]=1&branch_id[]=3&branch_id[]=8&searchmode=2&listmode=3&fvehiclemodelyear=2001&tvehiclemodelyear=2002&partcodesearch=0445010009&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=15378673

Tror du har tilgang på bedre dele lister en meg :) Så takker for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du skal ha heter som følger:

13617789376 Styreboks motor.

GS vet jeg selger disse for 7048 + moms...

Men du har i så fall rett dele nr :)

Fant denne til 3 lapper i Sverige, men de sender kun i Sverige.

Spiller jo egentlig ikke noen rolle om det er en brukt del egentlig for min del.

Får høre med en kompis som har familie i Sverige. Kan få sendt den dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får høre, så du er sikker på at det er denne nå da? :)

Det er ikke turboen som har tatt halvveis kvelden.... kjedelig å svi 2 tusen her å 3 tusen der å aldri komme i mål...

Har også venner i Umeå og Gàvle hvis det er i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva som er problemet faktisk :cry: men siden jeg ikke har garanti osv så må jeg bare begynne et sted.

Kan turbo lage fusk på lavt turtall da? Har snakket med et Turbo service firma, fortklarte problemet og de mente det ikke var turboen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med en kompis å henta en Merc 280 CDI, å der gikk jo så klart turboen etter 3 km... så da krusa vi oppover med delvis deffekt turbo... å den knøvla fra 2000 omdreininger også, men på den så funka ikke kickdown å bilen gikk ikke skikkelig når vi fikk litt fart, stoppa liksom på 140-150 km/t.

Men hvis de sier at det ikke er turboen så har de sikkert peil på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting sjokkerer meg lenger om denne bilen :x

Men tviler litt på Turbo. Fusken kommer som regel kun på tomgang og da sviver vel ikke turboen så mye? + at bilen går som bare det når jeg kicker inn maks gass.

Føles mer som han ikke får nok diesel. Enten pumpa eller hjernen som ikke gir rette verdier. Kommer til å bestille pumpe og hjerne fra en vraka bil. Må bare finne den med minst KM til beste pris 8)

Jeg har brukt opp kvota på nydeler for i år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting sjokkerer meg lenger om denne bilen :x

Men tviler litt på Turbo. Fusken kommer som regel kun på tomgang og da sviver vel ikke turboen så mye? + at bilen går som bare det når jeg kicker inn maks gass.

Føles mer som han ikke får nok diesel. Enten pumpa eller hjernen som ikke gir rette verdier. Kommer til å bestille pumpe og hjerne fra en vraka bil. Må bare finne den med minst KM til beste pris 8)

Jeg har brukt opp kvota på nydeler for i år :lol:

Min 525dat var som du bskriver jeg fikk bytta dyse nr 2 å da ble den bra. Men det har vel du allerede gjort. Bilen min gikk også å vandret opp og ned på tomgang. noe den forsåvidt av og til gjør fortsatt.Men ble mye bedre etter dysebytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kuttern på nytt, og var nesten umulig å starte. Er det hovedpumpa?

Dysene er jo testa OK.....

Blir gal. Får nesten lyst til å bare sette den på verksted å bli ferdig, men da blir jeg vel ruinert :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytrykkspumpa vil ikke gi noen feilmelding ved diagnose, og det er et ganske vanlig problem at denne ryker. Men symptomene stemmer ikke helt... Når denne ryker, får bilen fremdeles drifstoff, men ikke like mye som den trenger ved akselerasjon.

Bilen kan også være vanskelig å starte når denne svikter...

Hør etter om pumpa går når du vrir om nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja den blir veldig tungstartet når den kødder lissom. Og jeg merker i ny å ne at den mister litt power, men det skjer ikke ofte eller mye tap av power. Nesten så den bare henger litt så kommer den som bare det.

Den skrur seg av og blir ikke lett å få liv i den igjen. Dør med engang jeg starter den. Må ruse den litt for å holde liv i den.

Skal bestille 6 dyser + pumpe nå. Hjernen ligger på postkontoret så henter den til uka.

Tror ikke jeg gidder å lete meg så mye mer etter feilen, bare bytter alt og ferdig med det. Og ber til BMW guden at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...