Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. han mente klart helt tydelig at 318 ikke var noe BMW! BMW without a big engine is like a fighterplane without weapons.. hehe :wink:

Hører dere det?! dere som driver å moser rundt i 316 og 318 :lol:

Skrevet
BMW without a big engine is like a fighterplane without weapons

Jeremy Clarkson kan det å si det på riktige måter :lol:

En BMW med r4 er kun en halv BMW etter min mening ;)

Skrevet
BMW without a big engine is like a fighterplane without weapons

Jeremy Clarkson kan det å si det på riktige måter :lol:

En BMW med r4 er kun en halv BMW etter min mening ;)

Må vi virkelig ta dette her EN GANG TIL!?

Er da en E30 M3 kun en halv BMW? Jaja... Godt dere kan historien deres når dere stryker alle over én kam.

Skrevet
BMW without a big engine is like a fighterplane without weapons

Jeremy Clarkson kan det å si det på riktige måter :lol:

En BMW med r4 er kun en halv BMW etter min mening ;)

Må vi virkelig ta dette her EN GANG TIL!?

Er da en E30 M3 kun en halv BMW? Jaja... Godt dere kan historien deres når dere stryker alle over én kam.

Ser ut som om det bygger opp til en ny lang diskusjon her.. :roll:

Er vel egentlig ikke noe som er mer en halv BMW enn en BMW motorsykkel? - Sånn faktisk sett 8)

Skrevet

En BMW med r4 er kun en halv BMW etter min mening ;)

Du mener sikkert at f.eks E30 M3 er 2/3 av f.eks en E30 325i, men man kan også argumentere for at E30 325i er for mye BMW iom. at E30 M3 vitterlig er nokså komplett selv med kun en rekkefirer. Hvorfor ha en rekkesekser når en rekkefirer kan være mer effektiv ?... 8)

Skrevet

En BMW med r4 er kun en halv BMW etter min mening ;)

Du mener sikkert at f.eks E30 M3 er 2/3 av f.eks en E30 325i, men man kan også argumentere for at E30 325i er for mye BMW iom. at E30 M3 vitterlig er nokså komplett selv med kun en rekkefirer. Hvorfor ha en rekkesekser når en rekkefirer kan være mer effektiv ?... 8)

Jeg satt faktisk å venta på at du kom over tråden Fredrik, da jeg har fulgt med i alle de andre r4 vs r6 trådene, og du har brukt e30 M3 som eksempel i de også ;)

Men ja, min subjektive mening er som du siterer.

Skrevet

Jeg satt faktisk å venta på at du kom over tråden Fredrik, da jeg har fulgt med i alle de andre r4 vs r6 trådene, og du har brukt e30 M3 som eksempel i de også ;)

Men ja, min subjektive mening er som du siterer.

Jeg har personlig generelt mest sansen for en rekkesekser, men det er helt avgjørende hva man skal bruke bilen til. Jeg hadde tidligere en 1997 E36 323i med kanskje verdens fineste rekkesekser (iallfall en av dem), men jeg kjører alt for mye og det ble dermed for dyrt. Ergo ble den byttet ut med en langt mer effektiv rekkefirer (diesel). Jeg har aldri angret på dette valget, men en M52B25 motor er selvfølgelig isolert sett langt mer spennende enn en M47D20 motor. På den annen side ville ikke E30 M3 ha vært det den er hvis S14 motoren hadde vært en rekkesekser... da ville den ha vært hurtigere, men ikke ha hatt den samme genuine balansen når det gjelder kjøreegenskaper. Mange E46 M3 eiere er trolig lettere frustrerte nå som E92 M3 har en V8 motor og ikke en rekkesekser, men man skal huske på at en V8 motor er like kort som en rekkefirer og at man dermed kan oppnå tilnærmet den samme vektfordelingen som med en rekkefirer. BMW vet nok hva de gjør og det gjorde de også med E30 M3... :wink:

Skrevet

Dette klippet har jeg aldri sett før, intressant. Clarkson kommer alltid med sine timede spissformuleringer. Er enig i det meste han sa om E46ene, han har definitivt et poeng med elektronikken, både i positiv og negativ forstand.

At rekkefirer er mest effektiv er vel opplest og vedtatt av bilindustrien i de fleste land. Men i mine øyne er BMW en bil du kjøper fordi du er spesielt intressert i den, og fordi du setter pris på dens egenskaper og tilstedeværelse. Da mener jeg det er litt feil å kjøpe den man synes er mest effektivt. Der slår nok diverse ikke-navngitte asiatiske merker BMW ned i støvlene på både pris og holdbarhet for en A til B sjåfør.

Jeg klarer ikke å finne noen rasjonell grunn til å kjøpe en ny BMW hvis man KUN skal ha den som et framkomstmiddel, til det er den altfor dyr.

Men det er nå bare min mening..

Skrevet

Var fælt til klaging på han om m5en ! At e60 er en stygg bil? tvert i mot!

Virker som bmw er for spesielt interesserte!

Iallefall etter et år i militæret no... hvis du sier du kjører bmw får du huden full, hehe! "dårlig bil" "kebabtralle" osv

Skrevet

At rekkefirer er mest effektiv er vel opplest og vedtatt av bilindustrien i de fleste land. Men i mine øyne er BMW en bil du kjøper fordi du er spesielt intressert i den, og fordi du setter pris på dens egenskaper og tilstedeværelse. Da mener jeg det er litt feil å kjøpe den man synes er mest effektivt. Der slår nok diverse ikke-navngitte asiatiske merker BMW ned i støvlene på både pris og holdbarhet for en A til B sjåfør.

Jeg klarer ikke å finne noen rasjonell grunn til å kjøpe en ny BMW hvis man KUN skal ha den som et framkomstmiddel, til det er den altfor dyr.

Men det er nå bare min mening..

Det er faktisk mulig å kjøre en nyere BMW billig og samtidig nyte en rimelig stor dose kjøreglede. Alle kostnader inkludert har jeg hatt en totalkostnad pr. kilometer i løpet av 54 måneder (ca. 150000 Km) på kun 2,5 kroner... og det er faktisk enormt mye bedre enn hva jeg trodde var mulig før jeg kjøpte vår nåværende 2003 E46 318d Touring tidlig i 2004. Vi har kun vår ene BMW og den brukes til praktisk talt alt... vi kjører til Rivieraen (så langt seks ganger), butikken, skole, barnehage, hytter... pendler Oslo-Århus tur/retur to-tre ganger i måneden. Den er et ganske alsidig og billig fremkomstmiddel med andre ord og det er absolut en rasjonell grunn til å kjøre en BMW... utrolig nok... 8)

Jeg skrev følgende i et innlegg i BMWCCN´s forum for å påvise våre bilkostnader:

Jeg kjører ca. 35000 Km årlig med vår 2003 E46 318d Touring og bruker i underkanten av 2000 liter diesel på dette. Dieselprisen har gjennomsnitlig ligget på ca. 10 kroner literen her i Danmark 2004-08 og det betyr at kostnaden totalt for diesel har vært ca. 20000 kroner pr. år. Jeg betaler godt og vel 6500,- kroner årlig i forsikring (full kasko, fri kilometer, fri veihjelp og fri leiebil). Jeg betalte ca. 8000,- kroner det siste året for verksted, service og deler. Fire stk. nye Continental SC2 dekk (205/55-16) ble kjøpt på Hydro Texaco på Ullern i Oslo for ca. 4000,- kroner. Trolig har jeg vel brukt ca. 5000 kroner på parkering, veioblater (Sveits), veigebyrer (Norge og Frankrike) og andre trivielle kostnader (bilpleieprodukter, spylervæske etc.). Dette gir en totalkostnad på i underkanten av 43500 kroner... eller under 1,5 kroner pr. kilometer. Den skjulte kostnaden i regnskapet er imidlertid verditapet på bilen som også tilsvarer rundt 20-40000 kroner årlig (iallefall i Danmark). Ergo er nok den reelle kostnaden ca. 2,5 kroner pr. kilometer. Kostnadene har vært mer eller mindre identiske i over fire år nå... og hvis vi legger til 20000 kroner som et slags "buffer" for å gjøre kostnadene mest mulig realistiske har bilen i direkte kostnader kostet rundt 195000 kroner over fire år + ca. 110000 kroner i verditap i perioden (40' + 30' + 20' + 20')... eller ca. 300000 kroner totalt. Dette gir en totalkostnad pr. kjørte kilometer på ca. 2,5 kroner (ved 140000 Km, men vi har imidlertid kjørt 150000 Km).

By the way... Jeremy Clarkson´s jobb er underholdning... derfor er han stor i kjeften... :wink:

Skrevet

Nå var det ikke meningen at denne tråden skulle henge ut bmwer med r4 selv om clarkson har noen mindre positive utsagn om 318i. Det står også i overskriften E46 328i & 318i, ikke 328i vs 318i.

Tenkte bare det var gøy å se en test av "gamle" E46 på et program som topgear uten at det skulle være en M3, men en plain standard sedan :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...