Gå til innhold

E39 2001 530dat med fusking


Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo legge til da, at på fredagen så fikk jeg kobla opp INPA he he for å kjøre diag når den fusker. Med litt uheldig resultat for å si det sånn...

Klarte å få på start sperra så da stod bilen pent parkert å sperra begge garasjene til foreldra mine hele helgen :lol:

Så jeg har en OBD kabel til salgs billig om noen vil ha, funker ikke på Carsoft, men INPA og DIS. Jeg skal pokker ikke koble på noe mer på den OBD porten :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått bytta høytrykkspumpa nå?

Nope, verkstedet jeg hadde bilen hos sist uke, hadde jo ikke verktøy :?

Men har den på Stenshagen nå, + at nå er jeg lei så har bare bedt dem fikse det. Så vi får se iløpet av denne uken.

Har jo pumpa og 6 dyser liggende i bilen. Så har bedt dem plukke det dem føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, kan få nok av mindre. Men gjort er gjort og noen valg har blitt tatt som kanskje ikke var så kloke alikevel. Har lært litt underveis. Det å gjøre det "billig" kan fort bli "dyrt". Men må nesten legge "litt skyld" på verkstedene også. Ingen jeg har hatt den hos så langt har klart å si med 100% sikkerhet hva som har feila bilen. Bare antydet og ment at jeg burde bytte alt av dyser og pumper(in worst case) Og det kan jo bli en smule dyrt. Skal ikke ta alle under en kam, men er denne erfaringen jeg sitter igjen med. kom gjerne med innvendinger om andre har opplevd det anderledes. Kan jo gi et eksempel, var innom et verksted jeg alltid har sett på som flinke med god service, men når dem starter dialogen med følgende: Nei her er det nok en full runde med å bytte dyser, pumper, rense rør og tank +++, kommer nok på ca 75K +. Må si jeg fikk litt bakoversveis da. Fikk liksom ikke lyst til å levere den der i det hele tatt.

Gjorde nå det fordi jeg "stolte" på dem, endte opp med at det ikke var jernspon i systemet men måtte bytte glødeplugger. Kosta jo litt det å.

Men fusken var fortsatt der.

Så lenge man ikke får frem feil på diagnose så virker det på meg som at de som skrur den fort blir litt mer usikre, og da faller over på den lette veien -Bytt alt-. Det var dette jeg ville unngå og tok derfor å byttet de "vanlige" delene som man snakker om rundt disse bilene, dvs mate pumpe + inline pumpe. Nå hjalp jo ikke det stort, men siden jeg kjøpte delene på GS og fikk en bekjent til å bytte dem ble ikke kosten den aller største. Dyse testen på Bosch verksted er vel den jeg angrer mest på. Nesten vært bedre å bare kjøpt brukte dyser(som jeg nå endelig har gjort) og byttet disse direkte. For jeg unner ingen den regninga der :shock: Den var litt undøvendig, men lett å være etterpå klok.

Fikk også byttet 2 dyser + masse små rusk på garanti ifjor sommer.

Men Fragus nektet å dekke mer etter at garanti tiden gikk ut :(

Mulig jeg burde kjørt dem hardere på dette men visste rett å slett ikke hvilke rettigheter jeg hadde rundt dette. + at hadde nesten bytta deler for det de hadde satt som maks i betingelsene også.

Håper nå endelig at Stenshagen i Lillestrøm klarer å fikse dette hvertfall.

Skal bli deilig med en bil som virker skikkelig igjen.

Men ville fortsatt valgt en BMW ved en evt ny bil. Om det hadde blitt diesel er noe helt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at den hører hjemme på veien og ikke på verksted. Jeg mister også lysten på en bmw diesel neste gang. Har mere tillit til rekke 6'er bensin. Men nå har ikke jeg hatt i nærheten av de problemene du har hatt med din. Jeg har kun måtte bytte matepumpe. Synd at det skal være slik på disse diesel modellene, det er jo herlige biler å kjøre med masse komfort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var dyse nr 5 byttet. Fikk dem heldigvis til å ta en av de 6 brukte jeg har handla inn.

Hjalp det? NOPE. Lurer på hvordan de tester bilen altså etter service.

Kjørte jo så vidt 2 km før den jokka å fuska igjen :(

Skal bli moro å dra innom der igjen imorgen tidlig hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har dem funnet ut at det ikke kan være dyser...noe jeg har presisert hele veien. Så nå har dem begynnt med å teste hjernen jeg hadde liggende. Den var ikke helt lett å sparke igang, men de skulle prøve litt for å se. Men da dem satte tilbake den originale så starta ikke bilen....

Som jeg har sagt før: Bilen er satan sjæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har dem funnet ut at det ikke kan være dyser...noe jeg har presisert hele veien. Så nå har dem begynnt med å teste hjernen jeg hadde liggende. Den var ikke helt lett å sparke igang, men de skulle prøve litt for å se. Men da dem satte tilbake den originale så starta ikke bilen....

Som jeg har sagt før: Bilen er satan sjæl!

:lol: "Bilen er satan sjæl" faktisk!

Kan jo nesten begynne å lure ja.. Fikk de start på motoren i det hele tatt med "teste" hjernen du hadde liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...