Gå til innhold

Vurderer 323 coupe - tips?


andhess
 Share

Anbefalte innlegg

Etter at jeg måtte selge min kjære E92 coupe i våres så var jeg så dum å kjøpe meg en A3 1.8t... Fin bil, men er jo ikke BMW! Nå er jeg lei og har lagt ut A3'n for salg på finn.no. Jeg skal ha BMW igjen og vurderer en litt billigere coupe en E92. :)

Har sett en del på 323 coupe med 170hk, har ca 200k å rutte med. Da får jeg en 2000 eller 2001 modell.

Hvordan er motoren som sitter i denne bilen? Rekkesekser burde vel ha grei lyd og drag?

Andre ting man bør tenke på med disse bilene? Noen kjente problemer?

Takker for svar!

mvh

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 323 Ci i fem år nå. Men du får ikke så mye for 200k. De som ligger ute til den prisen mangler enten skinn eller rett fargekombinasjon slik at de ikke blir solgt. Ikke kjøp en slik bil uten skinnseter eller manuell kasse!

M52TU som sitter i 323 Ci er veldig bra og robuste motorer. Det er den siste utgaven av den modellen.

Alternativet er 2001 320 Ci med 2.2l. Men ikke vurder 320 Ci med 2.0l etter min mening hvis du er avhengi av å ha et mimimum av fremdrift når du trykker på gasspedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et bra alternativ :) Bør være fullt mulig å få en 323 til 200k. Lå nettopp ut en som var gått under 100 000 med delskinn sportsinteriør og fin blåfarge, samt manuell, så finner man en selger som ikke overpriser bilen sin bør man fint klare seg med 200k :)

Skjekk ellers for rust under nyrer på panser, u hjulbuene bak og på dører. lytt også etter ulyder i bakstilling da traversfestene har hatt tendens til å løsne fra gulvet på noen få eksemplarer :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg skal selge min egen etterhvert, så mener jeg at 323 Ci med rett fargekombinasjon bør ligge på 220-230k, uten å være subjektiv. Det er helt grei pris. 245k for en som har en rieger frontfanger og noen felger er å overprise, den blir liggende ute i månedsvis. En fin bil til 200k og under mener jeg ville blitt solgt fort pga det ville vært "for billig."

En som ikke har helskinn eller sportsseter trekker kraftig ned. Det er enorm forskjell utseendemessig på det, så jeg tror det vil alltid være like greit å gå høyere i pris for å få det ettersom du vil få de pengene tilbake når du selger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med morteym her.. har fulgt markedt på E46 lenge, og det er veldig spesielt. De faller ikke i pris lenger!

En kompis av meg kjøpte en 323ci for 220 000 i 2006.. strøken svart med alt utstyr.. ser at samme bil koster mer nå, i forhold til to år siden.

Og ser også at de 323 som blir lagt ut under 200k blir solgt på dagen.

Derfor er nok "rett pris" noe høyere enn 200.000:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke på nettet. Vil tippe det kommer på 15k pluss/minus.

Jeg har kjøpt M3-fanger som du får til ca 3500 kr med tåkelys, et par orginale M3-skjørter koster rundt 2200 kr, og en M-tech bakfanger med diffusor koster rundt 6500 tror jeg (dyrt!), alternativt ville jeg vurdert en SRS bakfanger du kan bestille direkte fra tyskland som kommer på ca 4000 kr. Evt. ACS addon til non-mtech-bakfanger.

Lakkering for kun frontfangeren min har jeg fått en pris på 2500 kr (svart). Det ville blitt billigere per del å få hele kitet lakkert, men det utgjør en vesentlig del av den totale prisen. Montering klarer du selv ved å lese på nettet først.

Ang prisen på disse bilene så tror jeg de har holdt seg bra i pris fordi det ikke er så mange av de sammenlignet med 320 Ci 2.0l og fordi de nye importreglene har gjort det mindre lønnsomt å importere 323 Ci siste 1.5 året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si at e46 ikke faller i pris lengre er litt feil. man fikk ikke en e46 sedan 318 feks til under 100 for 2 år siden, men nå er det nok av dem. Men slike ettertraktede modeller som 323 holder seg bedre enn de andre i og med at det er mange kjøpere og få biler.

Jeg kjøpte min 318ci '03 for nesten 300k i 06, mens nå får du er STRØKEN tilsvarende for rundt 200(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...